İDO'daki fiyat artışı turizmin gerilemesine neden oldu!
İstanbul Deniz Otobüsleri'nin özelleştirmenin ardından neredeyse iki katına çıkardığı yolcu ücretleri, turizm sektörünü de vurdu. Mudanya, Bandırma, Avşa ve Armutlu'daki turistik işletmelerin doluluk oranlarında geçen yıla göre yarı yarıya düşüş yaşanıyor
İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş.'nin (İDO) özelleştirilmesinin ardından yolcu ücretleridi 2 katına varan oranlarda artırması, turizm sektörüne de ağır darbe vurdu. İDO'nun sefer yaptığı Avşa, Mudanya, Bandırma ve Armutlu'daki otellerin doluluk oranları geçmiş yıllardakine göre yarı yarıya düştü. Turizm işletmeleri hafta sonu işletmelerine gelmek isteyen 4 kişilik bir ailenin yol ücretinin konaklama ücretini solladığını ifade ettiler. Avşa Adası'nda bulunan Ayata Oteli'nin sahibi Ayhan Ayata, İDO'nun özelleştirmeden sonra uyguladığı yüksek fiyat politikasının işletmelerinde ciddi rezervasyon iptallerine neden olduğunu söyledi. Geçtiğimiz yıl Temmuz ayı ile kıyasladıklarında bu yıl işletmelerinin doluluk oranında ciddi düşüş yaşandığını belirten Ayhan Ayata, "Otelimize gelen misafirlerimizden İDO'nun yüksek fiyatları ile ilgili yoğun şikayetler alıyoruz. Doluluk oranımız yüzde 90'lara varması gerekirken yüzde 60'larla çalışıyoruz. Bunun tek nedeni İDO'nun yüksek fiyat uygulaması' dedi.
İDO TEKEL OLMAMALI
Ayhan Ayata, önlem alınmaması halinde Marmara denizine paralel bölgelerde yer alan turizm işletmelerinin kapılarına kilit vurmak zorunda kalacağını söyledi. İçine bulundukları zor durumdan kurtulmak için Turizm Dernegi kurma çalışması başlattıklarını belirten Ayata, 'Bölgedeki turizm işletmelerin sahipleri olarak bu dernek çatısı altında birleşerek derdimize çare arayacağız. Bu suyla bu değirmenin dönmesi imkansız" dedi. Mudanya'da bulunan Montania Otel'in Satış Müdürü Sezen Rüstem de, işletmelerini tercih eden müşterilerinin Mudanya'ya deniz yolunun aksine kara yolu ile gelmeyi tercih ettiklerini söyledi. "Müşterilerimizden İDO'nun fiyat politikası ile ilgili büyük tepkiler alıyoruz" diyen Rüstem, "Bu yanlıştan mutlaka dönülmesi lazım' dedi. Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin alternatif çalışmasının kendilerini umutlandırdığını vurgulayan Rüstem, "İDO'nun hem fiyat hem de beklenen kalite standardına ulaşması için mutlaka tekel konumundan kurtulması gerekir" diye konuştu.
Hastalar tedaviye gidemiyor
Yalova Erdilli Termal Otel'in İşletme Müdürü Cemal Akın vatandaşın sıkıntılı bir süreçten geçtiği bir dönemde hükümetin birçok üründe indirime gitmesine rağmen İDO'nun yüksek fiyat uygulamasına bir anlam veremediklerini söyledi. Tesislerine tedavi amaçlı gelen vatandaşların İDO'nun fiyatlarından şikayetçi olduğunu belirten Akın, 'Bir çok hasta İDO'nun fiyat uygulamasından dolayı tedavilerini yarıda kesiyorlar. İDO'nun fiyat politikasını kınıyoruz' dedi. Cemal Akın, İDO'nun bilet fiyatlarının makul seviyeye çekmesi için sanayi ve ticaret odaları ile belediyelerin harekete geçmesi gerektiğini söyledi.
Yeni Şafak