01 / 05 / 2024

yönetim planı yapılma zamanı

yönetim planı yapılma zamanı

Binanın nasıl yönetileceği, ortak kullanım kuralları, yönetimi, aidatların nasıl belirleneceği gibi bilgiler içerir ve kat maliklerini bağlayan sözleşme hükmündeki yönetim planı ne zaman yapılır? sorusunun cevabı haberimizde..

Site yönetim planı nedir, neleri kapsar?

Toplu yaşam alanlarındaki düzeni sağlamak amacıyla bazı kuralların olması gerekiyor. Bu kapsamda planların belirlenmesi için yönetim planına ihtiyaç duyulur. Peki, Site yönetim planı nedir, neleri kapsar? İşte detaylar...

Prodan Plan Proje Yönetim Anonim Şirketi'nin merkez nakli yapıldı!

Prodan Plan Proje Yönetim Anonim Şirketi'nin merkez nakli bugün gerçekleştirildi. Prodan Plan Proje Yönetim Anonim Şirketi'nin merkezi Bağcılar'da yapıldı.

Faal Group Eğitim Ve Yönetim Hizmetleri Yapı Organizasyon Sanayi Dış Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Faal Group Eğitim Ve Yönetim Hizmetleri Yapı Organizasyon Sanayi Dış Ticaret Limited Şirketi Başakşehir’de  50  bin TL sermaye bedeli ile Fatma Öztürk tarafından kuruldu.

İstanbul Er Yönetim Ve Yapı Hizmetler Anonim Şirketi kuruldu!

İstanbul Er Yönetim Ve Yapı Hizmetler Anonim Şirketi Ataşehir’de  500 bin TL sermaye bedeli  ile Kemal    Er tarafından kuruldu.

Tasfiye edilen kooperatifte eski yönetim planı geçerli olur mu?

Posta Gazetesi köşe yazarı Tamer Heper'e gelen soruda, 170 haneli yazlık bir sitede hisse sahibi olduğunu aktaran okuyucu, kooperatiflerini tasfiye ettiklerini belirtti. Okuyucu, eski yönetim planının, kurulların ve kararların geçerli olup olmadığını sordu.

Sitelerde yönetim planı nasıl alınır?

Posta Gazetesi Tamer Heper'e gelen soruda 20 senelik sitede yönetici seçildiğini ve elinde sitenin yönetim planının olmadığını belirten okuyucu, tapuya başvurduğunu, tapudan şahsen bu  işlemin yapılmadığı yanıtını aldığını aktardı. Okuyucu, yönetim planı için beklemenin gereği olup olmadığını sordu.

Bina yönetim planı örneği!

Kanun kapsamında bina yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlayan bir sözleşme hükmüne sahip olurken, apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini gösteriyor. Peki bina yönetim planı nasıl hazırlanıyor? İşte bina yönetim planı örneği...

Kat irtifakı yönetim planı örneği 2021!

Kat irtifakı yönetim planı nedir? Kat irtifakı yönetim planı olur mu? Kat irtifakı yönetim planı neden kurulur? Kat irtifakı yönetim planı örneği 2021 nasıl hazırlanır? İşte tüm merak edilen soruların cevapları...

Sitelerde yönetim planı tescil edilir mi?

Posta yazarı Tamer Heper, '3 blok, 140 bağımsız bölümlü sitemizin ilk yönetim planı 2007 tarihli ve tapuda tescilli. 2010’da yeterli çoğunluk ile onay almış olan yeni yönetim planının, tapuda şerh edilmiş olmasa dahi geçerli plan olduğunu anlıyorum. Doğru yorumluyor muyum?' sorusunu cevapladı.

Siteler için yönetim planı nasıl hazırlanır?

Posta yazarı Tamer Heper 'Apartman yönetirken, apartman yönetim planının elimizin altında olması gerekiyormuş. Tapuya sordum, ‘yok’ dediler. Biz yönetim planını nereden elde edeceğiz?' sorusunu cevapladı.

Site yönetim planı nereden talep edilebilir?

Posta yazarı Tamer Heper, binayı yapan müteahhit aynı sitede oturuyorum. İlk yöneticiliği kendisi yaptı. Kendisinden site yönetim planını defalarca istedim, vermedi. Tapuya dilekçe vererek yönetim planını temin edebilir miyim? sorusunu yanıtladı.

20 yılı kapsayan dönüşüm planı yapılmalı!

Türkiye İMSAD Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Küçükoğlu, ‘Gündem Buluşmaları’nın 40’ıncı toplantısında, gelecek 20 yılı kapsayan kentsel dönüşüm planı yapılması gerektiğini söyledi. 

Sitelerde yönetim planı nasıl değiştirilir?

Posta yazarı Tamer Heper '20 blok 200 haneli bir sitede oturuyorum. Genel girişine uzaktan kumandalı bir demir kapı takıldı. Kapıyı gören birkaç blok yararlanıyor, uzak bloktakiler çok zorlanıyor. Bu hususun düzeltilmesi için yönetim planı değişikliği talebi nasıl yapılır?' sorusunu yanıtladı.

yönetim planı yapılma zamanı Haberi

yönetim planı yapılma zamanı

Yönetim planı ne zaman yapılır?


Yönetim planı; Anagayrimenkulün, yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve deneticilerin alacakları ücretleri, yönetime ve paylaşıma ait diğer hususları düzenleyen ve bütün kat maliklerini bağlayan özel sözleşme hükmünde tapuda tescil edilmiş bir belgedir.


Yönetim planları kanunlara aykırı olamayacağı gibi yönetim planında belirtilmemiş hususlarda Kat Mülkiyeti Kanunu ve Kat mülkiyeti hukuku'na mebde teşkil eden diğer genel hükümlere göre karara bağlanır. Peki yönetim planı ne zaman yapılır?


Yönetim planı, kat mülkiyeti veya kat irtifakı tesis edilirken toprak sahibi ve müteahhit arasında imzalanarak hazırlanır ve tapuda tescil edilir. Yönetim Plânı yapılmamışsa; Tapu memuru, Kanuna uygun olarak düzenlenmiş Yönetim Plânı getirilinceye kadar, "Kat Mülkiyeti'ne çevirme işlemini" yapmıyor.


Yönetim Planı'nın tarihi, Kat Mülkiyeti Kütüğü'nün "Beyanlar Hanesi"ne kaydediliyor. Yönetim Plânı, Kat Mülkiyeti'nin kuruluş...