02 / 05 / 2024

Halkbank ve TOBB'dan ev yenileme kampanyası!

Halkbank ve TOBB'dan ev yenileme kampanyası!

Türkiye ekonomisinin lokomotiflerinden yapı malzemeleri sektörü, üreten Türkiye'nin bankası Halkbank ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin (TOBB) güçlerini bir araya getirdikleri bir kampanya başladı



Kampanya kapsamında, 100 bin tüketiciye Halkbank tarafından yüzde 0,33'ten başlayan faiz oranları ile kredi verilmesi ve yapı sektörüne 1 milyar TL'nin üzerinde iş hacmi yaratılması hedefleniyor.

Yapı malzemeleri sektörün tüm dernekleri, önde gelen 83 firma ve 13 binden fazla bayinin katıldığı “Evini Yenile Türkiye” kampanyasıyla, tüketicilerin ev yenileme ihtiyaçları için cazip imkânlar yaratılması hedefleniyor. Kampanya ile ayrıca yapı malzemeleri sektöründe talebin canlandırılması, istihdamın artırılması, ülke ekonomisine katkı sağlanması da amaçlanıyor. Halkbank, kampanya kapsamında 12 ay vadede yüzde 0,33, 13-24 ay vadede yüzde 0,80 ve 25-36 ay vadede yüzde 0,95 faiz oranları ile tüketicilere, ev yenilemede kullanacakları 2 bin TL'nin üzerindeki yapı malzemeleri ve işçilik harcamaları için finansmanı, 2 ay geri ödemesiz olarak sağlayacak.

“Evini Yenile Türkiye” kampanyası 31 Ağustos 2009 Pazartesi günü Swiss Otel'de düzenlenen bir basın toplantısıyla duyuruldu. Toplantıya TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Halkbankı Genel Müdürü Hüseyin Aydın, Türkiye Seramik Federasyonu (SERFED) Başkanı Zeynep Bodur Okyay, İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (İMSAD) Başkanı Orhan Turan ve Tesisat İnşaat Malzemecileri Federasyonu (TİMFED) Başkanı Serdar Dönmez ilekampanyayı destekleyen tüm dernek başkanları ve firma yöneticileri katıldı.

“GELECEĞE UMUTLA BAKIYORUZ”
Toplantıda konuşan SERFED Başkanı Zeynep Bodur Okyay, Hükümet ve TOBB'un önderliğinde ekonomiyi canlandırma, iç talebi tetikleme ve krizin psikolojik etkilerini bertaraf etmeye yönelik çalışmalar yapıldığını belirterek “Biz de tüm sektör yöneticileri ve dernek başkanları, firma sahipleri ile bir araya geldik ve bu kampanyayı kurguladık. Sektörde birbirine rakip olan onlarca firma aynı masa etrafında oturdu ve belki de ilk kez kendi sektörleri ve aynı zamanda da bu kampanyanın ruhu adına neler yapabileceğini, nasıl katkıda bulunabileceği konusunda ciddi bir çalışma gerçekleştirdi. Sonuçta ortaya bu kampanya çıktı. Geleceğe daha umutla bakıyoruz ” diye konuştu.

“GÜÇLÜ BİR MEKANİZMA OLUŞTURDUK”
Okyay, “Halkbank'ın olağanüstü desteği ile benzersiz bir ev yenileme kampanyası başlatıyoruz” dedi ve kampanya hakkında şu bilgileri verdi:
“Bu proje ile yapı malzemeleri sektöründe faaliyet gösteren 83 üretici firma, 23 dernek, 13 bini aşkın bayimizi bir araya getiren güçlü bir mekanizma oluşturduk. Bütün veriler güncellenerek büyük bir data oluşturuldu. Bu çapta büyük ve bir o kadar da geniş tabanlı bir oluşum sanırım Türkiye'de ilk defa gerçekleşiyor. Bu kampanya ertelenen ev tadilatı taleplerinin tetiklenmesi ve tüketicilerin uygun finansman modeli ile yıllardır hayalini kurduğu evlerini yenileme planını gerçekleştirmek için atılmış somut bir adımdır. Üç ay sürecek kampanyamız Eylül ayında başlayacak, kredi alındıktan sonra 2 ay ödeme yapılmayacak. Böylece, okul dönüşü ihtiyaçları ve Ramazan ile bayram harcamalarının olduğu dönemin atlatılması nedeniyle tüketicilerimize çok cazip olanaklar sunuyoruz. Bu projenin üretimimizi artırarak ekonomimizi hareketlendirmesini ve istihdam yaratmasını diliyoruz.”
 
“ÖZEL SEKTÖR YATIRIMA TEŞVİK EDİLMELİ, İNŞAAT SEKTÖRÜNÜN ÖNÜ AÇILMALI”
Kampanyayla ilgili basın toplantısında söz alan İMSAD Başkanı Orhan Turan da, “Türk inşaat sektörü hem ülkemizde, hem de dünyada önemli bir gücü elinde bulundurduğu halde yeterince önemsenmiyor. Oysa Türkiye müteahhitlik hizmetlerinde Çin'in ardından dünyada ikinci sıraya yükseldi, inşaat malzemeleri sanayisinde ise üretim üssü haline geldi” dedikten sonra konuşmasına şöyle devam etti:

“İnşaat sektörü gayrisafi yurtiçi hasılada yüzde 6.5 paya sahip, 2008 yılında 23 milyar dolar ile otomotivden sonra en fazla ihracat gelirini elde eden sektördür. Aynı yıl toplam ihracatın yüzde 17,2'sini de yine inşaat sektörü gerçekleştirdi. Ne yazık ki, 2008 yılında ve 2009 yılının 1. çeyreğinde sektörümüzde önemli bir daralma yaşandı. Bu daralma sektörümüzün çok önemli katkı sağladığı istihdama da olumsuz yansıdı.

Avrupa'da ve ABD'de değişmeyen ortak payda inşaat sektörünün mutlaka en ön sırada destek bulmasıydı. Biz de Türk İnşaat sektörü olarak taleplerimizi her platformda dile getirdik. Tam da krizin başladığı günlerde İMSAD'ın gündemine yerleşen tadilat ve yenileme konusunun bugün bu kampanya ile tüketiciye ulaşacak olmasından son derece memnunuz.

Eğer Türkiye ekonomisinin sürekli yüzde 5 büyümesi hedefleniyorsa, inşaat sektörünün her yıl yüzde 10 büyümesi sağlanmalıdır. Özel sektör yatırım harcamaları her yıl yüzde 10 artmazsa ekonominin yüzde 5 büyümesi de mümkün olamaz. Özel sektör yatırıma teşvik edilirken inşaat sektörünün önü mutlaka açılmalıdır. Vergi düzenlemeleri ise gözden geçirilmelidir. Dünyanın hiçbir ülkesinde yatırım amaçlı inşaat malzemesi ile lüks tüketim malının KDV oranı eşit değildir. Buna mutlaka çözüm üretilmelidir. İMSAD olarak Cumhuriyet'in 100'üncü yılı olan 2023 yılında ülkemize üç tane 100 hediye etmeyi hedefliyoruz; 100 milyar dolar inşaat malzemeleri ihracatı, 100 milyar dolar yurtdışı müteahhitlik geliri ve yine 100 milyar dolarlık iç pazar. Ve böylece GSYİH'deki payımızı da yüzde 6.5'tan yüzde 8'e çıkaracağız. Bu hedefleri gerçekleştirmekte kararlıyız. Bugün burada inşaat malzemesi sektöründe talebi canlandırmak için tüketiciyi motive edecek bir hareket başlıyor. Üstelik gerçekten tam da uygun zamanda. Çünkü tüketici de kalite, maliyet ve çeşitlilik açısından inşaat malzemesi alımında en uygun şartlara kampanya süresinde ulaşabilecek”.
 
“BU KAMPANYA TÜKETİCİ BİLİNCİNİ GELİŞTİRECEK”

Kampanyanın bir başka ayağını oluşturan TİMFED'in Başkanı Serdar Dönmez ise toplantıda şunları söyledi:
“Türkiye tüm dünyayı saran ekonomik krize, güçlü bir kamu maliyesi, sağlıklı bir bankacılık sektörü ve etkili bir kurumsal denetim ve düzenleme çerçevesiyle yakalandı. Bu nedenle, 1994'te ve 2001'de yaşadığımız gibi bir yıkım ortaya çıkmadı. Öte yandan ülkemizdeki büyümenin itici gücü olan tüketim harcamaları, tüketici güveninin azalmasıyla birlikte yavaşladı. Azalan tüketim sonucu, Türkiye'nin bir taraftan iç pazarı küçüldü, diğer taraftan Avrupa ülkeleri dâhil olmak üzere, önemli ihracat pazarlarımız daraldı.

