22 / 11 / 2024
fuzul

Haydarpaşa Garı için nöbete devam!

Haydarpaşa Garı için nöbete devam!

Özelleştirilmemesi için 219 haftadır önünde nöbet tutulan tarihi Haydarpaşa Garı için bu haftaki nöbeti TMMOB İstanbul İl Koordinasyonu (İKK) tuttu.




Varlık Fonu Yasası kapsamında özelleştirilmesi gündeme gelen ve özelleştirilmemesi için 219 haftadır önünde nöbet tutulan tarihi  Haydarpaşa Garı için bu haftaki nöbeti TMMOB İstanbul İl Koordinasyonu (İKK) tuttu. “Haydarpaşa için nöbetteyiz!” diyerek Gar önüne gelen TMMOB üyleri ve kent savunucuları sık sık, “Haydarpaşa gardır, gar kalacak”, “Kültürel Miras satılamaz” sloganlarını attı.  Koordinasyon üyeleri ve yaşam savunucuları dün Gaziantep'te düzenlenen bombalı saldırıyı kınayıp, patlamada yaşamını yitirenler için bir dakikalık saygı duruşunda da bulundu.


Koordinasyon adına açıklama yapan TMMOB İKK Sekreteri Cevahir Efe Akçelik, “Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Haydarpaşa Garı’nın, yüksek hızlı tren ve bölgesel trenler için kullanılacağını ve tren garı olarak hizmet vereceğini söyledi. Arslan’ın açıklamalarında yargı kararı ile iptal edilen ve yargı kararı nedeniyle bu yılın başında revize edilen, Haydarpaşa Garı ve yakın çevresi planlarının akıbeti, gar ve limanın arkasında bulunan saha ile ilgili de net bir bilgi yoktur” dedi.


HAYDARPAŞA GAR REZERV ALANI MI?

Akçelik, “Plan olmadığı gibi geçmişte yargı kararlarına, hukuka rağmen iktidar, Haydarpaşa Gar ve Liman arazisi üzerinde yaptığı projeler ile 2020 olimpiyatlarına aday olmuş, 2014 yılında uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları tarafından ülke notu düşürülünce Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ‘bizim elimizde Haydarpaşa ve Milli Piyango var’ diyerek Haydarpaşa Gar ve Liman arazisi için hükümetin rezerv alan olarak elinde tutmak istediklerini tüm açıklığı ile ortaya koymuştur” dedi.

Açıklamanın ardından nöbete, oturma eylemiyle devam edildi.


TALEPLER

Akçelik, Haydarpaşa Garı için taleplerini şöyle sıraladı:

1- Haydarpaşa Garı’nın restorasyonunun aslına uygun tamamlanması, yeniden trenlerle buluşması, hat boylarındaki tescilli istasyonların korunması ve hattın ivedi olarak tamamlanması sağlanmalıdır.

2- Haydarpaşa Gar ve Liman sahasını gelir getirici projeler için Özelleştirme İdaresi Başkanlığına devreden TCDD İşletmesi Yönetim Kurulu'nun 12 Eylül 2012 tarihli kararının iptal edilmesi gerekir.

3- Haydarpaşa Gar ve Liman sahasını gelir getirici imar planları hazırlanması için TCDD ile İBB arasında 30.11.2007 tarihinde imzalanmış olan protokolün iptal edilmesi gerekir.

4- Ve 31 Ocak 2012’de durdurulan Ana hat trenleri ile 19 Haziran 2013 yılında durdurulan banliyö trenleri hatlarının inşasına sözlere bağlı olarak başlanmasını dileriz. 



Evrensel 


Geri Dön