Emlak alım satımı işlemleri!
Emlak almak veya satmak isteyen kimseler, bu işlemi tapu dairesinden gerçekleştitiyor. Tapu devri için öncelikle ilgili tapu dairesinden randevu alınıyor. İşte emlak alım satımı işlemleri..
Emlak alım satımı işlemleri!
Emlak almak veya satmak isteyen kimseler, bu işlemi tapu dairesinden gerçekleştitiyor. Tapu devri için öncelikle ilgili tapu dairesinden randevu alınması ve gerekli belgeler ile müracaatın yapılması gerekiyor.
Tapu randevusu internet üzerinden alınabildiği gibi, 15 Eylül 2014 tarihinden Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi ile, telefonla da alınabiliyor. Çağrı merkezi telefon numarası, ALO 181'dir. Çağrı merkezi vatandaşlara 7/24 hizmet veriyor.
Emlak alım satımı gereken evraklar:
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
2. Alıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
Emlak alım satımı tapu harcı..
tapu harcı, alıcı ve satıcı için ayrı ayrı olarak hesaplanmakta olup konut satış değeri üzerinden binde 20 oranında ödeniyor. Ayrıca alıcının tapu döner sermaye bedelini de ödemesi gerekiyor. Bu bedel 2015 yılında 82,50 TL olarak tespit ediliyor.
Emlak alım satımda emlakçı komisyonu ne kadar?
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com