Hazır giyimde karanlık tablo: müşteriler bir bir kaçıyor
Artan maliyetler nedeniyle Türkiye’de ayakta kalmanın zorlaşması, hazır giyim sektörünün kazanımlarını kaybetmesine yol açtı. Sektör temsilcileri özellikle de yüksek adetli basit ürünlerde büyük alıcıların tedarikte yeniden Doğu Asya’ya yöneldiğine dikkat çekti.
Sektör temsilcileri, son ürün fiyatlarında görülen artış nedeni ile yerli giriş seviyesi ürün yapan yerli markalarda daralmanın yüzde 15-20’ye ulaştığını belirterek onlar için de fiyat tutturma noktasında ithalatın artık daha cazip olmaya başladığını belirtti. Bu kapsamda LC Waikiki, DeFacto ve Koton gibi birçok markanın yurtdışına tedariki artırmak için çalıştığı kaydedildi.
ARTIŞ HIZI DA YAVAŞLADI
Hazır giyim sektörü, 2021 yılının tamamında 20,3 milyar dolar ihracatla rekor kırmıştı. Bu yıl için de 23 milyar dolarlık yıllık ihracat hedefi duyurulmuştu. Kimi sektör temsilcisi bu yıl için 23 milyar dolarlık hedefin hala mümkün olduğunu söylerken kimileri ise en fazla 2021 rakamların yakalanacağını ya da yüzde 5 artış yaşanacağını dile getirdi.
Acil faiz hamlesi için düğmeye basıldı
Apple'dan izin çıktı: 2,3 milyar dolarlık piyasa değeri var!
Hisse değeri yüzde 237 arttı! Açıklama geldi neler oluyor?
Bitcoinde en kötü senaryo için tarih verdi
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Hazırgiyim ve Konfeksiyon Sektör Meclisi Başkanı Şeref Fayat ise 2022’nin son çeyreği ve 2023’ün ilk yarısında ihracatta düşüşün sert bir şekilde hissedileceğini belirtti.