Ülkemizin lokomotiflerinden biri olan inşaat sektörünün tedarikçisi durumundaki yapı malzemeleri sektöründe, talebi canlandırmak amacıyla büyük bir kampanya başlatıyoruz. Türkiye çapındaki bayiler olarak marjlarımızdan %5'lik kısmından feragat ederek Halkbank'ın sergilemiş olduğu destekleyici finansman fırsatını tüketicinin zihninde daha etkili kılabilmek amacı ile yola çıktık. Örgütlerimiz diğer paydaşları ile ülkemizin dört bir yanında etik ticaretin yapılabileceği yapı malzemesi satıcılarını harekete geçirerek, kampanyaya tüm gücüyle destek verecek. Kampanyaya iştirak eden ülkemizin önde gelen üreticileri ve dürüst satıcı kimliğine sahip bayi ve örgütlerimizin üyeleri ile tüketicilerimize en mükemmel ürün ve hizmetlerin sunulmasının yanı sıra, tüketici bilincinin geliştirilmesi yönünde de katkı sağlanacağını ümit ediyoruz”.

“CAZİP KREDİ FIRSATI SUNUYORUZ”
Kampanyaya finansman desteği sağlayan Halkbank'ın Genel Müdürü Hüseyin Aydın ise basın toplantısında yaptığı konuşmada şunları söyledi:
 
“71 yıllık KOBİ bankacılığı deneyimimizle, yapı malzemeleri sektörüne hareket getireceğine inandığımız bu güzel kampanyanın içinde yer almaktan Halkbank olarak gurur duyuyoruz. Türkiye'nin ileri gelen markaları arasında yer alan ve yapı malzemeleri üreten 83 firmanın kampanyaya dahil olan bayilerinden yapılacak alışverişlerde tüketicilere ‘Yenileme Kredisi' kullanma fırsatı sunuyoruz. Evlerinin tadilatı için yapı malzemesine ihtiyaç duyan vatandaşlarımız, çok uygun koşullarla kullandırdığımız bu özel tüketici kredisinden 1 Eylül - 30 Kasım tarihleri arasında yararlanabilecekler.

Tüketicilere, 2 bin TL ve üzeri alış verişleri için 36 aya varan vadeler ile 2 ay geri ödemesiz olarak kredi kullandıracağız. 12 ay vadede % 0,33, 13-24 ay vadede % 0,80 ve 25-36 ay vadede % 0,95 faiz oranını komisyonlu olarak belirlediğimiz kredimiz için komisyonsuz alternatifler de sunuyoruz. Amacımız, hem ekonomik nedenlerle evlerinin tadilatını erteleyen vatandaşlarımıza çözüm sunmak hem de yapı malzemesi sektörünün canlanmasına ve tüketici güveninin artmasına katkıda bulunmaktır” dedi.
 
“KAZAN, KAZAN, KAZAN”
Toplantıda konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ise kampanyayla ilgili şunları söyledi: “Biliyorsunuz uyuşmazlıklarda en ideal çözüm ‘kazan – kazan' yöntemidir. Bu yöntem, pastadan dilim çalmak yerine, pastayı büyütelim yaklaşımıdır. Bugün bir ‘örnek olay' ile karşı karşıyayız. Zirâ burada bir ‘kazan – kazan – kazan – kazan' durumu söz konusu. Yani “duble kazan – kazan” durumu var önümüzde. Bankayı, üreticiyi, tüccarı ve tüketiciyi bir potada, aynı ortak payda ve çıkarda birleştiriyoruz.
2009'un ilk çeyreğinde, yüzde 13,8 küçülme yaşayan ülkemizde, inşaat sektöründeki küçülme, yüzde 18,9 olarak gerçekleşti. Öte yandan yapı malzemeleri sektörü, vergi indirimlerinden ve teşviklerden de faydalanamamıştı. Oysa Türkiye'nin en büyük sorununun bugün işsizlik olduğu hatırlanırsa; sektörün önemi daha da iyi anlaşılır. Büyümenin itici gücü olma özelliğiyle, ayrıca talep değişimlerine hassasiyeti yüksek olan bu öncü sektörümüzün daha fazla desteklenmeye ihtiyacı var.

Eylül, Ekim ve Kasım aylarını kapsayan “Evini Yenile Türkiye” kampanyamız, sektöre ihtiyaç duyduğu desteği sağlarken, tüketiciye çok cazip fırsatlar sunacak. Önümüzdeki 3 ay boyunca kampanyadan 100 bin tüketicinin yararlanmasını bekliyoruz. Ortalama bir evin tadilatını 10 bin Türk Lirası'ndan hesaplarsak, 1 milyar TL iş hacmi hedefindeyiz. TOBB olarak bu projeyi bir sinerji politikası olarak görüyoruz.”

“İNSANIN EVE YAPTIĞI YATIRIM, ASLINDA HUZURUNA YAPTIĞI YATIRIMDIR”
Hisarcıklıoğlu sözlerine şöyle devam etti: “Geçtiğimiz yıllarda gayrimenkul sektöründe yaşanan arz patlaması ve konutlara bir yatırım aracı olarak gösterilen yoğun ilgi nedeniyle ilginç bir durumla karşı karşıya kaldık. Tüm parasını yeni alacağı eve kanalize eden eşler birbirine “bak ev alıyoruz ama sen de anlayışlı ol; başka masraf çıkmasın” dedi. Ev sahibi ile kiracı, evin tadilatını “kim yaptıracak” tartışmalarına girdi. Hal böyle olunca da bu evler üvey evlat muamelesi gördü.

Yeni ev almayan pek çok vatandaş da vergi indirimlerinden faydalanarak ya beyaz eşya aldı, ya da mobilyalarını yeniledi. Evlerin mutfakları, banyoları, pencereleri, boyası unutulmak, ihmal edilmek zorunda kaldı. Bugün başlattığımız kampanya kapsamında Halkbank'ın vereceği ihtiyaç kredisini “Evde Yaşam Kalitesini Artırma Kredisi” olarak görüyorum. Şimdi Türkiye'deki 15 milyon konut için yenilenme fırsatı geldi. Vatandaş, uygun kredi sayesinde yaşam kalitesini yükseltecek. Daha konforlu, onu daha huzurlu kılacak bir yenilenmeye kavuşacak. Bunu yaparken de kendi ülkesinin ekonomisini besleyecek. Bu kampanyayla mutfak ve banyo musluklarından fırsat akacak. Fırsatlar penceresi açılacak. Ayrıca, bu çalışmanın oluşturacağı hareketlilik yeni istihdam olanakları sağlayacak ve hazır mutfağını ve banyosunu değiştirirken beyaz eşyalarını da değiştirmeyi düşünecek pek çok vatandaşı hesaba kattığımızda bir değer yağmuru yaratacak. Bunlara ilave olarak, yapı sektöründe işçilik ve ustalıkta kayıt dışını azaltacak olması nedeniyle de bu kampanyayı önemsediğimizi vurgulamak istiyorum. Toplam kredi bedelinin yüzde 50'sini aşmayacak şekilde “işçilik, ustalık, hizmet bedeli gibi” masraflar banka tarafından kredi kapsamında değerlendirilecek. Bu hizmetler faturalandırılacağı için de kayıt altına girecek. Bir başka ifadeyle “Evini Yenile Türkiye” kampanyamız kayıt dışılığın önlenmesinde de rol oynamış olacak. Bugün, inşaat sektörü ile yaptığımız kampanyanın benzerlerini başka sektörlerle yapmak için çalışmalarımız sürüyor”.

10 adımda evini yenile:
 
1-    Tüketici, www.eviniyenileturkiye.com'u tıklayarak kendisine en yakın kampanyaya katılan bayiyi öğrenecek. Tüketici, kampanya web sitesinden, Halkbank'ın 444 0 400 numaralı hattından ya da tüm Halkbank şubelerinden kredi koşullarıyla ilgili detaylı bilgi alabilecek.
2-    Tüketici bayiye gidecek ve kullanmak istediği ürünleri seçecek.
3-    Bayi müşterisine seçtiği ürünler ve yapacağı işçilik bedeli karşılığında proforma fatura kesecek.
4-    Tüketici proforma faturayla bir Halkbank şubesine giderek kredi başvurusu yapacak.
5-    Halkbank tarafından kredi değerlendirmesi yapılarak bayi anlaşması teyit edilecek.
6-    Halkbak tarafından onaylanan kredi tüketicinin hizmet alacağı bayinin kampanya hesabına aktarılacak.
7-    Kredi dekontu tüketiciye verilecek.
8-    Tüketici hizmet aldığı bayiden ürün ve hizmetini alacak.
9-    Tüketici yüzde 0,33'den başlayan faiz oranları, 36 aya kadar vade ve 2 ay ödemesiz olarak kredisini ödeyebilecek.
10-  Tüketici evini yenileyecek ve hayallerine kavuşacak.

