23 / 12 / 2024

İmar affında istenen belgeler!

İmar affında istenen belgeler!

İmar affından yararlanarak konutuna iskan almak, abonelik bağlatmak ve kat mülkiyeti almak isteyen kimselerin gerekli bilgilerle müracaatını yapmaları gerekiyor. Peki, imar affında istenen belgeler nelerdir?



8 Haziran'da başlayan imar barışı başvuru süreci 31 Ekim'e kadar devam ediyor. 13 milyon konutu ilgilendiren uygulamaya yoğun ilgi her geçen gün artıyor. 

İmar affından yararlanarak konutuna iskan almak, abonelik bağlatmak ve kat mülkiyeti almak isteyen kimselerin gerekli bilgilerle müracaatını yapmaları gerekiyor. İmar affı müracaatı, e-devlet kapısından yapılıyor. Müracaatını buradan yapamayanlar Bakanlığın yetkilendirdiği kuruluşlara da müracaat edebiliyor.

İmar affı başvuru sırasında 12 bilgiye ihtiyaç duyuluyor. Bu bilgiler, belge olarak talep edilmiyor. Bilgilerin e-devlet başvuru formunda doldurulması gerekiyor.

İmar affında istenen belgeler

1.) E-devlet şifresi

2.) Geçerli bir cep telefonu numarası

3.) Geçerli bir e-posta adresi

4.) Beyan edilecek yapının adresi

5.) Tapusu varsa ada ve parsel bilgileri

6.) Toplam inşaat alanı; konutların ve işyerlerinin ayrı ayrı toplam alanları (m2)

7.) Yapıdaki konut ve işyeri sayısı

8.) Arsa/Arazinin emlak vergi birim değeri (TL/m2) (İlgili belediyesinden alınabilecektir.)

9.) Yapının bulunduğu arsanın alanı; varsa tapudaki alan yoksa beyan edilecek alan (m2)

10.) Yapı sınıfı (sistemin sunacağı seçeneklerden seçilecek)

11.) İmar mevzuatına aykırılığın tarif edilmesi

12.) Yapıyı gösteren ve ayrılık kısmını gösteren birer adet fotoğraf. (Fotoğrafların dosya formatı .jpg, .jpeg veya .png olmalıdır.)


İmar affında ne kadar para ödenecek?

 

Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com

 


Geri Dön