23 / 12 / 2024

Emlak alım satım işlemleri!

Emlak alım satım işlemleri!

Taşınmaz malların alım satım işlemleri sanıldığı kadar zor değil. Eğer eksiksiz ve doğru bir yol izlenirse, emlak alım satım işlemleri sorunsuz olarak gerçekleşebiliyor...



Emlak alım satım işlemleri!

Bina, arazi, arsa gibi taşınmaz mallar emlak olarak nitelendiriliyor. Emlak alım satım işlemlerinin sorunsuz bir şekilde tamamlanması için dikkat edilmesi gereken noktalar ile, izlenmesi gereken bir sıra bulunuyor.


Peki, emlak alım satım işlemleri nelerdir?

İlk olarak söz konusu işlem için gerekli belgelerin temin edilmesi gerekiyor. Bu belgeler; Satıcıdan 6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi isteniyor. Alıcıdan ise, 6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi isteniyor. Ayrıca belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarının hazır olması gerekiyor.


Emlak alım satım işlemleri..

Alıcı durumunda olanların, söz konusu emlağın sorunsuz olduğunu görmesi açısından tapu fotokopisini edinip, ön araştırma yapmalarında fayda var. Tapu fotokopisi ile gayrimenkulün bağlı olduğu belediyenin emlak bölümünden emlak vergisi olup olmadığı, gayrimenkulün adresi, sınırları, imar bilgileri kontrol edilebilir. Emlak üzerinde herhangi bir probleme karşılaşılmadığı takdirde, tapu müdürlüğünde emlak alım satım işlemleri başlatılabilir.


Sırasıyla emlak alım satım işlemleri aşağıdaki gibidir:

- Satıcı, tapu dairesinde sıramatikten TC kimlik numarası ile sıra numarası alır.

- Evrakların eksiksiz ise ön başvurunuz onaylanacaktır. Tapu dairesinde gerçekleşen incelemeden sonra satıcıya mesaj gelir. Mesaj içeriğinde tapu harcının nereye ödeneceği bilgisi ve akabinde randevu günü ve saati verilir.

- Tapu harcı yatırılır.

- Tapu dairesine, randevu saatinden en az 15 dakika önce gidilir.

- Evraklar ile tapu harç dekontları ilgili memura verilir.

- Başvuru numaranız anons edilince Akit Odası'na geçilir.

- Akit Odası'nda tapu kayıtları imzalanır. 

- En son müdürün imzasından sonra tapu belgesi teslim edilir.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com


Geri Dön