tahincioğlu basketbol Haberi
Global ekonominin içinde marka imajlarını güçlendirmek, dünyaya açılmak isteyen şirketler için spor sponsorlukları, pazarlama iletişimi stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Dünya Kupası’ndan Şampiyonlar Ligi’ne NBA’den olimpiyatlara kadar pek çok organizasyonda takımlar ve sporcular kadar markalar da yarışıyor.
Capital Dergisi'nin ekinde yer alan habere göre; Türkiye de bu trendin dışında kalmıyor. Gerek yurt içinde büyüyen ve artan organizasyonlar gerek dünyaya açılan Türk şirketleri sayesinde spor ekonomisi büyük bir hızla büyüyor. Türkiye’de spor endüstrisinin büyüklüğü yaklaşık 1,6 milyar dolara ulaşmış durumda. Spor sponsorlukları bu hacmin yüzde 25’ini oluşturuyor.
NE ZAMAN BAŞLADI?
Türkiye’de spor marka ilişkisinin temelleri 1980’li yıllara dayanıyor. Kamu İktisadi Teşebbüsleri (KİT) kurdukları takımlarla bu işe adım attı. PTT, Petrol Ofisi gibi yaygın devlet kurumlan sporu desteklemek için her ilde bir takım...