Tapu ve Kadastro kurulunun görev yetki ve çalışma esasları Haberi
Tapu ve Kadastro kurulu nasıl kurulur?
Genel Müdürlüğe intikal eden tapu ve kadastro ile ilgili konular ile bunlara ilişkin uygulama ve görüş farklılıklarını gidermek üzere Tapu ve Kadastro Kurulu oluşturuluyor. Tapu ve Kadastro kurulunun kuruluşu ve görevlerine ilişkin esaslar, Tapu ve Kadastro kurulu yönetmeliği kapsamında sıralanıyor.
Tapu ve Kadastro kurulunun kuruluşu
MADDE 4 – (1) Kurul, Genel Müdürün veya incelenen konunun niteliğine göre görevlendireceği bir genel müdür yardımcısının başkanlığında, Teftiş Kurulu Başkanı, Birinci Hukuk Müşaviri, Tapu Dairesi Başkanı, Kadastro Dairesi Başkanı ile Genel Müdür tarafından görevlendirilecek, ikisi kadastro ve teknik, ikisi de tapu ve hukuk konularında en az 10 yıllık mesleki bilgi ve deneyime sahip kişilerden oluşur.
(2) Genel Müdür tarafından görevlendirilen kişiler hariç olmak üzere, Kurul üyelerinin görevlerinin başında bulunmadıkları durumlarda yerlerine...