29 / 04 / 2024

Hükümet 12 bin 700 kilometre yeni bölünmüş yol inşa etti!

Hükümet 12 bin 700 kilometre yeni bölünmüş yol inşa etti!

Türkiye'de, 2003 yılına kadar 6 bin 500 kilometre uzunluğunda bölünmüş yol bulunuyordu. Hükümetin, duble yol hedefi doğrultusunda 7 yılda 12 bin 700 kilometre yeni bölünmüş yol inşa edildi



Türkiye'de, 2003 yılına kadar 6 bin 500 kilometre uzunluğunda bölünmüş yol bulunuyordu. Hükümetin, duble yol hedefi doğrultusunda 7 yılda 12 bin 700 kilometre yeni bölünmüş yol inşa edildi. Bölünmüş yollar için 7 yılda, 17 milyar lira kaynak kullanıldı. Ulaştırma Bakanlığı, 2023 yılına kadar 19 bin 200 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu, 32 bin kilometreye çıkaracak. Bölünmüş yollar için 2023 yılına kadar kullanılacak kaynak ise, 23 milyar lira olacak. Ulaştırma Bakanlığı'nın, 2010 sonu bölünmüş yol hedefi ise 20 bin kilometreyi geçmek. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bölünmüş yol hedefine ulaşmak ve mevcut bölünmüş yolları daha kaliteli hale getirecek kaplamalar için YPK'dan ek ödenek istedi.
Sabah/Hamdi Ateş

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Duble yol ve Marmaray"a 4.5 milyarlık ek ödeme

Hükümet, başta Batı-Doğu ve Kuzey-Güney istikametinde bulunan ana hatlardaki duble yolların sessiz ve fren mesafesini kısaltan Bütümlü Sıcak Kaplama (BSK) asfaltıyla kaplanması ile  Marmaray  Projesi"nde kullanılmak üzere Ulaştırma Bakanlığı"na 4.5 milyar liralık ek ödeme çıkardı.

Başbakan Tayyip Erdoğan"ın, Pakistan"a hareketinden hemen önce Esenboğa Havalimanı"nda imzaladığı Yüksek Planlama Kurulu kararına göre, ek ödemenin 4 milyar 395 milyon lirası duble yolların yapımı, modernizasyonu ve BSK kaplaması için 105 milyon lirası ise Marmaray Projesi için harcanacak. Ek ödeme öncelikli olarak günlük trafik debisi yüksek koridorlarların modernizasyonuna kullanılacak. Paranın bir bölümü duble yolların yapımı, önemli bir bölümü de mevcut duble yolların konforunu ve güvenliğini artıran BSK türü asfalt döşenmesi için harcanacak. BSK asfalt araçların yol sesini en aza indirerek konforu artırırken, fren mesafesini kısaltarak önemli bir güvenlik sağlıyor.
Karayolları Genel Müdürlüğü, Edirne"den başlayarak İstanbul, Merzifon, Erzincan, Erzurum, Gürbulak ve İran"a uzanan D-200 K arayolu ve çanakkale"den başlayıp Ankara, Yozgat, Refahiye ve İran"a uzanan D-100 karayolunun BSK ile yapılmasına öncelik verecek. Kuzey-Güney yönlü ana hatların yanı sıra Balıkesir, çanakkale, Ankara, Konya arası yollar da modernize edilecek. Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, ek ödemeyle paranın hazır hale geldiğini belirtti.
Milliyet/MURAT PAZARBAşžI


 
             
   
         
 
 


Geri Dön