27 / 04 / 2024

Site yönetim planı nedir, neleri kapsar?

Site yönetim planı nedir, neleri kapsar?

Toplu yaşam alanlarındaki düzeni sağlamak amacıyla bazı kuralların olması gerekiyor. Bu kapsamda planların belirlenmesi için yönetim planına ihtiyaç duyulur. Peki, Site yönetim planı nedir, neleri kapsar? İşte detaylar...



Bütün kat maliklerinin yaşam alanlarının düzenli şekilde yönetilmesi ve uyulması gereken planların belirlenmesi için yönetim planına ihtiyaç duyulur.

Yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlayan bir sözleşme yükümünde bulunuyor. Binalarda ve sitelerde kullanılmasına kanunla karar verilen bir yönetmelik olarak tanımlanıyor. Buna göre, her mülkiyet sahibi belirlenen yönetim planına uygun şekilde yaşamak zorunda oluyor.

YÖNETİM PLANI NEDİR?

Toplu yaşam alanlarında uyulması gereken kuralların belirlendiği yönetmelik yönetim planı olarak tanımlanıyor. Tüm hak sahipleri yönetim planına uygun şekilde yaşamak zorunda. Yönetim planının kabul edilmesi için konut sahiplerinin beşte dördünün onayının alınması gerekiyor. Bu sebeple her mülk sahibinin uyacağı kuralları kabul etme veya değiştirme hakkı bulunuyor.

Hürriyet'te yer alan detaylara göre, komşular arasındaki ilişkileri ve anlaşmazlıkları çözmek, site düzenini oluşturmak yönetim planının görevleri arasında yer alıyor. Hak sahiplerini ilgilendiren her mesele yapılacak olan site toplantısında ele alarak değerlendiriliyor. Sonrasında çoğunluğa uygun olan ve kimsenin mağdur olmadığı maddeler kabul edilerek hayata geçiriliyor.

 Site yönetim planı nedir, neleri kapsar?

YÖNETİM PRLANI KİMLERİ KAPSIYOR?

Apartmanlarda ve sitelerde komşuluk ilişkilerini, mülkiyet sınırlarını ve uyulması gereken şartları belirlemek için yönetim planı şekillendirilir.

Tapu müdürlüğü tarafından tescillenen bu yönergede aidat ücretleri ve bu ödemelerin nasıl toplanacağı da belirleniyor. Sene içinde gelecek olan zamlar ya da yapının yönetimi konusundaki eksiklikler için yönetim planı belirli zamanlarda güncellenebiliyor.

Ortak kullanım alanları, apartman temizliği, kapıcı görevleri, park yerlerinin belirlenmesi, apartman sakinleri arasında çıkabilecek sorunlar, çöp atma saatleri yönetim planına uygun şekilde belirleniyor.

Ayrıca her kat için farklı şartlar alınması mümkündür çünkü teras ya da giriş katlarda yapılması istenmeyen davranışlar yönetim planında yer almak zorundadır.

 Site yönetim planı nedir, neleri kapsar?

SİTE YÖNETİMİ NE İŞ YAPAR?

Site yönetimi, pek çok farklı görevi bünyesinde barındırıyor. Bunlar arasında, ortak kullanım alanlarının güvenliği, bakımı ve temizliği site genelindeki sorunların çözümü, yönetim planının hazırlanması ve uygulanması, aidatların tahsil edilmesi ve yönetim kurulu toplantılarının düzenlenmesi gibi konular bulunuyor.

Hisseli tapusu olanlar dikkat: Şimdi kontrol etmezseniz yandınız! Eviniz, arsanız elinizden aniden peş peşe kayar gider

Öğrencilere 1.250 TL ödeme yapılıyor! Başvuran herkese 4 yıl boyunca ödeme yapılacak! Hemen bakın!

Akbank'tan dev kampanya! Bunu yapana tam 2 bin TL veriyor! Kaçırmayın!


Geri Dön