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Halkbank, 0.33 faizle, 100 bin kişinin evini yenileyecek
Halk Bankası, TOBB ve yapı malzemeleri sektörü güç birliği yaptı. 'Evini Yenile Türkiye' kampanyası ile yüzde 0.33'den başlayan faiz oranları ile tüketicilere kredi kullandırılacak

Yapı malzemeleri sektörü, Halk Bankası,  Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile güçlerini bir araya getirerek, ''Evini Yenile Türkiye'' kampanyası düzenledi.
Kampanyaya ilişkin olarak düzenlenen basın toplantısında verilen bilgiye göre, kampanya kapsamında, 100 bin tüketiciye, Halkbank tarafından yüzde 0,33'ten başlayan faiz oranları ile kredi verilmesi ve yapı sektörüne 1 milyar liranın üzerinde iş hacmi yaratılması hedefleniyor. Yapı malzemeleri sektörünün tüm dernekleri, önde gelen 83 firma ve 13  binden fazla bayinin katıldığı ''Evini Yenile Türkiye'' kampanyasıyla, tüketicilerin ev yenileme ihtiyaçları için 'cazip'' imkanlar yaratılması hedefleniyor.

2 AY GERİ ÖDEME YOK       
Halkbank, kampanya kapsamında 12 ay vadede yüzde 0,33, 13-24 ay vadede  yüzde 0,80 ve 25-36 ay vadede yüzde 0,95 faiz oranları ile tüketicilere ev  yenilemede kullanacakları 2 bin liranın üzerindeki yapı malzemeleri işçilik harcamaları için finansmanı, 2 ay geri ödemesiz olarak sağlayacak.       

KAZAN-KAZAN İLİŞKİSİ
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, 'Evini Yenile Türkiye'' kampanyasında duble kazan-kazan durumu söz konusu olduğunu belirterek, 'Bir tarafta banka, bir tarafta üretici, reel sektör, bir tarafta tüccar-bayi, bir  tarafta da vatandaş var. Dördünün de kazanacağı bir kampanyaya adım atıyoruz. Dördünün de kazanacağı bir kampanyaya adım atıyoruz'' dedi. Hisarcıklıoğlu, 2009'un ilk çeyreğinde yüzde 13,8 küçülme yaşayan Türkiye'de inşaat sektöründeki küçülmenin yüzde 18,9 olarak gerçekleştiğini anımsatarak, yapı malzemeleri sektörünün vergi indirimlerinden ve teşviklerden de faydalanamadığını belirtti.

1 milyar liralık iş hacmi bekleniyor
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, eylül, ekim ve kasım aylarını kapsayan ''Evini Yenile Türkiye'' kampanyasının, hem sektöre ihtiyaç duyduğu desteği sağlarken hem de tüketiciye çok cazip fırsatlar sunacağını ifade etti. Hisarcıklıoğlu, ortalama bir evin tadilatını 10 bin liradan hesapladıklarında 1 milyar liralık iş hacmi hedeflediklerini bildirdi. Hisarcıklıoğlu, faizlerin 0,33'ten başladığına dikkati çekerek, ''0,33, benim ömrümde, iş hayatımdaki gördüğüm en düşük faiz oranı'' dedi.

Aydın: Kredinin maliyeti yüzde 7.56'ya geliyor
HALKBANK Genel Müdürü Hüseyin Aydın da yüzde 0,33 ila yüzde 0,95 arasındaki faiz oranlarının son derece cazip olduğunu söyledi. Aydın, eylülde başlayacakları kampanyanın kasım ayı itibarıyla sona ereceğini, talep bulmaları durumunda yeni kampanyalar yapabileceklerini veya bu kampanyayı uzatabileceklerini söyledi. Aydın, masraflarıyla birlikte kredinin maliyetinin yüzde 7.56'ya geldiğini sözlerine ekledi.
Akşam

TOBB-Halk Bankası el ele verdi, evler 1 milyar liraya en düşük faizle yenilenecek

TOBB, Halk Bankası ve yapı malzemeleri sektörü, ‘Evini Yenile Türkiye' kampanyası için düğmeye bastı. 100 bin tüketiciye ulaşılması hedeflenen kampanyada, Halkbank tarafından yüzde 0.33'ten başlayan faizle kredi verilecek. Kampanyanın, 3 ayda 1 milyar TL'lik iş hacmi oluşturması bekleniyor.

YAPI malzemeleri sektörü, Halk Bankası ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile güçlerini biraraya getirerek, “Evini Yenile Türkiye” kampanyası düzenledi. Kampanya kapsamında, 100 bin tüketiciye, Halk Bank tarafından yüzde 0.33'ten başlayan faizle kredi verilmesi ve yapı sektörüne 1 milyar liranın üzerinde iş hacmi yaratılması hedefleniyor. Yapı malzemeleri sektörünün tüm dernekleri, önde gelen 83 firma ve 13 binden fazla bayinin katıldığı ‘Evini Yenile Türkiye' kampanyasıyla, tüketicilerin ev yenileme ihtiyaçları için cazip imkanlar yaratılması hedefleniyor. Kampanya ile ayrıca yapı malzemeleri sektöründe talebin canlandırılması, istihdamın artırılması, ülke ekonomisine katkı sağlanması da amaçlanıyor.

Sektörün daha fazla desteklenmeye ihtiyacı olduğunu söyleyen TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye'nin en büyük sorununun bugün işsizlik olduğu hatırlanırsa, sektörün önemi daha da iyi anlaşılır. Bu öncü sektörümüzün daha fazla destek vermeli. Eylül, ekim ve kasım aylarını kapsayan ‘Evini yenile Türkiye' kampanyası, hem sektöre ihtiyaç duyduğu desteği sağlarken hem de tüketiciye çok cazip fırsatlar sunacak. Ortalama bir evin tadilatı 10 bin liradan hesaplanırsa 1 milyar liralık iş hacmi oluşacak. Kampanya kapsamında faizler 0.33'ten başlıyor. Benim ömrümde, iş hayatımdaki gördüğüm en düşük faiz oranı. Ayrıca kredi 2 ay ödemesiz olacak. Böylece ramazan ve okul kayıtları dönemi kredi geri ödemesi yapılmadan geçirilecek.”

Umutla bakıyoruz

Hükümet ve TOBB'un önderliğinde ekonomiyi canlandırma, iç talebi tetikleme ve krizin psikolojik etkilerini bertaraf etmeye yönelik çalışmalar yapıldığını belirten Türkiye Seramik Federasyonu (SERFED) Başkanı Zeynep Bodur Okyay, şöyle konuştu: “Biz de tüm sektör yöneticileri ve dernek başkanları, firma sahipleri ile bir araya geldik ve bu kampanyayı kurguladık. Sektörde birbirine rakip olan onlarca firma aynı masa etrafında oturdu ve  ciddi bir çalışma gerçekleştirdi. Ortaya bu kampanya çıktı. Halkbank'ın olağanüstü desteği ile benzersiz bir ev yenileme kampanyası başlatıyoruz.”
Halk Bank Genel Müdürü Hüseyin Aydın, “Yaklaşık 700 şubemizde çok ciddi anlamda bu işin pazarlamasını yapacağız. Yüzde 0.33 ile yüzde 0.95 arasındaki faiz oranları son derece cazip. 36 ay vadeye kadar bu krediyi kullandıracağız. Eylülde başlayacak kampanyanın kasım ayı itibariyle sona ereceK. Talep yoğun olursa kampanyayı da uzatabiliriz” diye konuştu.

Aydın: Bu kredi istismar edilemez

BU kredinin istismar edilemeyeceğini söyleyen Hüseyin Aydın, şöyle konuştu: “Burada istismar olur mu? Olmaz. Bankanın para aktarımı ile fatura arasında bir korelasyon var. Burada istismar olması söz konusu değil. Türkiye'de finans sektörünün önemli oyuncularından biriyiz. Krizin başladığı dönemde Türk bankacılık sektörü reel sektöre kullandırdığı kredi miktarında azalma varken, Halk Bankası kredileri artan bankalardan biri oldu.”

Tüketici nereyebaşvuracak

Tüketici bayiye gidecek ve kullanmak istediği ürünleri seçecek.
Bayi müşterisine seçtiği ürünler ve yapacağı işçilik bedeli karşılığında proforma fatura kesecek.
Tüketici proforma faturayla bir Halk Bank şubesine giderek kredi başvurusu yapacak.
Halk Bank tarafından kredi değerlendirmesi yapılarak bayi anlaşması teyit edilecek.
Halk Bank tarafından onaylanan kredi tüketicinin hizmet alacağı bayinin kampanya hesaba aktarılacak.
Kredi dekontu tüketiciye verilecek.

Ev alıyoruz diye masraftan kaçtık evler üvey evlat oldu

TOBB olarak bu projeyi bir sinerji politikası olarak gördüklerini söyleyen Rifat Hisarcıklıoğlu, şu bilgileri verdi: “Darısı diğer sektörlerimizin başına. Bu platform, Türkiye'nin yüzünü güldürecek bir koalisyon. Geçtiğimiz yıllarda gayrimenkul sektöründe yaşanan arz patlaması ve konutlara bir yatırım aracı olarak gösterilen yoğun ilgi nedeniyle ilginç bir durumla karşı karşıya kaldık. Tüm parasını yeni alacağı eve kanalize eden eşler, birbirine ‘bak ev alıyoruz ama sen de anlayışlı ol, başka masraf çıkmasın' dedi. Ev sahibi ile kiracı, evin tadilatını kim yaptıracak tartışmalarına girdi. Hal böyle olunca da bu evler üvey evlat muamelesi gördü. Yeni ev alamayan pek çok vatandaş da vergi indirimlerinden faydalanarak ya beyaz eşya aldı ya da mobilyalarını yeniledi.”

Bodur: Ne yapın edin beni ayağa kaldırın

DÜNYADA krize maruz kalan ülkeler arasında özel sektörün bir araya gelerek krize çare aradığı tek ülkenin Türkiye olduğunu söyleyen Kale Grubu Onursal Başkanı İbrahim Bodur, şu değerlendirmeyi yaptı: “TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, saygısından dolayı bana ‘Amca' der. Dün akşam, kendisi beni aradı ve ‘Amca, yarın seni de aramızda görmek istiyoruz' dedi. Ben de yanımdaki doktorlara ‘Ne yapın edin beni yarın sabaha ayağa kaldırın. TOBB Başkanı aramış yarın toplantı yapılacak, burada deve gibi yatmak olmaz' dedim. İnşaat sektörünün kalkınması önemli.”
Hürriyet

Ev yenilemeye 1 milyar liralık kaynak

Halk Bankası, TOBB ve dernekler bir araya geldi, 100 bin kişiye yüzde 0.33 faizle ‘evini yenile' kredisi verilecek, 1 milyar lira kredi kullandırılacak

Halkbankası, TOBB ve yapı malzemeleri sektöründe faaliyet gösteren derneklerin bir araya gelerek hazırladığı ‘Evini Yenile Türkiye' kampanyasıyla 100 bin tüketiciye Halkbank tarafından yüzde 0.33'ten başlayan faiz oranlarıyla kredi verilecek.
Kasım ayına kadar sürecek kampanyaya 100 bin tüketicinin başvurmasını beklediklerini belirten TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Ortalama bir evin tadilatını 10 bin liradan hesaplarsak, 1 milyar lira iş hacmi hedefindeyiz” dedi. Hisarcıklıoğlu, Türkiye'deki 1 milyon konut için yenileme zamanının geldiğini belirtti. Türkiye Seramik Federasyonu  Başkanı Zeynep Bodur Okyay da, “Sektörde birbirine rakip olan onlarca firma, aynı masa etrafında oturdu ve belki de ilk kez kendi kendi sektörleri adına neler yapabileceğini konusunda ciddi bir çalışma gerçekleştirdi” diye konuştu. Okyay, çalışma sonucunda yapı malzemeler sektöründen 83 firma ve 13 bin bayinin bir araya geldiği güçlü bir mekanizma kurduklarını ifade etti.

Üst limit 50 bin lira
Yeni kampanya, 12 ay vadeye yüzde 0.33, 13-24 ay vadeye yüzde 0.80, 25-36 vadeye yüzde 0.95 faiz sunuyor. Tüketicilerin ev yenilemede kullanacakları kredi limiti 2 bin ile 50 bin TL arasında olacak. Yapı malzemeleri ve işçilik harcamalarına kullanılacak kredi aynı zamanda 2 ay geri ödemesiz olarak verilecek.

‘Deve gibi yatmak olmaz, ben de geldim'
Kale grubunun kurucusu ve Onursal Başkanı İbrahim Bodur, “Evini Yenile Türkiye” girişiminin özel sektöre yakışır şekilde neticelendirilmesini umduğunu söyledi.
Bodur, bir süredir sağlık sorunu yaşadığını, ancak kampanyanın tanıtım toplantısına katılması için TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu'nun kendisini aradığında toplantıya katılmak istediğini dile getirdi.
Bodur, “Doktorlara, ne yapın yapın, beni sabaha kaldırın dedim. Onlar oradayken, benim burada böyle deve gibi yatmam olmaz. Ben oraya gideceğim dedim” şeklinde konuştu.
Milliyet

İnşaatçılar bina giydirecek sırada evleri döşemek var

TOBB'un "Kriz varsa çare de var" kampanyasına inşaat sektörü de eklendi. Evini yenilemek isteyenlere düşük faizli kredi verilecek. Beyaz eşya ve mobilyacılar da onay bekliyor
Yapı malzemeleri sektörü, Halk Bankası ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile güçlerini bir araya getirerek, ''Evini Yenile Türkiye'' kampanyası düzenledi. Kampanya kapsamında evini yenilemeyi ve tadilat yapmayı erteleyen tüketiciler için ucuz kredi sağlanacak. 100 bin tüketiciye ulaşmayı hedefleyen kampanya kapsamında, Halkbank yüzde 0.33'ten başlayan faiz oranları ile kredi verecek. 1 milyar liralık bir iş hacmi yakalanması beklenen kampanyaya 83 firma ve 13 binden fazla bayii katılacak.

HABER BEKLENİYOR
Tüketicilere ev yenilemede kullanacakları 2 bin liranın üzerindeki yapı malzemeleri işçilik harcamaları için finansmanı, 2 ay geri ödemesiz olarak sağlayacak. Kampanya kapsamında seramik, banyo dolabı, mutfak dolabı, boya, izolasyon, vitrifiye, armatür gibi harcamaları ile usta ve işçilik masrafları dahil tümü için 2 bin lira ile 50 bin lira arası kredi kullanabilinecek. Rifat Hisarcıklıoğlu, bugün inşaat sektörü ile yaptıkları kampanyanın benzerlerini başka sektörlerle yapmak için çalışmalarının sürdüğünü de belirterek, "Başka sektörlerle ilgili çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah bunu da çok yakın zamanda kamuoyuyla paylaşacağız'' dedi. Daha önce mobilya ve beyaz eşya sektörlerinde bu tür kampanyalar yapılacağını açıklayan Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane ise konu hakkında SABAH'ın sorularını yanıtladı. Nane, şu anda kampanyalar ile ilgili olarak çalışmaların sürdüğünü ancak Ankara'dan bazı düzenlemeler için cevap beklendiğini söyledi. BDDK ve Bankalar Birliği ile görüşmelerin devam ettiğini belirten Nane, kısa süre içerisinde uygulamaya geçilebileceğini de aktardı.

'BİZ MALI SATMAK ZORUNDAYSAK BANKALAR DA PARA SATMALI'
Toplantıya katılan Kale Grubu Onursal Başkanı İbrahim Bodur ise bankaların faiz indirme yarışına girdiğini belirterek, "Biz nasıl elimizdeki malı satmak durumundaysak, onlar da ellerindeki parayı satmak zorundalar. Finans önemli... Bankalar da bir ticari müessesedir. Biz nasıl mal alıp satıyoruz, onlar da para alıp satıyorlar. Bunu akıllıca yapanlar, kar da ediyor. Krizde en çok kazanan sektör, finans oldu" dedi.

İŞÇİLİK MASRAFLARI DA KREDİ KAPSAMINDA
Kampanyanın tanıtım toplantısında konuşan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, toplam kredi bedelinin yüzde 50'sini aşmayacak şekilde işçilik, ustalık, hizmet bedeli gibi masrafların da banka tarafından kredi kapsamında değerlendirileceğini vurguladı. Hisarcıklıoğlu, kampanyanın kayıt dışılığın önlenmesinde de rol oynayacağını kaydetti.

EVİNİ YENİLE TÜRKİYE
İbrahim Bodur, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Halkbank Genel Müdürü Hüseyin Aydın, SERFED Başkanı Zeynep Bodur Okyay, İMSAD Başkanı Orhan Turan ve TİMFED Başkanı Serdar Dönmez, İSO Başkanı Tanıl Küçük ve İTO Başkanı Murat Yalçıntaş kampanya için bir araya geldi.

İNŞAAT SEKTÖRÜ HER YIL % 10 BÜYÜMELİ
Türkiye ekonomisinin sürekli yüzde 5 büyümesi için inşaat sektörünün her yıl yüzde 10 büyümesinin gerektiğinin altı çizilen toplantıda Cumhuriyet'in 100'üncü yılında 100 milyar dolarlık inşaat malzemeleri ihracatı, yurtdışı müteahhitlik geliri ve iç pazar yaratılması hedefine vurgu yapıldı.

KOMİSYONLU FAİZ % 0.63 OLACAK
Masraflı ve masrafsız iki komisyon olacak kredilerde farklı opsiyonlar var. Komisyonsuz yüzde 0.33, komisyonlu yüzde 0.63 faiz oranları uygulanacak. 35 yaş için belirlenen hayat sigortası bedeli 25 lira olarak belirlendi.
Sabah

3 ayda 15 milyon konut yenilenecek

Yapı malzemeleri sektörü, Halk Bankası ve TOBB'un biraraya gelerek başlattığı 'Evini Yenile Türkiye' kampanyasıyla 3 ayda 1 milyar TL'lik iş hacmi yaratılacak. kampanyada tüketiciler 50 bin TL'ye kadar kredi alabilecek, bu sayede 15 milyon konut yenilenecek

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Halk Bankası ve yapı malzemeleri sektörü 'Evini Yenile Türkiye' dedi, krizde 1 milyar liralık iş hacmi yaratmaya soyundu. TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, 'Evini Yenile Türkiye' kampanyasının, Eylül, Ekim ve Kasım aylarını kapsayacağını belirterek, "3 aylık süreçte kampanyaya 100 bin tüketici başvurusu bekliyoruz. Ortalama bir evin tadilatını 10 bin liradan hesaplarsak, 1 milyar lira iş hacmi hedefindeyiz. 15 milyon konut yenilenecek. Tüketicilerimiz yapacakları tadilatları Halkbank tarafından sağlanan, 12 aydan 36 aya kadar ve yüzde 0.33'ten başlayan faiz oranları ile 2 ay ödemesiz krediyle gerçekleştirebilecek. Böylece, Ramazan ve okul kayıtları döneminin, kredi geri ödemesi yapılmadan geçirilmesini de sağlayacağız" dedi.

TOBB olarak bu projeyi bir sinerji politikası olarak gördüklerinin altını çizen Hisarcıklıoğlu, "Sinerji varsa enerji var, enerji varsa hareket var dedik ve işe koyulduk. Seramikten boyaya, pencereden tesisata, sektörün tüm damarları tek bir nehire akınca bu sinerji ortaya çıktı. Bu platform Türkiye'nin yüzünü güldürecek bir koalisyon" diye konuştu.

Krizin etkilerinin yaşandığı süre boyunca, iç pazarın önemini vurguladıklarını hatırlatan Hisarcıklıoğlu, Hindistan, Brezilya, Japonya, Çin'in krizi atlatmak için iç pazarlarını canlandırmaya yönelik politikalara vurgu yaptıklarını söyledi. Bu noktada Üreten Türkiye Platformu ile "Kriz Varsa Çare de Var" kampanyası başlattıklarını aktaran Hisarcıklıoğlu, "Şimdi çözüm odaklı yepyeni bir kampanya ile karşınıza çıkıyoruz. kampanyamızın sloganı, Evini Yenile Türkiye" dedi.

Uyuşmazlık çözümünde en ideal çözümün kazan- kazan yöntemi olduğunu söyleyen Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti: "Bu yöntem, pastadan dilimi çalmak yerine, pastayı büyütelim yaklaşımıdır. Burada duble kazan-kazan durumu var. Bir tarafta banka, bir tarafta üretici reel sektör, bir tarafta esnaf - bayii, bir tarafta da Vatandaş var. Dördü de kazanacak."

2 ay ödeme yok 50 bin TL'ye kadar kredi

* TÜRKİYE Seramik Federasyonu (SERFED) Başkanı Zeynep Bodur Okyay, kampanya için yapı malzemeler sektöründen 83 firma ve 13 bin bayinin biraraya geldiği güçlü bir mekanizma kurduklarını belirterek, "Seramik, banyo dolabı, armatür, pencere, ısıtma ve soğutma gibi usta ve işçilik masrafları dahil olmak üzere, 2 bin ile 50 bin lira arasında kredi kullanılabilecek" dedi. kampanyanın Eylül ayında başlayacağını açıklayan Okyay, kredi alındıktan sonra ise 2 ay ödeme yapılmayacağını vurguladı. Bodur Okyay, "Böylece, okul dönüşü ihtiyaçları ve Ramazan ile bayram harcamalarının olduğu dönemin atlatılması nedeni ile tüketicilerimize çok cazip olanak sunuyoruz" diye konuştu. Zeynep Bodur Okyay, tüketicilerin kampanyadan yararlanmak için logo ve afişlerinin bulunduğu yerlere gidebileceğini açıkladı.


'Deve gibi yatmam olmaz dedim, geldim'

* kampanyanIn tanıtım toplantısında en ilgi çeken isimlerden biri de bir süredir sağlık sorunları yaşayan Kale Grubu Kurucusu ve Onursal Başkanı İbrahim Bodur oldu. Bodur, kampanyanın tanıtım toplantısına katılması için TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu'nun kendisini aradığında toplantıya katılmak istediğini belirterek, "Doktorlara, ne yapın yapın, beni sabaha kaldırın dedim. Onlar oradayken, benim burada böyle deve gibi yatmam olmaz. Ben oraya gideceğim dedim" şeklinde konuştu. İbrahim Bodur konuşmasında, sektörün kullandığı yüksek enerji rakamlarına da dikkat çekerek, "Bunu BOTAŞ alıp veriyor. BOTAŞ şu Belediyeye, bu Belediye vermiş, alamamış. Ne yapacak? Açığını kapatmak için vur abalıya. Üreticinin üzerine yıkıyor. Bu işi en iyi halledecek olan özel sektörün de bu işe girmesi lazım" değerlendirmesini yaptı.
Vatan

Evini yenileyene 1 milyarlık paket 
 
Küresel krizin yol açtığı ekonomik durgunluğa çare olarak ülkeler iç pazarı canlandırmaya çalışıyor. 
 
Bir süre önce 'Kriz varsa çare de var' sloganıyla iç tüketimi artırmak için kampanya düzenleyen Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), şimdi de yapı malzemeleri sektörünü canlandırmak amacıyla harekete geçti. Halk Bankası ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile ortak bir çalışmaya imza atan sektör, 'Evini Yenile Türkiye' kampanyası başlattı. Önümüzdeki 3 ay boyunca kampanyadan 100 bin kişinin faydalanmasını beklediklerini söyleyen TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: "Ortalama bir evin tadilatını 10 bin liradan hesaplarsak 1 milyar liralık iş hacmi hedefindeyiz. Bu proje bir sinerji politikasıdır ve pastayı büyütelim yaklaşımıdır. Zira burada 'duble kazan-kazan' durumu söz konusu. Bankayı, üreticiyi, tüccarı ve tüketiciyi aynı ortak çıkarda birleştiriyoruz." 2009 yılı ilk çeyreğinde inşaat sektörünün yüzde 18,9 ile Türkiye ortalamasından daha fazla küçüldüğünü hatırlatan Hisarcıklıoğlu, yapı malzemeleri sektörünün vergi indirimi ve teşviklerden yararlanamadığını dile getirdi. Ayrıca, büyümenin itici gücü olan bu sektörün daha fazla desteklenmeye ihtiyaç duyduğuna dikkat çekti.

Yapı malzemeleri sektörünün tüm dernekleri, önde gelen 83 firma ve 13 binden fazla bayinin katıldığı kampanyayla, tüketicilerin ev yenileme ihtiyaçları için cazip imkânlar sunuyor. Halkbank, kampanya kapsamında 12 ay vadede yüzde 0,33, 13-24 ay vadede yüzde 0,80 ve 25-36 ay vadede yüzde 0,95 faiz oranları ile tüketicilere ev yenilemede kullanacakları 2 bin liranın üzerindeki yapı malzemeleri işçilik harcamaları için finansmanı, 2 ay geri ödemesiz olarak sağlayacak. Halbank'ın kampanya faiz oranlarını değerlendiren TOBB Başkanı, "Yüzde 0,33'lük faiz oranı benim 30 küsur yıllık iş hayatımda gördüğüm en düşük faizdir." dedi. Bu yarışta Halkbank'ın bir adım öne geçtiğini kaydeden Hisarcıklıoğlu, bir dahaki kampanyalarda değişik bankalarla da çalışabileceklerinin sinyalini verdi. Boydak Grubu ile görüşmeler yaptıklarını aktaran Hisarcıklıoğlu'nun verdiği bilgiye göre, TOBB benzer kampanyalardan birini Türkiye Finans veya Albaraka Türk ile de yapabilir. 'Evini Yenile Türkiye' kampanyası ile yapı malzemeleri sektöründe talebin canlandırılması, istihdamın artırılması, ülke ekonomisine katkı sağlanması da amaçlanıyor. Kampanyanın eylülden itibaren 3 ay devam edeceğini bildiren Halkbank Genel Müdürü Hüseyin Aydın da, "3 aydan sonra talep bulursak süreyi de uzatabiliriz, yeni kampanyalar da yaparız." diye konuştu. Aydın, kriz döneminde diğer bankalar kredi musluklarını kısarken Halkbank'ın reel sektöre verdiği kredilerin yüzde 11 arttığını dile getirdi.

