23 / 12 / 2024

Yusufeli Barajında son durum

Yusufeli Barajında son durum

Çoruh Nehri üzerinde yapılan Yusufeli Barajı'nın yüzde 60'ı tamamlandı. Baraj bittiğinde 270 metre gövde yüksekliği ile dünyanın en yüksek 3’üncü barajı olacak.

Yusufeli Barajı'nda geri sayım başladı!

Artvin'de, Çoruh Nehri üzerinde 6,5 yıldır inşaatı devam eden 275 metre gövde yüksekliği ile Türkiye’nin en yüksek barajı olacak Yusufeli Barajı’nda son metreküp beton dökme işlemi gerçekleşti.

Yusufeli Barajı'nın inşaatında sona gelindi! 

Dünyanın üçüncü, Türkiye’nin en yüksek barajı olacak olan Yusufeli Barajı ve HES projesinin gövde inşaatının yüzde 96'sı tamamlandı. Projenin yakın zamanda tamamlanması bekleniyor. 

Yusufeli Barajı'nın tamamlanmasına son 4 metre!

Dünyanın üçüncü, Türkiye’nin en yüksek barajı olacak olan Yusufeli Barajı ve HES projesinin tamamlanmasına 4 metre kaldı. 

Yusufeli Barajı'nın gövde yüksekliği 262 metreye ulaştı!

Artvin'de inşa çalışmaları devam eden, Türkiye'nin birinci, dünyanın üçüncü en yüksek barajı olacak Yusufeli Barajı'nda 262 metre gövde yüksekliğine ulaşıldı.

Yusufeli Barajı'nın tamamlanmasına son 15 metre!

Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli yaptığı açıklamada, Artvin'de yapımı devam eden Yusufeli Barajı'ndae inşaatın tamamlanması için 15 metre kaldığını belirtti.

Yusufeli Barajı'nın gövde yüksekliği 256 metreye ulaştı!

Artvin'de inşa çalışmaları devam eden, Türkiye'nin birinci, dünyanın üçüncü en yüksek barajı olacak Yusufeli Barajı'nda 256 metre gövde yüksekliğine ulaşıldı.

Yusufeli Barajı'nın gövdesinin tamamlanmasına 21 metre kaldı!

Artvin'de, Çoruh Nehri üzerinde inşaatı devam eden ve tamamlandığında 275 metre gövde yüksekliğe sahip olacak Yusufeli Barajı'nın, gövdesinin tamamlanmasına 21 metre kaldı.

Yusufeli Barajı'nın gövde yüksekliği 244 metreye ulaştı!

Tamamlandığında çift eğrilikli beton kemer kategorisinde Türkiye'nin birinci, dünyanın üçüncü en yüksek barajı olacak olan Yusufeli Barajı'nın gövde yüksekliği 244 metreye ulaştı...

Yusufeli Barajı'nda yüzde 87'lik fiziki gerçekleşme sağlandı!

Türkiye'nin birinci, dünyanın üçüncü en yüksek barajı olacak Yusufeli Barajı'nın inşaatında yüzde 87'lik fiziki gerçekleşme sağlandı.

Yusufeli Barajı'nın inşaatı 2021'de tamamlanacak!

Dünyanın üçüncü, Türkiye’nin en yüksek barajı olan Yusufeli Barajı inşaatında sona gelindi. Yüzde 80'i tamamlanan barajın 2021'de açılması bekleniyor.

Yusufeli Barajı'nın tamamlanmasına son 37 metre!

Türkiye sınırları içinde 410 kilometrelik uzunluğa sahip Kuzeydoğu Anadolu'nun en büyük nehirlerinden Çoruh Nehri üzerinde inşa edilen Yusufeli Barajı'nda 238 metre gövde yüksekliğine ulaşıldı. Gövdenin tamamlanması için son 37 metre kaldı.

Yusufeli Barajı inşaatında işçiler Kovid-19 sebebiyle iş bıraktı!

Artvin'deki Yusufeli Barajı ve HES inşaatında çalışan işçiler arasında Kovid-19 vakalarının artması üzerine Valilik kısıtlamalar getirmişti fakat çalışma ortamlarının iyileştirilmesini isteyen yaklaşık 4 bin 500 kişinin vardiyalı olarak çalıştığı inşaatta işçiler iş başı yapmadı...

Yusufeli Barajı'nın yapımında son 50 metre!

Yusufeli Barajı 225 metre gövde yüksekliğine ulaşırken, barajın inşaatının tamamlanması için son 50 metre kaldı.

Yusufeli Barajında son durum Haberi

Yusufeli Barajında son durum

Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü tarafından 2012 yılında 486 milyon 875 bin liraya ihale edilerek yapımına başlanan Artvin Yusufeli Barajı ve HES projesinin inşaatı sürüyor. 558 megavat kurulu güçle yıllık 1.888 gigavat saat elektrik üretimin yapılacağı baraj inşaatı ve HES projesi, ülke bütçesine yılda 450 milyon lira katkı sağlayacak. Toplam su depolama hacmi 2 bin 130 hektometre küp olan baraj tamamlandığında 270 metre temelden yüksekliği ile, Çin’deki 292 ve Gürcistan’daki 272 metre yüksekliğindeki barajlarından sonra dünyanın en yüksek 3’üncü barajı olacak. Yüzde 60’ı tamamlanan Yusufeli Barajı ve HES projesinin 2018 yılında tamamlanması hedefleniyor.


Vinçlerle taşınıyor


Yusufeli Barajı ve HES projesi inşaatında tonlarca ağırlığındaki iş makineleri kablolu vinç sistemi ile taşınıyor. 48 tona kadar taşıma kapasitesi bulunan vinçlerle baraj tünellerine indirilen...