Hazır giyimde karanlık tablo: müşteriler bir bir kaçıyor
Artan maliyetler nedeniyle Türkiye’de ayakta kalmanın zorlaşması, hazır giyim sektörünün kazanımlarını kaybetmesine yol açtı. Sektör temsilcileri özellikle de yüksek adetli basit ürünlerde büyük alıcıların tedarikte yeniden Doğu Asya’ya yöneldiğine dikkat çekti.
Korona virüs salgını nedeni ile değişen tedarik zincirine bağlı olarak Türkiye’ye dönen hazır giyim siparişleri, yön değiştirmeye başladı. Türkiye’de yükselen maliyetlere karşın uluslararası piyasada düşen navlun, özellikle de yüksek adetli basit ürün siparişlerinin Türkiye’den Doğu Asya ülkelerine dönmesine yol açtı.
Son dönemde Fas, Tunus ve Mısır gibi bazı ülkeler ön plana çıktı. Her ne kadar enflasyonist baskı ve resesyon kaygıları nedeniyle küresel hazır giyim siparişlerinde azalma beklense de var olan siparişlerin de söz konusu ülkelerden alınacak olması, sektörde endişeye yol açtı.
Dünyanın en büyük fast fashion markalarını bünyesinde tutan Inditex, geçen hafta yaptığı bir açıklamada tedarikle ilgili olası sıkıntılar nedeniyle Asya’dan alımlara ağırlık verileceğini belirtirken, yine Inditex de dahil olmak üzere H&M’in de Türkiye alımlarını büyük oranda azalttığı hatırlatıldı. Öte yandan, söz konusu markalar başta olmak üzere Türkiye’den alım yapan büyük şirketlerin şimdiden önümüzdeki yılın ilk yarısında da tedariklerini yüzde 15 daha da düşüreceği belirtildi