Kampanyanın fikren öncülüğünü yapan Seramik Federasyonu (SERFED) Başkanı Zeynep Bodur Okyay ise sektörde rakip olan onlarca firmanın aynı masaya oturup neler yapılabileceğini konuştuklarını ve bu kampanyaya şekil verdiklerini anlattı. İnşaat Malzemeleri Sanayicileri Derneği (İMSAD) Başkanı Orhan Turhan, inşaat sektörünün 2008'de 23 milyar dolar ile otomotivden sonra en fazla ihracat yapan sektör olduğu bilgisini verdi. Turhan, "Cumhuriyet'in 100. yılı olan 2023'te ihracat 400 milyar dolar olursa 100 milyarını biz taahhüt ediyoruz. 3 tane de 100 hediye etmeyi hedefliyoruz. 100 milyar dolar ihracat, 100 milyar dolar yurtdışı müteahhitlik geliri ve 100 milyar dolarlık iç pazar." şeklinde konuştu.

BODUR: ELLERİNDEKİ PARA BANKALARI RAHATSIZ EDER

Kampanyayı desteklemek için toplantıya davet edilen Kale Şirketler Grubu Onursal Başkanı İbrahim Bodur, yüzde 0,33'lük faiz oranının daha da düşeceğini söyledi. Bodur, "Bankaların elinde para var. Bunu satmak zorunda, yoksa o para onları rahatsız eder. Parayı satmak için de rekabete girecekler; rekabet de oranı daha da düşürecek." diye konuştu. Sektörün en eskilerinden olarak bu kampanyanın kendisini heyecanlandırdığını kaydeden Bodur, dünyada krize tedbirleri hükümetler alırken bunu yapan ilk meslek örgütü olan TOBB'u tebrik etti.
Zaman

TOBB Başkanı oranı duydu ‘Hayatımda görmedim' dedi

TOBB, Halkbank ve 13 bin yapı sektörü bayisi ‘Evini Yenile' kampanyası başlattı. Kampanya ile 100 bin kişiye % 0.33'ten başlayan faizle 2-50 bin arası kredi verilecek

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Halkbank, yapı malzemeleri sektörünün tüm dernekleri, 83 firma, 13 binden fazla bayinin katıldığı ‘Evini Yenile Türkiye' kampanyası bugün başladı.

KREDİ İÇİN KEFİL İSTENMİYOR

Kefil istenmeyen ancak kefil isteme hakkı saklı tutulan kampanyadan yararlanmak için Halkbank şubesine, gelir ve kimlik belgesi ile isme kayıtlı son üç aya ait herhangi bir fatura ile başvurmak yeterli. 2 ay sonra başlayan ödemelerde ise 10 bin liralık kredi 12 aylık vadede toplam 10 bin 248 lira olarak geri ödeniyor. Bu kapsamda Halkbank, 12 ay vadeye yüzde 0.33, 13-24 ay vadeye yüzde 0.80, 25-36 vadeye yüzde 0.95 faiz oranı uygulayacak. Tüketicilerin ev yenilemede kullanacakları kredi limiti ise 2 bin ile 50 bin TL arasında olacak. Yapı malzemeleri ve işçilik harcamalarına kullanılacak kredi aynı zamanda 2 ay geri ödemesiz olarak verilecek. İş dünyasının önde gelen isimleriyle toplantıya katılan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, bugün başlayacak ‘Evini Yenile Türkiye' kampanyasında duble kazan-kazan durumu söz konusu olduğunu belirterek “Bir tarafta banka, bir tarafta üretici, reel sektör, bir tarafta tüccar-bayi, bir tarafta da vatandaş var. Dördünün de kazanacağı bir kampanyaya adım atıyoruz” dedi. Eylül, ekim ve kasım aylarını kapsayan Evini Yenile Türkiye kampanyasının, hem sektöre ihtiyaç duyduğu desteği sağlarken hem de tüketiciye çok cazip fırsatlar sunacağını ifade eden Hisarcıklıoğlu, 3 aylık süreçte kampanyaya 100 bin tüketici başvurusunu beklediklerini, ortalama bir evin tadilatını 10 bin liradan hesapladıklarında 1 milyar liralık iş hacmi hedeflediklerini bildirdi. Hisarcıklıoğlu, kampanya kapsamında faizlerin 0.33'ten başladığına dikkati çekerek “0.33, benim ömrümde, iş hayatımdaki gördüğüm en düşük faiz oranı” dedi.

15 MİLYON KONUT İÇİN FIRSAT

Kredinin 2 ay ödemesiz olacağını da belirten Hisarcıklıoğlu, böylece Ramazan ve okul döneminin kredi geri ödemesi yapılmadan geçirilmesini de sağlayacaklarını ifade etti. Şimdi Türkiye'deki 15 milyon konut için yenileme fırsatı geldiğini söyleyen Hisarcıklıoğlu “28 ülkede 14 bin kişiyle yapılan bir araştırmaya göre, insanların yaklaşık yüzde 40'ı mutfağı evin en önemli bölümü olarak görüyor. İnsanların yüzde 57'si ise imkanları olsa yeni bir mutfak istediklerini belirtiyor. Kadınların yüzde 76'sı, erkeklerin ise yüzde 61'i mutfakta vakit geçirmenin mutlu ettiğini söylüyor” diye konuştu.

Faiz oranı yıllık % 7.56'ya geliyor

Halkbank Genel Müdürü Hüseyin Aydın kampanyanın kasımda sona ereceğini ancak talep olursa yeni kampanya yapabileceklerini söyledi. Yüzde 0.33 ile yüzde 0.95 arasındaki faizin cazip olduğunu, 36 ay vadeye kadar bu krediyi kullandıracaklarını ifade eden Aydın, masraf almadıklarını, masraflı ve masrafsız iki tür komisyonları bulunduğunu söyledi. Aydın “Komisyonsuz yüzde 0.33, komisyonlu yüzde 0.63... Faiz oranı 7.56'ya geliyor” dedi. Finans sektöründe farklarının bulunduğunu söyleyen Aydın, krizin başladığı dönemde bankaların reel sektöre kullandırdığı kredi miktarında azalma varken, Halk Bankası'nın kredileri artan bankalardan biri olduğunu söyledi.

Kampanya başlamadan seramik hisseleri yükseldi

TOBB ve Halkbank'ın yapı gereçleri sektörü ile birlikte başlattığı ‘Evini Yenile Türkiye' kampanyası, borsayı da etkiledi. Ev yenilemeyle ilgili olarak prim yapması beklenen seramik, yapı gereçleri, boya şirketlerinin hisseleri günü yükselişle tamamladı. Marshall Boya yüzde 1.85, Eczacıbaşı Yapı yüzde 1.94, Ege Seramik yüzde 3.33, Kütahya Porselen yüzde 19.03 ve Uşak Seramik yüzde 2.34 yükseldi. İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) endeksi ise yüzde 2.12 değer kaybederek 46 bin 551 puandan kapandı.

10 bin liraya toplam 250 lira faiz ödeniyor

Komisyonsuz

Vade (ay) 12 24 36

Faiz (%) 0.33 0.95 0.95 

Taksit 854 459 337

Toplam ödeme 10.248 11.481 12.148

Komisyonlu

Vade (ay) 12 24 26

Faiz (%) 0.63 0.95 1.05

Taksit 873 475 344

Toplam ödeme 10.477 11.422 12.389
Star

83 firma birleşti, yüzde 0.33 faizle 'Evini Yenile' hamlesi başlattı

Yapı sektörü, Halkbank ve TOBB'la birlikte 'Evini Yenile Türkiye' kampanyası başlatıyor. Üç ay sürecek kampanyayla, 100 bin tüketiciye yüzde 0.33'ten başlayan faiz oranlarıyla kredi verilmesi ve sektörde 1 milyar TL'lik iş hacmi hedefleniyor

Yapı malzemeleri sektöründan 83 firma ve 13 binden fazla bayi, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Halkbank ile bir araya gelerek ‘Evini Yenile Türkiye' kampanyası düzenledi. Bugün başlayan kampanyayla kriz nedeniyle 2009'un ilk yarısında yüzde 18.9 küçülen sektörde talebin canlandırılması ve istihdamın artırılması hedefleniyor.

Halkbank, kampanya kapsamında evinde tadilat yaptırarak, yenilemek isteyenlerin 2-50 bin TL'lik harcamalarında 12 ay vadede yüzde 0.33, 13-24 ay vadede yüzde 0.80 ve 25-36 ay vadede yüzde 0.95 faiz oranlarıyla 2 bin TL'nin üzerindeki yapı malzemeleri ve işçilik harcamaları için ilk iki ayı geri ödemesiz olmak üzere finansman desteği sağlayacak. Kampanya kapsamında, 100 bin tüketiciye kredi verilmesi ve yapı sektörüne 1 milyar liranın üzerinde iş hacmi yaratılması amaçlanıyor.

