29 / 04 / 2024

Hisar Arkeoparkı için Bitinya'ya ilk kazma vuruldu!

Osmangazi Belediyesi, Hisar Arkeoparkı ile Bursa’nın Bitinya ve Bizans’tan Osmanlı’ya dek binlerce yıllık tarihini ortaya çıkarmak üzere…

“Hisar için özel bir çalışma yürütüyoruz” diyen Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, İstanbul’dan gelen mimarlarla bir toplantı gerçekleştirdiklerini söyledi.

Başkan Dündar bölgede Mollagürani Mahallesi Dolaplı Sokak’ta kurulması öngörülen ve Kaleiçi olarak bilinen bölgede 5 bin metrekarelik bir alanda yüzey çalışmalarının gerçekleştirildiğini söyledi.

Başkan Dündar, “Yurt dışında Old Town yani eski şehir denen bir çalışma gerçekleştiriyoruz…

Aynı zamanda yayalaştıracağız.

Şu anda kazılar devam ediyor.

Bitinya’dan Bursa’ya giriyoruz…

Bu bölgede Osmanlı’nın yanı sıra, öncesindeki Bitinya ve Bizans tarihini de ortaya çıkartacağız.

Burası tamamlandığında hem kentin binlerce yıllık tarihi ortaya çıkacak hem de Bursa turizmi açısından eşsiz bir zenginliğe sahip olacak” dedi…

KAMBERLER’E PANORAMİK MÜZE

Dün, Yeni Dönem Gazetesi yönetimi ve yazarlarıyla birlikte yaptığımız ziyarette Başkan Dündar şu bilgileri de paylaştı bizlerle:

“Bölgeyi uzmanlarla birlikte planlıyoruz…

Oraya turist geldiğinde bir iki gün geçirecek. Bey Sarayı’nı yapacağız.

Türbeler o bölgede, Osmanlı’nın ilk yaptığı cami Alaattin Bey Camii de öyle.

Ardından, Hanlar Bölgesi ve Soğanlı Termal projesi hayata geçirildiğinde, Bursa turizmde hak ettiği yere gelecek.

Tüm bunlar üç beş yıl içerisinde olacak işler değil elbette.

Zaman gerekiyor. Öte yandan, Panoramik Müze ihalesine de çıkıyoruz.

Müze Ebu İshak Mahallesi’nde yapılacak.”

Bölgede bulunan tarihi eserlerin de Bursa Müzesi’nde koruma altına alındığını biliyoruz.

HAMİTLER GELİŞİM BÖLGESİ

Başkan Dündar’a yönelttiğimiz sorulardan biri de kentsel dönüşüm çalışmalarıydı…

Soğanlı’da askı sürecinin bitmesinden sonra ihaleye çıkıp çalışmaları başlatacaklarını anlatarak şu bilgileri verdi:

“Bugün Hamitler’deydik. Hamitler, Osmangazi’nin gelişim bölgesidir. 2009’da kaçak yapılaşmayı engelledik.

Ardından yeni bir şehir ortaya çıktı. Planlı, belli aralıklarla yapılan, yeşil alanlara yer bırakan bir yapılaşma oluştu. Bursa oraya taşınmaya başladı…

Yapılaşma sürüyor…

Biz de destek veriyoruz. Fuat Kuşçuoğlu’dan Hamitler’e 40 metrelik bir bulvar ve kavşak olacak.

Yeni bir prestij cadde oluşacak. O cadde de Soğanlı’daki kentsel dönüşümle Mehmet Akif’e bağlanacak ve Çelebi Mehmet Bulvarı’nın eni 50 metreye çıkacak…

Hem trafik rahatlayacak hem de yeni prestij bölgeleri oluşacak….”

TETİKLEYİCİ DÖNÜŞÜM: SOĞANLI

Başkan Dündar, Soğanlı’nın Bursa’da kentsel dönüşümü tetikleyecek en akılcı, en kapsamlı ve en uygulanabilir proje olduğunu da söyledi…

Soğanlı Kentsel Dönüşüm Projesi ile başlayacak bu dönüşüm, ardından Demirkapı, Kent Meydanı gibi diğer projelerle sürecekmiş.

Soğanlı ve Kent Meydanı gibi projelerin Bursa’ya vizyon katacak projeler olduğunu anımsattı Başkan Dündar…

Ve dedi ki:

“Soğanlı projesinin başlamasının ardından, Bursa’nın 5 yıl sonrasına baktığınız zaman, sorunlu olan diğer bölgelerde de dönüşümün kendiliğinden başladığını görebilirsiniz.

Soğanlı Kentsel Dönüşüm Projesi, bu yönüyle baktığınız zaman en akılcı, en kapsamlı ve uygulanabilir proje.

Soğanlı’yla birlikte Osmangazi Belediyesi ile bugünkü Kent Meydanı AVM arasındaki bölgeye de çok güzel bir tasarım planlıyoruz….”