tapu dairesinden randevuyu kim alır Haberi
Konut, işyeri, arsa ve arazi gibi taşınmaz malların devir işlemleri ilgili tapu dairelerinde gerçekleşiyor. Tapu devir işlemi için tarafların anlaşma sağlamasının ardından randevu alınıyor. Aksi halde randevusuz gidenler işlemi gerçekleşmeden geri dönmek zorunda kalabiliyor.
Bu aşamada devir için alıcının mı yoksa satıcının mı randevu alması gerektiği merak ediliyor. Peki, tapuya alıcı mı satıcı mı başvurur? Tapu dairesinden randevuyu kim alır? İşte merak edilenler...
TAPU DEVİR İÇİN GEREKEN BELGELER
Tapu devir işlemi için tarafların belgelerini eksiksiz ibraz etmeleri gerekiyor. Eksik bir belge olması durumunda işlemin gerçekleşmesi için eksikliklerin de giderilmesi talep ediliyor. Tapu dairesinden satış işlemi için istenen belgeler şu şekilde sıralanıyor:
Satıcıdan istenenler:
Tapunun aslı ya da fotokopisi.
1 adet fotoğraf.
Nüfus cüzdanının aslı ile fotokopisi.
Vergi borcunun olmadığına dair belediyeden alınmış...