22 / 11 / 2024
fuzul

Hulusi Belgü: Nisan ayında AVM Ciro Endeksi yüzde 5,3 arttı!

Hulusi Belgü: Nisan ayında AVM Ciro Endeksi yüzde 5,3 arttı!

AVM Endeksi’nin Nisan ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Nisan ayında 2013 Nisan ayına göre %5,3 artarak 138 puana yükseldi...




Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Nisan ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Nisan ayında 2013 Nisan ayına göre %5,3 artarak 138 puana yükseldi.


Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlandırarak hesaplanmıştır.


AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar 2014 Nisan ayında, İstanbul’da 656 TL, Anadolu’da 495 TL olarak gerçekleşerek Türkiye genelinde 553 TL’ye ulaştı.


Nisan ayında en büyük ciro artışı %9 ile giyim kategorisinde gerçekleşti.


Geçtiğimiz yılın Nisan ayına göre 2014 Nisan ayında endeks kategoriler bazında da artış gösterdi. En büyük ciro artışı %9’luk oranla giyim kategorisinde gerçekleşti. Giyim kategorisinin yanı sıra 2014 Nisan ayında bir önceki yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında AVM’lerdeki diğer* alanların ciroları %7, genel kategorisi %5, ayakkabı-çanta kategorisi %4, yiyecek ve teknoloji market/elektrikli eşyalar kategorileri de %2’lik artış kaydetti. Hipermarket kategori cirolarında ise Nisan 2014’te değişim yaşanmadı.    

(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)


AVM Endeksi Nisan ayı sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü “AVM endeksi Nisan ayında bir önceki yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında %5,3 oranında artmıştır. Kategori bazındaki en yüksek artışın da giyim kategorisinde yaşandığı gözlenmiştir. Nisan ayı sezon sonu indirim kampanyalarının sona erdiği ve yeni sezon ürünlerinin raflardaki yerlerini aldığı bir dönem. Buna rağmen cironun artmış olması sevindirici bir gelişme. Özellikle en büyük ciro artışının giyim kategorisinde yaşanmış olması tüketicinin sezon ürünlerine yöneldiğini gösteriyor. Kategoriler bazında dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta teknoloji kategorisindeki artış. Teknoloji kategorisinde cirolar 2014 Nisan ayında bir önceki yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında %2 oranında arttı. Elektronik eşya satışında kredi kartına taksit sınırlamasının yürürlüğe girdiği Şubat ayında ve Mart ayında düşüş kaydeden teknoloji kategorisi cirolarının Nisan ayından itibaren tekrar artışa geçtiğini görüyoruz.” dedi. 


Geri Dön