Tapuda gerekli evraklar nelerdir Haberi
Konut, işyeri, arsa ve arazilerin tapu devir işlemleri, tapu dairesinde gerçekleşiyor. Tapuda yapılacak bu işlemler için tarafların öncelikle randevu alması gerekiyor.
Alıcı ve satıcının veya vekillerinin randevu günü ve saatinde gerekli belgelerle tapu dairesinde bulunması gerekiyor. Tapuda gerekli evraklar 2018 şu şekilde sıralanıyor:
Tapuda satıcıdan istenen evraklar
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
Tapuda alıcıdan istenen evraklar:
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- T.C. Kimlik Numarası
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı...