İndesit, Türkiye pazar payını yüzde 8 arttırdı
Beyaz eşya üreticisi İndesit, Türkiye'de pazar paylarını yüzde 8 oranında artırdıklarını bildirdi
Beyaz eşya üreticisi İndesit Şirketinin Dünya Üst Yöneticisi (CEO) Marco Milani, geçen yıl küresel krize rağmen Türkiye'de pazar paylarını yüzde 8 oranında artırdıklarını bildirdi. İndesit Şirketi Hotpoint-Arıston Bayiler Toplantısı, 500 bayinin katılımı ile Antalya'da başladı. Toplantıya katılan İndesit şirketinin dünya üst düzey yöneticisi Marco Milani, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünyada yaşanan küresel krizin kendi pazarlarında, özellikle İngiltere ve Rusya'da çok etkili olduğunu söyledi. Krizden dersler çıkardıklarını anlatan Milani, şöyle konuştu: "Tabii ki kriz iyi değildi. Özellikle bizim için. Güçlü olduğumuz ülkeler ve bölgeler krizden çok etkilendi. Bu piyasalarda en çok etkilenen İngiltere ve Rusya oldu ama 2009 sonuçlarından, bu olumsuzluklara rağmen memnunuz. Çünkü ilk önceliğimiz, bilançomuzu korumaktı, yıl sonunda güçlü bir mali durum oluşturmaktı. Karlılığımızı 2008 rakamlarına yaklaştırdık. 2009 yılında 129 milyon avroluk işlem gerçekleştirdik." Şirketlerinin küresel krize rağmen geçen yıl 2.6 milyar avro ciro gerçekleştirdiğini belirten Milani, Türk piyasasında ise büyüme gösterdiklerini kaydetti. Türkiye'ye güvendiklerini vurgulayan Milani, şöyle konuştu: "Son iki yılda işletme hacmi yüzde 4,5'ta kaldı, ciromuz ise 2,6 milyar avro olarak gerçekleşti. Türkiye'deki piyasadan çok memnunuz. Türkiye'de yaptıklarımızdan da memnunuz. Çünkü Türkiye'ye, ülke olarak inanıyoruz ve önümüzdeki yıllara baktığımızda da Türkiye, en avantajlı piyasalardan biri olacak. 2009 gibi zorlu bir yılda Türkiye'de hem pazar payımızı yüzde 8 gibi bir rakama çıkardık, hem de kar oranımızı artırdık. Bu iki durumu, zorlu bir yılda başardık ve gelecekte de Türkiye'nin önünde büyük bir gelişme görüyorum. Türkiye, Avrupa'nın en iyi piyasalarından biri." Türkiye'nin geleceğini parlak gördüklerini anlatan Milani, İndesit olarak Türkiye'yi, Balkanlar, Orta Doğu ve Orta Asya ile Afrika ülkelerine yönelik üs haline getirmek istediklerini bildirdi. Milani, şöyle devam etti: "Türkiye'nin geleceğinin çok parlak olduğunu düşünüyoruz. Orta Doğu, Kafkaslar, Orta Asya ve Orta Doğu bölgeleri için Türkiye'yi üs olarak görüyoruz. Türkiye'nin coğrafi açıdan çok önemli bir konumu olduğunu düşünüyoruz. Çünkü Türkiye gelişmiş modern bir ülke. Büyük, Avrupalı ve gerçekten etkin, etkili bir ülke. Maliyet açısından kıyaslandığında ise yatırımlar iyi, tedarikçiler iyi. Dolayısıyla yatırımlar için açılmakta ideal bir ülke olduğunu düşünüyorum. Aynı zamanda Türkiye'nin genç ve büyüyen bir nüfusu da var. Dolayısıyla coğrafi açıdan Orta Doğu'ya ve doğu ülkelerine kapı olma özelliği taşıyor. Özellikle Anadolu çevredeki bölgelere açılmak adına bir üs olarak kullanılabilir."
MANİSA FABRİKASI'NA 10 MİLYON AVRO YATIRIM
Manisa fabrikasında buzdolabı ürettiklerini hatırlatan Milani, bu fabrikada buzdolabı üretimini artırmayı planladıklarını ve bu yıl fabrikaya 10 milyon avro yatırım yapacaklarını söyledi. Milani, "Manisa'daki fabrikamızı geliştirmeyi düşünüyoruz. Üretimi artırmayı planlıyoruz. Şu an için farklı bir ürünle piyasaya girmeyi veya fabrika kurmayı düşünmüyoruz. Buzdolabı üretiminde gelişmeyi istiyoruz. 2010 yılında Manisa fabrikasında 1.3 milyon adet üretim planlıyoruz. Üretilen ürünlerin yüzde 80'i ihracata gidiyor. Manisa'da ürettiklerimiz dünyanın her yerine ve özellikle Avrupa ülkelerine ihraç ediliyor. İhracattan 200 milyon avro satış hedefledik" diye konuştu.
AA