22 / 12 / 2024

İmar barışında tapu verilecek mi?

İmar barışında tapu verilecek mi?

Yapı kayıt belgesi alan kimselerin yapısında varsa yıkım kararından ve para cezalarından vazgeçilecek. Daireye abonelikler bağlanabilecek. Peki, imar barışında tapu verilecek mi? 



Çevre ve Şehircilik Bakanlığının 8 Haziran'da başvuruları almaya başladığı imar barışında başvuru alımı 31 Ekim 2018 tarihine kadar devam edecek. İmar barışı başvuru bedelleri ise 31 Aralık 2018 tarihine kadar ödenebilecek.

Başvurusu onaylanan ve yapı kayıt belgesi alan kimselerin yapısında varsa yıkım kararından ve para cezalarından vazgeçilecek. Daireye abonelikler bağlanabilecek. Peki, imar barışında tapu verilecek mi? 

İmar barışında alınan yapı kayıt belgesi ile tapu da alınabiliyor. Bunun için öncelikle kat mülkiyetinin tesis edilmesi gerekiyor. 

Yapı Kayıt Belgesi alındıktan sonra yapı ruhsatı alıp da yapı kullanma izin belgesi almamış veya yapı ruhsatı bulunmayan yapılarda, yapı kullanma izin belgesi aranmaksızın kullanım maksadı değişiklikleri de dahil olmak üzere tapuda cins değişikliği ve kat mülkiyeti tesisi yapılabilmesi için;

a) Yapı Kayıt Belgesi,

b) Mevcut yapının veya yapıların dış cepheler ve iç taksimatı bağımsız bölüm, eklenti, ortak yerlerinin ölçüleri ve bağımsız bölümlerin konum ve büyüklüklerine göre hesaplanan değerleriyle oranlı arsa payları, kat, daire, iş bürosu gibi nevi ile bunların birden başlayıp sırayla giden numarası ve bağımsız bölümlerin yapı inşaat alanı ve yapı maliklerini de gösteren ve mimar tarafından yapılan ve ana gayrimenkulün yapı maliki veya bütün paydaşlarının imzaları alınarak imzalanan ve elektronik ortamda Tapu Müdürlüğüne ibraz edilen proje,

c) İmar planlarında umumi hizmet alanlarına denk gelen alanların terk edildiğine ilişkin ilgili belediyesinden alınan belge,

ç) Bağımsız bölümlerin kullanılış tarzına, birden çok yapının varlığı halinde bu yapıların özelliğine göre hazırlanmış, kat mülkiyetini kuran yapı maliki veya malikleri tarafından imzalanmış yönetim plânı,

d) Yapı Kayıt Belgesi ile zemin ve mimari proje uyumunu gösteren özel harita mühendislik büroları veya Lisanslı Harita Kadastro Büroları (LİHKAB) tarafından düzenlenmiş olan zemin tespit tutanağı,

ile birlikte ilgili tapu müdürlüğüne müracaatta bulunulur ve daha evvel Yapı Kayıt Belgesi için ödenen meblağ kadar bir bedelin genel bütçenin (B) işaretli cetveline gelir kaydedilmek üzere Çevre ve Şehircilik Bakanlığının merkez muhasebe birimi hesabına yatırılmasından sonra tapu müdürlüğünce belirtilen işlemler yapılır. Bu fıkranın (b) bendinde belirtilen projeyi hazırlayan mimar ile (d) bendinde belirtilen zemin tespit tutanağını hazırlayan mühendisler bu belgelerin içeriklerinin doğruluğundan yapı malikleri ile birlikte hukuken sorumludur.

Yapı Kayıt Belgesi verilen yapılarda işyeri açma ve çalışma ruhsatı yapı kullanma izin belgesi aranmaksızın veriliyor.

32 soruda imar barışı yönetmeliği 2018!


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com

 


Geri Dön