Home Store mağazalaşma atağı başlattı, yurtdışı için de kolları sıvadı!
Bir zamanlar lüks giyim denince ilk akla gelen markalar arasında yer alan Home Store, yeniden yapılanma sürecinin ardından mağazalarında herkesin girebileceği bir konsept yarattı. Mağazalaşma atağı başlatan Home Store yurt dışı için de kolları sıvadı
İthalata nokta koyarak, yerli üretime geçen, fiyatlarını düşüren ve hedef kitlesini genişleterek markasını yeniden yapılandıran Home Store, yurt dışında mağazalaşmak üzere ilk adımı attı. İşe de Bakü’yle başladıklarını söyleyen Home Store Genel Müdürü Devrim Acar, bayilerle Türkiye geneline de yayılmayı planladıklarını anlattı. Home Store, 1986 yılında ev ve dekorasyon markası olarak yola çıkmış. 1994 yılında ise hazır giyim perakendecisi olarak yoluna devam etme kararı almış. ‘A ve A Plus’ olarak bilinen zengin müşteri kitlesine hitap eden Home Store, Levent Penso tarafından kurulsa da birkaç yıl önce Veysel Kadayıfçıoğlu tarafından satın alınmış. 2009 yılına gelindiğinde iş adamı Erdal Acar’a satılan markanın yönetimi bugün tasarımcı eşi Emel Acar’da. Home Store’da bugün önemli bir kabuk değiştirme dönemi yaşanıyor. Logosundan ürün grubuna, fiyatlarından mağaza lokasyonlarına kadar tepeden tırnağa değişen Home Store, artık B ve hatta C grubuna da hitap edecek.
İsminden dolayı sanki ev tekstili markasıymış gibi görünse de aslında önemli bir moda markasını yönetiyorsunuz. Home Store’u anlatır mısınız
Home Store ev dekorasyon markası olarak doğmuş. Daha sonra giyim markası olmuş. İki kez el değiştirdikten sonra Acar ailesi tarafından satın alındı. Marka adını hiç değiştirmedik. Lüks marka giysiler getirip satışa sunan bir marka olan Home Store, başlattığımız yeni yapılanmanın ardından tamamen yerli tasarımların ve yerli üretimin markası oldu. Yüksek fiyatlarıyla hep belli bir müşteri kitlesine hitap eden bir markayken artık B ve C grubuna da hitap eden bir konsept geliştirdik. Yeniden yapılanmamıza da ‘değişim başlıyor’ dedik ve bukalemunu maskot olarak belirledik.
Değişimin içinde neler var
Markanın ismi dışında herşeyi değiştirdik. En önemli değişim ise üretimde gerçekleştirildi. Artık Home Store’da ithal ürün bulunmayacak. Bütün ürünler Türkiye’de üretiliyor. Dolayısıyla fiyatlar da önemli ölçüde aşağı çekildi. Fiyatla paralel olarak orta sınıfa hitap eden lokasyonlarda da mağaza açmaya başladık. Yeni mağazalarla birlikte şu an 14 mağazaya ulaşan Home Store’da hedef yıl sonunda 25 mağaza. Yeni konseptle birlikte Kayseri, Adana, İzmir gibi illere de yayılıyoruz. ‘A ve A Plus’ müşteriyi koruyarak ‘B ve B artı’ya hitap etmek istiyoruz. Fiyatlar yüzde 50-60 geriye geldi. Belli bir zümrenin markası olmaktan çıktık. İnsanlar artık bizim mağazalarımıza girmekten çekinmiyorlar.
Neler yapıyorsunuz
Bayan modasının yanı sıra ve restoran kafe alanında faaliyetlerimizi sürdüdürüyoruz. Emel Acar koordinasyonunda oluşturduğumuz bir tasarım ekibimiz var. Modellerimizi kendimiz yapıyoruz. Kendi markamızı kullanıyoruz. İtalya, Fransa ve İspanya’dan ithalat yapıyorduk. Artık bu döneme nokta koyduk.
Home Store kadını deyince neyi anlamamız lazım
Daha gösterişli, feminen, iddialı kadını anlamak gerekiyor. Ama çalışan kadın ve teenage’in yanı sıra büyük bedene de girmeye başladık. Ana çizgimiz Home Store kadını üzerine olsa da mağazalarımıza giren herkes artık kendine göre birşeyler bulsun istiyoruz.
Peki kadınlara kıyafet seçimi ile ilgili önerileriniz neler
Büyük beden bayanlarımız genellikle tercihlerini siyahtan yana kullanmalı. Bol kesim tunik ve elbiselerimizi tercih edebilirler. Zayıf kadınlar ise kendilerine yakışan dar jeanleri, üste yapışan jarse elbiseleri tercih edebilirler.
