22 / 11 / 2024
fuzul

Haliç-Kemerburgaz-Karadeniz Sahili Dekovil Hattı durakları belli oldu!

Haliç-Kemerburgaz-Karadeniz Sahili Dekovil Hattı durakları belli oldu!

Haliç-Kemerburgaz-Karadeniz Sahili Dekovil Hattı durakları belli oldu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Haliç-Kemerburgaz-Karadeniz Sahili Dekovil Raylı Sistem Projesi için bakanlığa başvuruda bulundu. Hat üzerinde 14 istasyon olacak...





İstabnul Büyükşehir Belediyesi tarafıından yapılması planlanan Haliç-Kemerburgaz-Karadeniz Sahili (Dekovil) Raylı sistem projesi için bakanlığa resmi başvuru yapıldı. Dekovil projesi İstanbul Eyüp, Kağıthane, Şişli ilçeleri sınırlarından geçiyor.


Yaklaşık 876 milyon TL'ye mal olması beklenen Haliç-Kemerburgaz-Karadeniz Sahili Dekovil Raylı Sistem Projesi 55 kilometre uzunluğunda tek raydan oluşacak.


Haliç–Kemerburgaz-Karadeniz Sahili Dekovil Raylı Sistem Projesi yapımı planlanan Eminönü-Alibeyköy Tramvay hattı ile Santral İstanbul istasyonunda, inşası devam eden Kabataş-Mahmutbey metro hattı ile Sadabad İstasyonunda, yapımı planlanan Kağıthane-İTÜ Ayazağa metro Hattı ile TT Arena istasyonunda entegre olacak.


Haliç–Kemerburgaz-Karadeniz Sahili Dekovil Hattı Santral İstanbul'dan başlayıp, Kağıthane Deresi ve Cendere yolunu izleyerek Mithatpaşa'da 2 kola ayrılacak. Kollardan biri Ayvadbendi ve Yovankoru'dan, diğeri ise Göktürk, Odayeri ve Ağaçlı güzergahından Karadeniz sahiline ulaşacak. Bu kollar sahilde birleşerek bir ring meydana gelecek. Hattın üzerinde 2 kilometreyi geçmeyen aralıklarla, karşılıklı gelen araçların geçişini kolaylaĢtırmak için cep hatları ve 14 istasyon planlandı.



Haliç–Kemerburgaz-Karadeniz Sahili Dekovil Hattı durakları;


- Santral İstanbul

- Kağıthane Belediyesi

- Sadabad Meydanı

- Cendere

- Türk Telekom Arena

- Hamidiye

- Kemerburgaz

- Mithatpaşa

- Ayvadbendi

- Yovankoru

- Ağaçlı

- Odayeri

- Göktürk Merkez





Gülcihan YELKENCİ/Emlakkulisi.com




Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



1. Dünya Savaşında Karadeniz kıyısındaki linyit madenlerinden Haliç kıyısında İstanbul'u ilk kez elektriğe kavuşturan Silahtarağa Termik Santrali'ne kömür taşıması için kurulan Haliç-Karadeniz sahra hattının yeniden hayat bulması için Çevre Etki Değerlendirme (ÇED) süreci başlatıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından inşa edilecek 14 istasyonlu Haliç-Kemerburgaz-Karadeniz Sahili Dekovil Raylı Sistemi'nin 4 yılda tamamlanması ve 876 milyon liraya mâl olması planlanıyor.


Tek ray üzerinde ring yapacak


Küçük ölçekli demiryolu sistemi anlamına gelen 55 kilometre uzunluğundaki dekovil hattı tek raydan oluşacak. Haliç'in bitiminde bulunan Bilgi Üniversitesi'nin Santralİstanbul kampüsünden Karadeniz'e doğru gidecek hat, Kağıthane Deresi ve Cendere yolunu izleyerek Mithatpaşa'da 2 kola ayrılacak. Kollardan biri Ayvadbendi ve Yovankoru'dan, diğeri ise Göktürk, Odayeri ve Ağaçlı üzerinden Karadeniz sahilde birleşerek ring oluşturacak.


İlk elektrik santrali ilk durak olacak


Hattın başlangıç noktası olan Santral İstanbul, Osmanlı döneminde İstanbul'un ilk elektrik santrali olan Silahtarağa Termik Santrali idi. 2007 yılında restore edilerek Bilgi Üniversitesi kampüsüne dönüşen tarihi miras ilk olarak İstanbul tramvaylarına ve Osmanlı sultanının o dönemde yaşadığı Dolmabahçe Sarayı'na elektrik sağlıyordu. Resmi açılışı 1914'te yapılan santral faaliyetlerini 1983 yılına kadar sürdürdü.


Projenin yapımında sakınca yok


Yüzeyden inşa edilecek hat için herhangi bir tünel çalışmasının yapılmayacağının belirtildiği raporda, "Buralarda yapılacak olan çalışmalardan doğal kaynakların etkilenmesi kaçınılmaz olacaktır ve projede kamulaştırma maliyetlerini asgari ölçüde tutmak için, güzergah boyunca hat park, yeşil alanlara ve yollara kaydırılmıştır" ifadelerine yer veriliyor. Alınacak tedbirlerle olumsuz faktörlerin asgari düzeye indirileceğinin belirtildiği raporda, "Bütün bu olumsuz faktörler böyle önemli bir proje için kaçınılmaz sonuçlardır. Projenin çevresel etkileri bakımından kalıcı bir etki görülmemektedir. Dolayısıyla projenin yapımında her hangi bir sakınca olmadığı düşünülmektedir" deniliyor.




Yeni Şafak


Geri Dön