Yapı kullanma izinleri başvuru işlemleri Haberi
Bir yapı tamamlandıktan sonra belediye veya valiliklerce ana yapının bütün bağımsız bölümleri için verilen ve bağımsız bölümlerin amacına uygun kullanılabilir durumda ve projesine uygun inşa edildiğini gösteren belge yapı kullanma izni belgesi oluyor.
Bina inşaatının tamamlanması halinde, kullanılabilmesi için bu belgenin alınması gerekiyor. Belge için ilgili belediyeye müracaat ediliyor.
Peki, yapı kullanma izinlerinde başvuru sahibinden bilgi ve belge istenmesine ilişkin esaslar nelerdir? İşte Yeni İmar Yönetmeliği kapsamında yer alan hükümler;
Yapı kullanma izinlerine ilişkin başvurularda, başvuru sahibinin dilekçesi veya idare tarafından hazırlanmış matbu form ile yapının ruhsat ve eklerine uygun olduğuna, uygun malzeme kullanılıp kullanılmadığına ve yapının kullanılmasında fen ve sağlık bakımından mahsur görülmediğine ilişkin fenni mesul veya yapı denetim kuruluşu raporları ile birlikte enerji kimlik belgesi ve yapının fotoğrafları dışında herhangi...