yapı denetimi hizmet sözleşmesi nasıl olmalı Haberi
Yapı denetim hizmet sözleşmesi nedir?
Yapı denetim hizmet sözleşmesi Yapı sahibi veya kanuni vekili ile yapı denetim kuruluşu yetkilisi arasında imzalanıyor. Yapı denetim hizmet sözleşmesinin nasıl olması gerektiğine ilişkin esaslar, Yapı Denetimi Uygulama Yönetmeliği kapsamında yer alıyor.
Yapı denetimi hizmet sözleşmesi nasıl olmalı?
MADDE 21 – (1) Kanun kapsamına giren yapıların sahipleri, yapının uygulama projeleri bitirildikten sonra bir yapı denetim kuruluşu ile ek-6’da gösterilen form-4’e uygun bir hizmet sözleşmesi akdederek, bir suretini ruhsat işlemlerini başlatmak üzere ek-5’de gösterilen form-3’e uygun taahhütname ekinde ilgili idareye sunar.
(2) İlgili idareler, sözleşmelerde tarafların imzalarını aramak zorunda olup, imzaları tamam olmayan sözleşmelere göre ruhsat başvurusunda bulunulmasına müsaade etmez.
Sözleşme süresi
MADDE 22 – (1) Yapı denetimi hizmetinin süresi, sözleşmenin imzalandığı tarihten denetlenen yapı için yapı kullanma izninin alındığı tarihe...