türkiye yerli marka Haberi
Başkent Üniversitesinin yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının yerli markalar için fırsat oluşturup oluşturmayacağını irdeleyen araştırması, Türkiye'de kadınların yüzde 62,9'unun, erkeklerin ise yüzde 44,7'si salgın sonrasında yerli marka almanın kendilerini mutlu edeceğini beyan ettiğini ortaya koydu.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; araştırmayı yapan İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Feride Bahar Işın, jenerasyon ve cinsiyete göre Türk tüketicisinin yerli markalara yönelik tutumlarıyla Kovid-19 salgını sonrası marka tercihlerini ele aldı.
Aynı bölümün öğrencilerinden Merve İbiş'in de katkı sağladığı araştırma, çeşitli eğitim düzeyi ve gelir gruplarından 1072 kişinin katılımıyla anket yöntemiyle gerçekleştirildi.
Ankete katılan erkeklerin yüzde 50,2'si, kadınların ise yüzde 45,8'i Türklerin yabancı marka satın alabileceğini söyledi. Yabancı marka satın alınmaması gerektiğini düşünenlerin oranı kadınlarda yüzde 22,6, erkeklerde yüzde 21,7 olarak hesaplandı.
Yabancı markaların satın...