tapu devir süreci 2017 Haberi
Mesken, işyeri, arsa ve arazilerin alım satım işlemleri ilgili tapu müdürlüklerinde yapılıyor. Daha önce hiç tapu dairesinde işlem yapmamış olan kimseler, bu sürecin uzun ve yorucu olduğunu düşünebiliyor.
Ancak gerekli belgelerin eksiksiz temin ve teslim edilmesi, tapu harcının ödenmesi halinde tapu işlemi 1-2 gün içerisinde tamamlanabiliyor. Peki, bu sürecin sorunsuz bir şekilde tamamlanabilmesi için ne yapılması gerekir? Tapu devir işleminde alıcıdan ve satıcıdan hangi belgeler istenir? İşte 10 soruda tapu devir süreci;
1- Tapu dairesine gitmeden önce dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Alıcı olarak ilgilendiğiniz gayrimenkulün tapu fotokopisi mal sahibinden isteyebilirsiniz. Bu belge ile gayrimenkulün üstüne vergi borcu olup olmadını, tapu üstünde herhangi bir ipotek olup olmadığını, imar durumunun ne olduğunu, gayrimenkul eğer bir bina ise ruhsatlı, iskanlı olup olmadığını ve DASK sigortasının...