22 / 12 / 2024

Her mobilya akıllanmalı!

Her mobilya akıllanmalı!

Türkiye’de mobilya sektörünün en köklü markalarından Nurus, dünyanın geleceği şekillendirecek 200 markası arasına girdi.



Türkiye’de mobilya sektörünün en köklü markalarından Nurus, dünyanın geleceği şekillendirecek 200 markası arasına girdi. Alman Tasarım Konseyi’ne kabul edilen ilk Türk markası olan Nurus’un Yönetim Kurulu Başkanı Güran Gökyay, “Geleceğin mobilyalarını üretiyoruz. Artık her mobilya akıllı olmak zorunda” diye konuşuyor.


NURUS, yakında mobilya sektöründeki 90’ıncı yılını kutlayacak. 1927 yılında Ankara’da Marangozlar Sitesi’nde kurulan bir atölyeden doğan şirket bugün alanında dünyanın geleceğini şekillendirecek 200 markasından biri olarak gösteriliyor. Bosch, Minox, Zeiss, Miele, Liebherr, BMW, Daimler, Grohe, Porsche, Braun gibi dünya devlerinin bulunduğu Alman Tasarım Konseyi’ne Türkiye’den davet edilen ilk ve tek marka olan Nurus, bu konseye aynı zamanda Almanya dışından davet edilen 10 firmadan biri oldu. Tasarımdaki inovasyon başarısıyla konseye giren Nurus, konseyin yönetim mekanizmasında da yer aldı ve Nurus Yönetim Kurulu Üyesi ve Nurus Design Lab Kurucusu Renan Gökyay, Konsey jürisine girdi. Markanın 3’üncü kuşak temsilcisi olan Nurus Yönetim Kurulu Başkanı Güran Gökyay’la İstanbul’daki merkezlerinde konuştuk.



Anneniz Birten Gökyay Ankara’nın ilk kadın sanayicilerinden. Nurus’u da dedeniz kurdu. 1927’den bu yana gelen bir şirket. Bu size ağır bir sorumluluk yüklüyor olmalı...


Doğru. Annem hem çalışkan, disiplinli hem de sosyal yönü kuvvetli bir insandır. Bizi de sorumluluk sahibi olarak yetiştirdi. İki kardeş olarak Renan Gökyay ile birlikte şirketimizi hep ileriye götürmeye odaklandık. Bunun için de global rekabet ortamında güçlü olmak için yatırımlarımızı yaptık. Türkiye’nin kalkınması için katma değerli ürün üretmesi şart. Dünyanın her yerinde ürünlerimizi görebilirsiniz. Kalite ve fonksiyonellik bizim için çok önemli. Hem Türk hem de yabancı tasarımcılarla çalışan, dünyadaki değişimi de iyi okuyan bir şirketiz.


Kaç ülkeye iş yapıyorsunuz ve sektörde neler değişiyor?


50 ülkeye. Bu ülkeler arasında gelişmiş tüm ülkeler var. Avrupa’da ilk 5 şirketten biriyiz. En büyük rakibimiz de Amerikalı şirketler. Biz dünyanın farklı yerlerinde plazaları, ofisleri, sinemaları, AVM’leri, kongre merkezlerini yapıyoruz. Çalışma masaları ve koltukları dışında yaşam alanı tasarlıyoruz. 10 yıl önce yaptığımız çalışma ofisleri çok farklıydı. Artık her şey cep telefonlarında. Bu da çalışma biçimini değiştirdi. Masaları değiştirdi. Ayakta çalışmak isteyenler var örneğin. Yöneticiler de eğer verimlilik peşindeyseler buna çok önem veriyor. Kol, boyun, sırtı rahat olmayan bir çalışanın beynine yeterli oksijen gitmez. Bir ofise bir koltuk alınırken bu koltuğun değişime ayak uydurabilmesi de beklenmeli. Maliyetler artık çok daha önemli. Biz şirket olarak hep dalganın üzerine nasıl çıkarız diye baktık. Türkiye’de değil dünyada sıkıntı var. Biz de çok eski bir şirketiz. Tüm zorlukları da dalganın üzerine nasıl çıkarız mantığıyla çözdük. Şimdi de yeni teknolojileri üreterek, farklılık yakalayarak, en önemlisi de müşteriyi iyi dinleyerek yol alıyoruz.


Türkiye’de üretimde taklitçilik çok. Bu yüzden marka çıkaramadı Türkiye.


Haklısınız. Biz asla böyle olmadık. Taklit etmedik, öncü fikirli olduk. O yüzden de ürettiğimiz ürünler sayısız ödüller aldı. Almanya gibi kalite ve tasarıma en çok değer verilen bir ülkede ofis açtık, üretim de yapıyoruz.

 

Son dönemde neler üzerine çalışıyorsunuz?


Akıllı teknolojiler ve verimlilik üzerine çalışıyoruz. Ar-Ge merkezimiz uçuyor! Standartlarla ilgili yapılacak çok şey var. Son dönemde akustikte de standart var. Akustik mineral yünlerle yapılıyor. Bu malzeme kanserojen. Biz akustiği açık hücreli süngerlerle sağlıyoruz. Ar-Ge’miz buna çok çalıştı. Her şeyi akıllandırıyoruz. Artık her mobilya akıllı olmak zorunda. Biz Nurus olarak dünyadaki değişimi iyi okuyan bir markayız. Bundan 10 sene sonranın ofislerini yapıyoruz.


2016 cironuz ne? 2017 beklentileriniz nedir?

 

2016’da 190 milyon lira, 2017’de ise 250 milyon lirayı hedefliyoruz.



10 BİN METREKARE ÜSTÜNDE LİDER


Türkiye’de son dönemde işleriniz etkilendi mi?


Son 2, 2.5 senedir yapılan 10 bin metrekarenin üzerindeki projelerin yüzde 80’inini biz yaptık, yapıyoruz. Çok geniş bir ürün yelpazemiz var. Dünyada toplam 10 firmada bizim gibi bir ürün yelpazesi vardır. Kuşkusuz maliyetler etkilendi ancak çalışmaya devam ediyoruz.


Kaç yerde merkeziniz var?

İstanbul, Münih ve Dubai’de merkezlerimiz var. Tüm bu merkezlerden 1000 km çapındaki coğrafyaya ulaşıyoruz.


Üretiminiz Ankara’da değil mi?

Fabrikamız  Ankara  Sincan’da. Ancak Almanya’da da üretimimiz var. Bazı koltuk parçaları Almanya’da üretiliyor. Almanya’da parçaları ürettirip buraya getirip monte ettiğimizde rekabet etme şansınız olmuyor. Orada da üretim yapıyoruz. Türkiye’de de 13 şehirde varız. Önümüzdeki yıl Karadeniz ve Güney Ege’de de satış noktaları açacağız. Bazı yerlerde de marka temsilcilikleri ekleyeceğiz.


GÜRAN GÖKYAY KİMDİR?

1967 doğumlu olan Güran Gökyay, TED Ankara Koleji’nin ardından Hacettepe Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nü bitirdi. Henüz okurken aile şirketlerinde çalışmaya başlayan Gökyay, 1983-89 yıllarında bir yazılım şirketi kurdu. 1989’dan sonra Nurus’ta çalışmaya başladı. 2015’te de şirketin yönetim kurulu başkanı oldu. Gökyay, TÜSİAD; TEİD, Ankara Sanayi Odası, Kolejli İşadamları Derneği, İstanbul Golf Kulübü ve Çevre Dostu Yeşil Binalar Derneği kurucu üyesi.


Hürriyet 


Geri Dön