türkiyedeki market sayısı Haberi
Hürriyet gazetesinde yer alan habere göre, Türkiye'de organize zincir tanımı içinde yer alan toplam market sayısının 2024 yılı sonunda yüzde 53 artışla 44 bine ulaşması bekleniyor. Söz konusu büyümenin lokomotifi konumunda olan indirim marketlerin sektördeki payının yüzde 80’e çıkacağı tahmin edilirken; mevcut yerel zincirlerin yarıya yakınının ise satılma veya kapatma nedeniyle sektörden çıkacağı öngörülüyor.
Reuters’in bektörel araştırma şirketi Ortakalan tarafından hazırlanan “Sektörel Değişim Raporu” ve “Ulusal ve Discount Zincirler Raporu”ndan derlediği habere göre; 2010-2017 yılları arasında, şube sayısı en az 5 ve üzerinde olan market zincirlerinin toplam mağaza sayısında yüzde 178 artış kaydetti.
Söz konusu dönemde, discount zincirlerin toplam market sayısı yüzde 285, yerel zincirlerin toplam market sayısı yüzde 77, mağazaları en az üç ve daha fazla coğrafi bölgeye yayılmış olan ulusal...