İDO İzmir'e 6 saatte gidecek!
İDO, 22 liraya İstanbul-İzmir seferleri yapacak. İDOBÜS adını verdiği yeni hizmetiyle feribot ve otobüs yolculuğunu birleştirecek firma 13 yere sefer düzenleyecek
İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.'nin (İDO) deniz ve kara ulaşımını entegre eden İstanbul-İzmir seferleri, 22 Mart'ta başlayacak. Yenikapı Genel Müdürlük binasındaki basın toplantısında bilgi veren İDO'nun yabancı ortağı ve İDOBÜS hizmetinin fikir babası Sir Brian Souter, bu sistemin benzersiz ve denizcilikte yepyeni bir kavram olduğunu ifade etti. Souter, ilk kez deniz araçlarında uygulanacak bu modelin daha da geliştirilebileceğini söyledi. GÜNDE 13 SEFER DÜZENLENECEK İdobüs hizmetiyle yolcuların deniz otobüsleriyle İstanbul-Kabataş'tan Bursa limanına 50 dakikada ulaştırılacağını, oradan da Kamil Koç ve Ulusoy seyahat firmalarının otobüsleriyle Balıkesir, Manisa ve İzmir'e taşınacağını anlatan Souter, bu yolculukla İstanbul-İzmir yolunun 1.5 saat kısalmış olacağını kaydetti. 22 Mart'tan itibaren İstanbul ve İzmir'den karşılıklı günde 13 sefer yapılacağını aktaran Souter, günün ilk saatlerinde neredeyse saat başı feribotların kalkacağını kaydetti. 20 OTOBÜS HİZMETTE İdobüs'ün, kentler arasında demiryolu gibi çalışacağına dikkati çekerek, başarılı olduğu ölçüde destinasyonların sayısının artırılabileceğini belirten Souter, günde 10 bin yolcu düşündüklerini aktardı. Souter, kötü hava şartlarında, daha büyük deniz araçlarını kullanacaklarını vurgulayarak otobüs sayısının şu an için 20 adet olduğunu bildirdi. BURSA'YA 1 TL'YE SEYAHAT İDO Yönetim Kurulu Başkan Vekili Önder Sezgi de, www.idobus.com. tr internet adresinden bilet satışlarına başlandığını belirterek seferlerin saat 06.00'da başlayacağını ve saat 24.00'e kadar süreceğini kaydetti. Sezgi, "Bursa'ya yapılacak seyahatler 1 TL'den başlayacak. 22 Mart'tan itibaren Bursa'ya 1 TL'ye seyahat edilebilecek. Fiyatlar, rezervasyon ve mesafeye göre 1 ila 12 TL civarında. En yüksek fiyat 25 TL olacak" dedi. İDOBÜS'LE BAŞLADI METROBÜS'LE DEVAM İDO'nun özelleştirmesine TAV ile giren ve İDOBÜS kavramının fikir babası olan Souter, Metrobüs özelleştirmesiyle de ilgilendiklerini belirtti Bir otobüs ile işe başlayarak 30 yılda dünyanın en büyük taşımacılık firmalarından birini kuran Brian Souter Türkiye'ye İDO ile adım attı. Dünyada birçok ilki gerçekleştiren Souter Türkiye'de de ucuz havayollarını denize uygulayarak İDOBÜS adlı yeni ürünün de fikir babası oldu. Otobüsü denizden yürüterek İstanbul İzmir yolunu 6 saate düşüren İDOBÜS'te fiyatlar 1 TL'den başlıyor. Souter'ın yeni hedefi ise Metrobüs özelleştirmeleri. Kademeli olarak özelleşmesi beklenen Metrobüs ile ilgilendiklerini söyleyen Souter, "Türkiye'ye geldiğimde bu sisteme ihtiyaç duyulduğunu görmüştüm. Dünyada 30 yıllık geçmişi olan bir taşımacılık şekli ve İstanbul'da da başarılı oldu" dedi. TAV'LA YURTDIŞINA BAKIYOR İDO'nun özelleştirmesine TAV ile giren Souter aynı zamanda Türkiye'deki ortağıyla yurtdışında da yatırım fırsatı kolluyor. Souter, iki proje konusunda görüşmelerin olduğunu ancak henüz somut bir yatırımın bulunmadığını da dile getirdi. Marmara Bölgesi'nin şehirlerarası demiryoluna alternatif olabilecek bir deniz yoluna sahip olduğunu dile getiren Souter, "Bence Marmara bu konuda bir cennet. Bu bölgede demografi de oldukça değişik ve her sosyo-ekonomik statüden insan var. Bu nedenle ilk etapta verdiğimiz bu hizmeti tek tip olarak düşünüyoruz. Ancak daha sonra premium tarzda bir ürün yapılanması da olabilir" dedi. YÜZDE 70'LİK DOLULUK ORANI BEKLİYORUZ 33 sefer yapılacağını ve 12 bin kişilik bir kapasiteye ulaşmayı düşündüklerini de söyleyen Souter, "Yüzde 70'lik bir doluluk oranı olacağını öngörüyoruz" dedi. Üçüncü köprünün yapılması ile beraber İDO'nun gelirlerinde azalma ihtimalini de değerlendiren Souter, "Türk ekonomisindeki büyüme çok güçlü. Bu nedenle taşımaya olan ihtiyacın hızla artacağını düşünüyorum" şeklinde konuştu. Sabah