Yeni mağaza planları Haberi
Korona virüs turizmden sonra en çok perakendeyi etkiledi. Avrupa'nın en büyük moda perakendecisi Inditex, geçen ay ilk kez zarar açıkladı. 1.200 mağazasını kalıcı olarak kapatma kararı aldı. Artan maliyetler nedeniyle Türkiye'deki perakendecilerde de mağaza kapatma trendi artırıyor.
Capital'den Ayçe Tarcan Aksakal'ın haberine göre; bu yıl perakendecilerin cirolarında yüzde 50'lere varan kayıp beklendiğini söyleyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, “Perakendede mağaza kapanmalarına şahit olacağımız bir döneme gireceğiz” diyor. Türkiye'nin önde gelen perakendecileri arasında yaptığımız araştırma sektörde gıda perakendecileri hariç hedef ve yatırım planlarının revize edildiğini gösteriyor. Hedeflediği satışı yapamayan markalar küçülmeye giderken en büyük değişim yeni mağaza yatırımlarında yaşanacak. Yeni mağaza hedefleri revize edilirken önceki yıllarda yurt dışında büyümeye odaklanan perakendeciler online satışlarını güçlendirme peşinde.
HEDEFLER KÜÇÜLDÜ
Hazır...