Havadan arazi üreten Noya metrobüs duraklarına talip!
Noya Group'un Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Ateş, hava'dan arazi üreterek kavşak ve metrobüs durakları için proje geliştirdi. Proje bürokrasiyi aşarsa, duraklar modern birer yaşam alanı olacak
İşadamı Çetin Ateş, kentsel dönüşümün gündemde olduğu bugünlerde İstanbul’un kavşak ve metrobüs duraklarını görüntü ve gürültü kirliliğinden kurtaracak proje geliştirdi. Noya Group’un Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Ateş’in projesi, ‘hava’dan arazi üreterek yayalar açısından tehlike arz eden otoyol kavşakları ile metrobüs duraklarını modern birer yaşam alanı haline getirmeyi amaçlıyor. ‘Sosyal Alanlar İçeren Üst Geçit Projesi’ adını taşıyan projesi için patent de alan Ateş, Avcılar durağını ise pilot olarak seçti. İçerisinde seyir terası, gazete bayileri, kırtasiye, banka şubeleri, kafeler gibi birimleri de barındıracak olan Avcılar projesinin 150 bin metrekarelik ‘ekolojik outlet’ şeklinde olabileceğini anlatan Ateş, bu projenin tüm otoyol kavşakları, tren durakları için düşünülebileceğini söyledi. Haramidere gibi kavşaklara da ‘Otonu park et, devam et’ modeli otopark alanları yapılabileceğini söyleyen Ateş, projenin Karayolları ve belediye gibi kurumlara düzenli gelir getireceğini de anlattı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İspark’ın da böyle ‘havadan çıkan’ bir şirket olduğunu söyleyen Ateş “Proje tüm duraklara uygulansa, Türkiye’nin en büyük şirketine dönüşebilir. Yılda 4 milyar lira gelir getirebilir” dedi. Metrekaresi 100 dolara kira “Benzer projeler Avrupa’nın birçok ülkesinde var, Japonya’da var. Japonlar gökdelenin ikinci katından yol geçirmişler. Biz de neden olmasın” diyen Ateş herkesin projeyi güzel bulduğunu ancak durak ve geçitlerin çok sahibi olduğu için birşey yapamadığını anlatarak “Projeye tek kişi karşı çıkıyor; o da bay bürokrasi” dedi. Ateş “İşi biz yapalım diye düşünmedik. Hatta konuyu TURYAP yöneticileri ile de paylaştık. Onlar Levent metrosunun altını bu şekilde değerlendirdiler. Metrekareye 400 dolar talep geldi. Buralar ise 100 dolara kiraya verilebilir” dedi. Avrupa’da 100 milyon doları olanlar Metro kullanıyor. Biz neden durak ve geçitleri birer yaşam alanı haline getirerek metrobüsleri daha da kullanılır hale getirmeyelim” dedi. İşadamı Ateş projenin ayrıca yolcuların güvenliğini de garantiye alacağını, bu bölgelerdeki işportaya da onlara yer tahsisi yapılarak son vereceğini anlattı. SEYRANTEPE ÇİLESİ DE BİTECEK Proje her yere uygulanabilir İşadamı Ateş, Avcılar için hazırladıkları pilot ‘ekolojik outlet’ projesinin birçok yerde uygulanabileceğini söyledi. Seyrantepe Stadı’na 15 dakikada metro ile gelenlerin stada geçemediklerini kaydeden Ateş “Oraya bir kat atılsa, üzerine de ticari üniteler konulsa, yeşil alanlar, sosyal alanlar eklense sorun çözülür” diye konuştu. Ateş “Mecidiyeköy’deki köprünün olduğu alanı çarşı-pazara, sosyal alanlara dönüştürerek Mecidiyeköy’le Cevahir’i birleştirebiliyoruz. Altı İspark olarak kullanılabilir” dedi. Star/Yaşar Kızılbağ