Mağaza hedefleriniz...
Değişimle birlikte İstanbul, Ankara ve İzmir’in belli noktalarında mağaza açabilirken, artık Anadolu’ya da girme durumu ortaya çıktı. Kayseri, Adana, Trabzon’da mağazalar yapmaya başladık. Şu anda 16 mağazamız var, yaz sezonunda yani mart sonu gibi 20 mağaza olacağız. Yıl sonuna kadar bu rakamı 25’e çıkarmış olmayı planlıyoruz. 35 mağaza civarında da bayilik vermeyi planlıyoruz. Bayilik için ilk aradığımız özelliklerin başında ise karşılıklı güven. Para ilk konuştuğumuz konu değil, lokasyon da çok önemli. Ancak 200 metrekarelik bir Home Store mağazasının ortalama maliyetinin 250-300 bin lira olacağını söyleyebiliriz.
Yeni marka ve koleksiyonlar olacak mı
2012 yaz sezonunda ünlü bir yüzle anlaşacağız, görüşmelerimiz sürüyor. Bir de yeni bir çalışma olan Tom & Jerry koleksiyonu içimizdeki çocuğu dışarı çıkaran bir koleksiyon oldu. T-shirtlerde, sweat-shirtlerde, atletlerde ve eşofman altlarında Tom & Jerry detayları kullanıldı. Onun dışında henüz lanse etmediğimiz bir çok alt markamız bir kenarda duruyor.
Bundan sonraki projelerde ne var
İlk kez yurt dışına açılıyoruz, Azerbaycan Bakü’de mağaza açıyoruz. Eski Sovyet ülkeleri, Ortadoğu gibi açılmayı istiyoruz. Rusya’daki AVM yatırımcılarının büyük bölümü Türk. Onlarla irtibat halindeyiz. O bölgelerde özellikle Türk televizyonları seyrediliyor. Böyle bir avantaj var. Avrupa’da açılacak mağaza sadece prestij için olur ama diğerleri iş yapar. Warner Bross karakterlerini tasarımlarda kullanmak gibi bir projemiz de var. Ayrıca Emel Acar’ın yanı sıra başka ünlü modacıların desteğini alacağız. Ancak yurt dışından kesinlikle ürün ya da marka getirmemekle ilgili tavrımız net. Türkiye’deki kumaş kalitesinin yurt dışından daha eksik olmadığını, tasarımcılarımızın onlardan daha geride olmadığını göstereceğiz.
Home Store Cafe’ler büyüyor
FashIon cafe anlayışını ilk biz getirdik Türkiye’ye. Yaptığımız atılımla birlikte bu kafeleri de geliştiriyoruz. İkisi İstanbul’da olmak üzere 4 farklı lokasyonda kafelerimiz olacak. Öyle her yerde zincirler kurmak gibi bir düşüncemiz yok. İyi yerlerde avm ya da caddelerde olacağız.
Online satış, günümüzün satış yöntemleri arasında çok önemi bir yer tutuyor. Uluslararası devler bile artık kazançlarının büyük bir bölümünü internet satışlarından kazanıyor. Bu artık bir gereklilik, biz de bu konuyu devreye aldık. Üstelik maliyeti de mağaza gibi yüksek değil.
Tasarımların başında Türkiye güzeli var
1993 yılında Türkiye ikinci güzeli seçilen Emel Acar, Home Store’un Yönetim Kurulu Başkanı. Bir süre mankenlik yaptıktan sonra giyim mağazası açarak ticarete atıldı. Tasarımlarının ilgi görmesi üzerine haute couture çalışmaya başlayan modacı, 2006’da ilk haute couture defilesini yaptı ve 2008’den bu yana da Home Store’u yönetiyor.
Bu yazın trendi ‘canlı renkler ve kuru kafalı temalar’
Home Store’un yaz koleksiyonunda marin, kuru kafayla oluşturulan rock ve bohem teması. Ön plana çıkan renkler ise nar çiçeği, saks mavisi, mint ve zümrüt yeşili, pudranın pastel tonları, canlı kırmızılar ve fuşya. Tabii ki bir de siyah ve beyaz. Uzunlu kısalı elbiseler, renkli jean ve tulumlar, baskılı ve ışıltılı tişörtler, abiye grubu bunlara ek olarak aksesuarlarımız ürün gruplarımız içerisinde yer alacak. Abiye koleksiyonumuzda mezuniyet, nişan ve düğün günlerini düşünerek yola çıktık. Her bayanın vücut yapısına hitap eden kesimler var. Şıklık ve zarifliğin taşlar ve pırıltıyla öne çıkmasını sağladık.
Fulya ERDEM/Star