‘Duble kazan-kazan'
Kampanyanın tanıtıldığı basın toplantısında konuşan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, bugün başlayan ‘Evini Yenile Türkiye' kampanyasında duble kazan-kazan durumu söz konusu olduğunu belirterek, “Bir tarafta banka, bir tarafta üretici, reel sektör, bir tarafta tüccar-bayi, bir tarafta da vatandaş var. Dördünün de kazanacağı bir kampanyaya adım atıyoruz” dedi. Hisarcıklıoğlu, 2009'un ilk çeyreğinde Türkiye'de inşaat sektöründeki küçülmenin yüzde 18.9 olarak gerçekleştiğini vurgulayarak, yapı malzemeleri sektörünün vergi indirimlerinden ve teşviklerden de faydalanamadığını belirtti.
Sanayinin lokomotifi konumundaki bu sektörün daha fazla desteklenmeye ihtiyacı olduğunu kaydeden Hisarcıklıoğlu, kampanyanın eylül, ekim ve kasım aylarını kapsadığının altını çizdi. Üç aylık süreçte kampanyaya 100 bin tüketici başvurusu beklediklerini belirten Hisarcıklıoğlu, ortalama bir evin tadilatını 10 bin liradan hesapladıklarında 1 milyar liralık iş hacmi hedeflediklerini ifade etti.

‘Gördüğüm en düşük faiz'
Hisarcıklıoğlu, kampanya kapsamında faizlerin 0.33'ten başladığına dikkati çekerek, “0.33, benim ömrümde, iş hayatımdaki gördüğüm en düşük faiz oranı” dedi. Kredinin iki ay ödemesiz olacağını da belirten Hisarcıklıoğlu, böylece ramazan ve okul kayıtları döneminin kredi geri ödemesi yapılmadan geçirilmesini de sağlayacaklarını ifade etti. Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti: “Türkiye'deki 15 milyon konut için yenileme fırsatı geldi. 28 ülkede yapılan bir araştırmaya göre, insanların yaklaşık yüzde 40'ı mutfağı evin en önemli bölümü olarak görüyor. İnsanların yüzde 57'si ise bugün imkânları olsa yeni bir mutfak istediklerini belirtiyor. Kadınların yüzde 76'sı, erkeklerin ise yüzde 61'i mutfakta vakit geçirmenin onları mutlu ettiğini ve streslerini aldığını söylüyor” dedi.

‘Süreyi uzatabiliriz'
Halkbank Genel Müdürü Hüseyin Aydın da, nerede bir üretim varsa, Halkbank'ın orada var olduğunu ve var olmaya devam edeceğini belirterek, “Kampanyanın başarılı olması için elimizden gelen gayreti göstereceğiz. Yaklaşık 700 şubemizde çok ciddi anlamda bu işin pazarlamasını yapacağız” dedi. Yüzde 0.33 ile yüzde 0.95 arasındaki faiz oranlarının son derece cazip olduğunu, 36 ay vadeye kadar bu krediyi kullandıracaklarını ifade eden Aydın, eylülde başlayacakları kampanyanın kasım ayı itibarıyla sona ereceğini, talep bulmaları durumunda bu kampanyayı uzatabileceklerini belirtti. Masraflarla birlikte faiz oranlarının ne kadar olduğuna ilişkin bir soruya karşılık Aydın, burada masraf almadıklarını, tanıtım broşürlerinde görüldüğü gibi masraflı ve masrafsız iki tür komisyonları bulunduğunu ifade  ederek, “Komisyonsuz yüzde 0.33, komisyonlu yüzde 0.63... Faiz oranı 7.56'ya geliyor” dedi.

‘Güçlü bir mekanizma'
Türkiye Seramik Federasyonu (SERFED) Başkanı Zeynep Bodur Okyay ise, “Tüm sektör bir araya geldik ve bu kampanyayı kurguladık. Sektörde birbirine rakip onlarca firma aynı masa etrafında oturdu ve belki de ilk kez sektör için neler yapılabileceğini konuştu” dedi.
“Halkbank'ın olağanüstü desteği ile benzersiz bir ev yenileme kampanyası başlatıyoruz” diyen Okyay, bu projenin üretimi artırarak, ekonomiyi hareketlendirmesini ve istihdam yaratmasını beklediklerini söyledi. Kampanyanın entelenen ev tadilatları için büyük fırsat olduğunu vurguluyan Okyay, güçlü bir mekanizma oluşturduklarını ve kampanyanın ekonomiyi canlandıracağını ifade etti.

‘Deve gibi yatmak olmaz' deyip geldim
‘Evini Yenile Türkiye' kampanyasını desteklemek için hasta yatağından kalkıp, doktorlarının kontrolünde toplantıya katılan Kale Grubu'nun Kurucusu ve Onursal Başkanı Dr. İbrahim Bodur da, Türkiye'de özel sektörü desteklemek amacıyla TOBB'un önderliğinde yapılan bu kampanyaların dünyada bir örneğinin olmadığını söyledi. 
Bu kampanyanın çok geniş katılımlı olduğunu ve başarılı olacağına inandığını belirten Bodur, “TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, saygısından dolayı bana ‘Amca' der. Dün akşam, kendisi beni aradı ve ‘Amca, yarın seni de aramızda görmek istiyoruz' dedi. Ben de yanımdaki doktorlara ‘Ne yapın edin beni yarın sabaha ayağa kaldırın. TOBB Başkanı aramış, yarın toplantı yapılacak, burada deve gibi yatmak olmaz' dedim” şeklinde konuştu.Türkiye'de sektörün en eski isimlerinden biri olduğunun altını çizen Bodur, “Birçok ilke imza atan biri olarak, bu kampanyanın çok güçlü ve sağlam bir proje olacağını düşünüyorum. İnşaat sektörü sanayinin lokomotifidir” dedi.

Gıda ve tekstilden sonra inşaat
İnsan ihtiyaçları için birinci sektörün gıda sektörü olduğunu dile getiren Bodur, ikinci sektörün tekstil, üçüncüsünün ise inşaat sektörü olduğunu belirtti. İbrahim Bodur, inşaat sektörünün bir ülkenin lokomotifi olduğunu ve geniş kitleleri kalkındırabileceğini vurgulayarak, şunları kaydetti:
“İnşaat sektörünün kalkınması çok önemli ama neticede her şey paraya dayanıyor. Finans konusu önemli... Bankalar da bir ticari müessesedir. Biz nasıl mal alıp satıyoruz, onlar da para alıp satıyorlar. Bunu akıllıca yapanlar, kâr da ediyor. Kriz döneminin öncesinde ve sonrasında en çok kazanan sektör, finans sektörü olmuştur. Daha çok olsun isteriz ama bu işin, hep birlikte ve dengede olması lazım. Bankalar şimdi faiz indirme yarışına girdi. Daha da girecek. Biz nasıl elimizdeki malı satmak durumundaysak, onlar da ellerindeki parayı satmak zorundalar. Öyle, ‘Paraya ihtiyaç yok, ben ne bulursam öyle satayım' dersen bir satarsın, iki satarsın, üçüncüde bayrağı dikersin. Bankaların elinde şu anda para var. Satmazlarsa bu para, onları rahatsız eder.”
Bankaların son dönemde faiz indirme yarışına girdiğini ve yarışı önümüzdeki günlerde daha da hızlandıracaklarına da dikkat çeken İbrahim Bodur, “Biz nasıl elimizdeki malı satmak durumundaysak, onlar da ellerindeki parayı satmak zorundalar” diye konuştu.
Radikal

'Evini Yenile Türkiye' ile yapı sektörüne 1 milyar TL'lik iş fırsatı

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Halkbank ve yapı malzeme sektörünün işbirliğiyle başlatılan "Evini Yenile Türkiye" kampanyası ile kriz döneminde ev yenileme ihtiyacı olan tüketici için cazip faiz ve kredi imkânları yaratılacak. Kasım ayı sonuna kadar sürecek kampanya boyunca, 100 bin tüketici Halkbank'ın yüzde 0,33'ten başlayan ve 36 aya varan vadelerle sunduğu kredi imkânlarından yararlanabilecek. Tüketiciler ayrıca, yapı sektörünün önde gelen 83 firması ve 13 binden fazla bayiisinden yapacağı alışverişlerde de çeşitli indirimlerden faydalanacak.

