03 / 05 / 2024

Tarihi demiryolu hattı

Tarihi demiryolu hattı

Kağıthane Belediyesi, Birinci Dünya Savaşı yıllarında İstanbul'a kömür ve asker taşımak için inşa edilen Haliç-Karadeniz Sahra Hattı'nı yeniden gün yüzüne çıkardı. Tarihi demiryolu hattı Belgrad Ormanı'ndan geçecek...

Kanal İstanbul'un tren hattı ihalesi iptal edildi! Halkalı-Ispartakule Demiryolu'nda son dakika!

Halkalı-Ispartakule arasında hayata geçirilecek olan Kanal İstanbul geçişi demiryolu hattı inşaatının, danışmanlık ve mühendislik hizmeti ihalesi iptal edildi. İhalenin, şartnamenin tekrar düzenlenerek rekabet imkanının arttırılması amacıyla iptal edildiği belirtildi. İşte detaylar...

Kanal İstanbul'da yeni ihale! Halkalı-Ispartakule Demiryolu'nda hazırlıklar başladı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Halkalı-Ispartakule arasında hayata geçirilecek olan Kanal İstanbul Geçişi Demiryolu Hattı'na ilişkin yeni ihale düzenlenecek...

Kanal İstanbul iptal edilmedi! 1 ihalesi iptal!

Danıştay tarafından, Kanal İstanbul geçişi çerçevesinde Halkalı-Ispartakule arasında hayata geçirilecek olan demiryolu hattının pazarlık usulüyle ihaleye verilmesini hukuka aykırı olarak belirledi ve ihale için iptal kararını verdi.

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Demiryolu hattı için acele kamulaştırma kararı! 

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Bursa ve Bilecik için acele kamulaştırılma kararı verildi. 

Ispartakule - Çerkezköy demiryolu hattına verilen kredinin ayrıntıları!

Sözcü Gazetesi köşe yazarı Çiğdem Toker, bugünkü köşesinde Ispartakule - Çerkezköy demiryolu hattı için verilen krediyi kaleme aldı. İşte Çiğdem Toker'in 'Demiryolu kredisinin gerçek maliyeti' başlıklı yazısı...

EBRD'den Ispartakule-Çerkezköy demiryolu hattına 150 milyon euro kredi!

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) İstanbul'dan Bulgaristan sınırına kadar 67 kilometre uzunluğu sahip olacak Ispartakule-Çerkezköy demiryolu hattının inşaatı için Türkiye'ye 150 milyon euro kredi verecek.

Aksaray-Ulukışla-Yenice Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı'nın ihalesi yapıldı!

"Aksaray-Ulukışla-Yenice Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı İnşaatı ile Elektromekanik Sistemlerinin Temini ve Yapım İşi"nin yaklaşık Değeri 16 milyar 338 milyon 146 bin 708 TL olarak belirlendi.

Halkalı Çerkezköy Demiryolu Hattı için kamulaştırma kararı!

Halkalı-Çerkezköy Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi kapsamında Küçükçekmece, Avcılar, Başakşehir, Arnavutköy, Büyükçekmece, Çatalca, Silivri ve Çerkezköy'de yer alan bazı gayrimenkuller acele kamulaştırılacak..

2023'te demir yolu oranı yüzde 60'a ulaşacak! 

Çeşitli incelemelerde ve ziyaretlerde bulunmak üzere Çankırı'ya ziyaretlerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2023 yılına kadar demiryolu hattının yüzde 60 oranına ulaşacağını söyledi.

Aksaray-Ulukışla Demiryolu Hattı projesi meclis gündeminde!

Aksaray-Ulukışla Demiryolu Hattı ve Yüksek Hızlı Tren Yolcu Hattı Projeleri meclis gündemine taşındı. CHP'li Açıkel, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Demiryolu Hattı 2023'te açılacak!

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı’nın Bursa’dan Osmaneli’ne kadar olan kısmının 2023’e kadar tamamlanması hedefleniyor. Ardından Bandırma’ya uzatılacak olan hat, yolcunun yanı sıra liman bağlantılarıyla yük taşımacılığında da kullanılacak.

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı'nda son durum ne?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Avrupa Birliği (AB) Türkiye Delegasyonu Başkanı Nikolaus Meyer Landrut'u makamında ağırladı.

Nahçivan demiryolu hattı ivedilikle açılacak!

Nahçıvan demiryolu hattının ivedilikle açılacağını kaydeden İran Ulaştırma ve Şehircilik Bakanı Muhammed İslami, "Nahçivan demiryolu hattını bir an önce açmaya çalışıyoruz." diye konuştu.

Tarihi demiryolu hattı Haberi

Tarihi demiryolu hattı


Belgrad Ormanı'ndan tren geçecek


KAĞITHANE Belediyesi, Birinci Dünya Savaşı yıllarında İstanbul'a kömür ve asker taşımak için inşa edilen Haliç-Karadeniz Sahra Hattı'nı yeniden gün yüzüne çıkardı. Santral İstanbul'dan (Silahtarağa Termik Santrali) başlayarak Kemerburgaz'da iki kola ayrılan hat, Ağaçlı ve Çiftalan köylerinden geçerek Karadeniz'e ulaşıyor. 


KÖPRÜYE BAĞLANACAK 


1914 yılında inşa edilen, 1916'da da faaliyete geçen hat, yıllar geçtikçe izi kaybolarak 1952 yılında kaldırılmıştı. 62 kilometrelik hattan oluşan demiryolu, Kağıthane Belediyesi'nin çalışmalarıyla yeniden ortaya çıktı. Kağıthane Belediye Başkanı Fazlı Kılıç, Haliç-Kağıthane-Sahra Hattıyla ilgili çalışmaları şöyle anlattı: "Planlarımız yavaş yavaş bitti ve uygulanmaya başlandı. Hattın üzerindeki fabrikalar da tamamen kaldırıldığında hattın çalışmasını fiili anlamda başlatacağız.Çalışmalara başladığımız andan itibaren hat, bizim düşündüğümüz, nostaljik, tarihi, kültürel bir hattın da ötesine geçerek daha fonksiyonel bir hat olarak değerlendirilecek. 

Çünkü tren...