27 / 09 / 2024

İDOnun en kazançlı hatları Bandırma ve Bursa!

İDOnun en kazançlı hatları Bandırma ve Bursa!

Özay Şendir, Star Gazetesi'ndeki bugünkü yazısında " Yeni hatlar yeni seçenekler " başlıklı yazıyı kaleme aldı.  Şendir, yazısında İDOnun hatları, bu hatların kullanımı ve karayolunda oluşacak rekabeti değerlendiriyor...




İDONUN yeni sahibi Tepe-Akfen-Souter-Sera grubu oldu.Baktım sağda, solda Fiyat daha yüksek olabilirdi değerlendirmeleri var. Acaba durum gerçekten öyle mi..

Her yıl ister istemez yaşlanan bir filo ve artan bakım-onarım masraflarını, Ve en önemlisi temeli atılan ve inşaatı hızla devam eden İstanbul-İzmir otoyolunu da düşünmemiz gerek.

Hep yazar söylerim, İDOnun en krlı hatları Bandırma ve Bursa diye. Otoyol bittiğinde ki bu yaklaşık 4-5 sene sonraya tekabül ediyor, İDOnun bu en krlı hatları karayolu rekabetiyle karşı karşıya kalacak.

Akfen Holding Ceosu Süha Güçsavın ihaleden sonra söylediklerine bu gözle okudum. Bu işe yüzmilyonlarca dolar para koyan yatırımcıların tüm bu koşulları, riskleri hepimizden daha iyi bilmeleri normal. Süha Beyin açıklamalarında ilgimi çekren riskler ve fiyattan ziyade düşünülen yeni hatlar ve araçlar oldu.

Mesela Beşiktaş-Yalova bağlantısı...

İstanbulun Avrupa Yakasında oturan milyonlar kişi için şu an Yalova-Bursa-Mudanyaya Avrupa Yakasından sadece Yenikapıdan ulaşılabiliyor.
Aksi halde ya Pendik ya da Eskihisara ulaşmak gerekiyor ki, bu seçenek müşterisini hemen yaratacaktır.

Açıklamada dikkat çeken bir başka nokta ise Entegre yolculuk...

Yani arabasız yolcuyu Bandırmadan İzmire konforlu araçlarla hızlı bir şekilde ulaştırmak. Konsorsiyumun ortaklık yapısı ve tecrübesi buna uygun. Ancak Bandırma-Susurluk arasındaki 50 kilometrelik yol inşaatının az kalan eksiklerinin de tamamlanması gerekiyor. İlgimi en fazla çeken cümle bunlar değil, Ambarlı Limanına eklenebilecek Ro-Ro hattı oldu. Ambarlı-Bandırma hattı başarılı olursa İstanbuldan transit geçenler başta olmak üzere yollardaki kamyon sayısında ciddi bir azalma söz konusu olabilir.

Trafikte en fazla can kaybının ağır araçların karıştığı kazalarda yaşandığını düşünürsek bu hepimizi alakadar eden bir hat bana göre.

Uzatmayayım, İDOnun satış sürecinin onaylanması için daha 3 aylık bir süreç var.

O 3 ay içerisinde, öğreneceklerimizle daha somut değerlendirmeler yapar, konuyu tekrar açarız...
Star/Özay Şendir


Geri Dön