Kampanya kapsamında kriz döneminde yapı sektörüne 1 milyar TL'nin üzerinde iş hacmi yaratılacağını vurgulayan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, "Bu kampanyada 'duble kazan-kazan' söz konusu. Bir tarafta banka, bir tarafta üretici, reel sektör, bir tarafta tüccar-bayi, bir tarafta da vatandaţ var. Dördünün de kazanacađý bir kampanyaya adým atýyoruz. Türkiye'nin ihtiyaç duyduđu ahengi de bu kampanyada hayata geçiriyoruz" dedi.
TOBB'un mayıs ayı sonunda TÜSİAD, TİSK ve TİM gibi ekonomi dünyasının çatı kuruluşları ile ortaklaşa başlattığı "Kriz Varsa Çare de Var" kampanyasının devamı olarak bugünden itibaren hayata geçirilen "Evini Yenile Türkiye" kampanyasının tanıtım toplantısı, dün Swissotel'de gerçekleştirildi. Toplantıya TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Halkbank Genel Müdürü Hüseyin Aydın, Türkiye Seramik Federasyonu (SERFED) Başkanı Zeynep Bodur Okyay, İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (İMSAD) Başkanı Orhan Turan, Tesisat İnşaat Malzemecileri Federasyonu (TİMFED) Başkanı Serdar Dönmez, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Murat Yalçıntaş, İstanbul Sanayi Odası (İSO) Başkanı Tanıl Küçük ve yapı malzeme sektörünün duayen ismi Kale Grubu'nun kurucusu İbrahim Bodur katıldı.
 
Ömrümde gördüğüm en düşük faiz oranı
Toplantıda konuşan TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, 2009'un ilk çeyređinde yüzde 13,8 küçülme yaţayan Türkiye'de inţaat sektöründeki küçülmenin yüzde 18,9 olarak gerçekleţtiđini hatırlatarak, yapý malzemeleri sektörünün vergi indirimlerinden ve teţviklerden de faydalanamadýđýný belirtti. Hisarcýklýođlu, "Oysa Türkiye'nin en büyük sorununun bugün işsizlik olduđu hatýrlanýrsa, sektörün önemi daha da iyi anlaţýlýr. Bu öncü sektörümüzün daha fazla desteklenmeye ihtiyacý vardýr" dedi. Eylül, ekim ve kasım aylarını kapsayacak olan kampanya ile sektörün ihtiyaç duyduğu desteği sağlarken, tüketiciye de cazip fırsatlar sunulacağını dile getiren Hisarcıklıoğlu, 3 aylık süreçte kampanyaya 100 bin tüketici başvurusu beklediklerini, ortalama bir evin tadilatını 10 bin liradan hesapladıklarında 1 milyar liralık iş hacmi hedeflediklerini kaydetti. Kampanya kapsamında faizlerin 0,33'ten başladığına dikkati çeken Hisarcıklıoğlu, "Yüzde 0,33, benim ömrümde, iţ hayatýmda gördüđüm en düţük faiz oraný" dedi. Kredinin 2 ay ödemesiz olacağını da belirten Hisarcıklıoğlu, böylece ramazan ve okul kayıtları döneminin kredi geri ödemesi yapılmadan geçirilmesini de sağlayacaklarını ifade etti.
Kampanya ile Türkiye genelinde 15 milyon konut için yenileme fırsatı yarattıklarını vurgulayan TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, bugün inşaat sektörü ile yaptıkları kampanyanın benzerlerini başka sektörlerle yapmak için de çalışmalarının sürdüğünü söyledi. Hisarcıklıoğlu, kampanyanın 1 Eylül itibariyle başlayacağını söyledi.
 
Çok talep gelirse kampanyayı uzatırız
Halkbank Genel Müdürü Hüseyin Aydın, "Kampanyanın başarılı olması için elimizden gelen her türlü gayreti göstereceğiz. Yaklaşık 700 şubemizde çok ciddi anlamda bu işin pazarlamasını yapacağız" dedi. Aydın, talep bulmaları durumunda yeni kampanyalar yapabileceklerini veya 3 ayın sonunda "Evini Yenile Türkiye" kampanyasını uzatabileceklerini dile getirdi. SERFED Başkanı Zeynep Bodur Okyay ise ilk kez sektörde birbirine rakip olan onlarca firmanın aynı masa etrafında oturduğunu ve bu kampanyanın ruhu adına neler yapabileceğine ilişkin ciddi bir çalışma yaptığını söyledi. Bu proje ile yapı malzemeleri sektöründe faaliyet gösteren 83 üretici firma, 23 dernek ve 13 bini aşkın bayinin bir araya geldiğinin altını çizen Okyay, "Bütün veriler güncellenerek büyük bir data oluşturuldu. Bu çapta büyük ve bir o kadar da geniş tabanlı bir oluşum sanırım Türkiye'de ilk defa gerçekleşiyor. Bu kampanya ertelenen ev tadilatı taleplerinin tetiklenmesi ve tüketicilerin uygun finansman modeli ile yıllardır hayalini kurduğu evlerini yenileme planını gerçekleştirmek için atılmış somut bir adımdır" diye konuştu. Okyay, Halkbank'ın cazip kredi avantajlarının yanı sıra firmaların ve bayilerin de ürünlerde belli indirimler ve özel fiyatlar uygulayacağını ifade etti.
 
İnşaatçılardan 2023'te "3 tane 100 hedefi"
İMSAD Başkanı Orhan Turan da, Türkiye ekonomisinin sürekli yüzde 5 büyümesi için inşaat sektörünün de her yıl yüzde 10 büyümesi gerektiğini vurgulayarak, "Özel sektör yatırıma teşvik edilirken inşaat sektörünün önü mutlaka açılmalıdır. Vergi düzenlemeleri ise gözden geçirilmelidir. Dünyanın hiçbir ülkesinde yatırım amaçlı inşaat malzemesi ile lüks tüketim malının KDV oranı eşit değildir. Buna mutlaka çözüm üretilmelidir" dedi. İMSAD olarak Cumhuriyet'in 100'üncü yılı olan 2023'de Türkiye'ye "üç tane 100" hediye etmeyi hedeflediklerini belirten Turan, "100 milyar dolar inşaat malzemeleri ihracatı, 100 milyar dolar yurtdışı müteahhitlik geliri ve yine 100 milyar dolarlık iç pazar. Ve böylece GSYİH'deki payımızı da yüzde 6.5'tan yüzde 8'e çıkaracağız. Bu hedefleri gerçekleştirmekte kararlıyız" dedi. TİMFED'in Başkanı Serdar Dönmez ise kampanya için Türkiye çapındaki bayiler olarak marjlarının yüzde 5'lik kısmından feragat edeceklerini kaydetti.
 
 
Rifat Başkan "amca gel" dedi, doktorlara "Beni kaldırın" dedim
"Evini Yenile Türkiye" kampanyasının tanıtım toplantısına katılan yapı malzeme sektörünün duayen ismi, Kale Grubu'nun kurucusu ve Onursal Başkanı İbrahim Bodur dünyada krize maruz kalan ülkeler arasında özel sektörün bir araya gelerek krize çare aradığı tek ülkenin Türkiye olduğunu söyledi. Geniş katılımlı kampanyanın başarılı olacağından emin olduğunu vurgulayan Bodur, "TOBB Baţkaný Rifat Hisarcýklýođlu, saygýsýndan dolayý bana 'Amca' der. Dün akţam beni aradý ve 'Amca, yarýn seni de aramýzda görmek istiyoruz' dedi. Ben de yanýmdaki doktorlara 'Ne yapýn edin beni yarýn sabaha ayađa kaldýrýn. TOBB Baţkaný aramýţ, yarýn toplantý yapýlacak, burada deve gibi yatmak olmaz' dedim" diye konuştu. Son dönemde bankaların faiz indirme yarışına girdiğini ve bu yarışın daha da süreceğini ifade eden Bodur, "Biz nasıl elimizdeki malı satmak durumundaysak, onlar da ellerindeki parayı satmak zorundalar. Öyle, 'paraya ihtiyaç yok, ben ne bulursam öyle satayım' dersen bir satarsın, iki satarsın, üçüncüde bayrağı dikersin. Bankaların elinde şu anda para var. Satmazlarsa bu para, onları rahatsız eder" diye konuştu. 
 
10 adımda "Evini Yenile" kampanyası
1- Tüketici, www.eviniyenileturkiye.com'u tıklayarak kendisine en yakın kampanyaya katılan bayiyi öğrenecek.
2- Tüketici, kampanya web sitesinden, Halkbank'ın 444 0 400 numaralı hattından ya da tüm Halkbank şubelerinden kredi koşullarıyla ilgili detaylı bilgi alabilecek.
3- Tüketici bayiye gidecek ve kullanmak istediği ürünleri seçecek.
4- Bayi müşterisine seçtiği ürünler ve yapacağı işçilik bedeli karşılığında proforma fatura kesecek.
5- Tüketici proforma faturayla bir Halkbank şubesine giderek kredi başvurusu yapacak.
6- Halkbank tarafından kredi değerlendirmesi yapılarak bayi anlaşması teyit edilecek.
7- Onaylanan kredi tüketicinin hizmet alacağı bayinin kampanya hesabına aktarılacak.
8- Kredi dekontu tüketiciye verilecek.
9- Tüketici hizmet aldığı bayiden ürün ve hizmetini alacak.
10- Tüketici yüzde 0,33'den başlayan faiz oranları, 36 aya kadar vade ve 2 ay ödemesiz olarak kredisini ödeyebilecek.
Referans


Geri Dön