23 / 12 / 2024

Indesit Yönetim Kurulu Başkanı Andrea Merloni: Evde inovasyon için Apple ile işbirliği olabilir!

Indesit Yönetim Kurulu Başkanı Andrea Merloni: Evde inovasyon için Apple ile işbirliği olabilir!

Ar-Ge için yılık 50 milyon Euro bütçe ayıran Indesit Company, 4-5 yıl sonra satışa çıkaracağı yeni beyaz eşyaları iPad ile kontrol edilebilir biçimde tasarladı



 

Şirketin yönetim kurulu başkanı Merloni, “İnsanlar artık evinde inovasyona yönelecek ve biz buna hazırız. Apple da isterse neden işbirliği yapmayalım” dedi.   Yüzde 14 pazar payıyla Avrupa’nın en büyük ikinci beyaz eşya firması olan Indesit Company, İtalya’nın Milano kentinde 17-22 Nisan arasında düzenlenen Eurocucina Mutfak Eşyaları Fuarı’na katıldı. Geleceğin teknolojilerini sergileyen İtalyan şirket, 4-5 yıl sonra satışa çıkarmayı planladığı ürünleri tanıttı. Fırın, ocak ve buzdolaplarını iPad uyumlu ve ev dışından kontrol edilebilir biçimde tasarlayan Indesit Company’nin yeni ürünleriyle hayata sokmayı planladığı yenilikler arasında sosyal ağlara bağlı cihazlar da var. Fırındaki kamera sayesinde pişen yemeği iPad’den an be an izlemek, fotoğrafını çekip sosyal ağlarda paylaşmak mümkün olacak. Buzdolabında neler olduğu, son kullanma tarihlerinin geçip geçmediği de görülebilecek. Cihazların ayarları iPad’den kontrol edilebilecek.   ‘TÜRKİYE EN İYİ PAZARLARDAN’   Fuarda görüştüğümüz Indesit Company Yönetim Kurulu Başkanı Andrea Merloni, teknolojinin son yıllarda hızla geliştiğine ama ev ürünlerinde bunun aynı hızla hissedilmediğine dikkat çekti. “İnsanların inovasyona gideceği sıradaki pazar, ev” diyen Merloni, şöyle devam etti: “Yapmaya çalıştığımız şey de bu ve hazırız. Apple ürünleri çok popüler ve onlar da isterse bu bir işbirliğine dönüşür.” Manisa’da bir soğutucu fabrikası olan Indesit Company’nin Türkiye’de yeni yatırımı olup olmayacağını sorduğumuz Merloni, “Şu anda erken. Fakat gelecek için planlarımız var. Türkiye, bizim için potansiyeli çok yüksek, harika bir pazar, özellikle inovatif ürünler için en iyi pazarlarımızdan biriolacak” dedi,   Rota, 2011 sonunda global cirosu 2.8 milyar   Euro olan Indesit'in Türkiye'de yılı 297 milyon Euro ile kapattığını belirterek, "2016 sonunda Türkiye'de 2 kat büyüyeceğiz" dedi.   'Renkli beyaz eşya, orta üst segmente uygun değil'   Indesit Company Marka ve Müşteri Pazarlama Direktörü Marco Rota da Ar-Ge'ye yılda ortalama 50 milyon Euro kaynak ayırdıklarını söyledi. Rota, performans artışı ve potansiyel olarak Türkiye'nin Indesit için en iyi pazarlardan olduğunu belirterek, "En güçlü olduğumuz ülkeler Rusya, İngiltere, Fransa ve İtalya. Bunların ardından gelen ana pazarlarımız Türkiye ve Ukrayna. Gelecek yıl küçük ev aletleri pazarına da gireceğiz" dedi. Son dönemde özellikle Türkiye'de trend haline gelen 'renkli' beyaz eşyalarla ilgili rekabet stratejilerini sorduğumuz Rota, "Biz trendleri ve tüketici beklentisini çok iyi bilen bir tasarımcı olan Makio Hasuike ile çalışıyoruz. Onun seçimi siyah ağırlıklı. Renkli eşya trendinin kalıcı olacağını sanmıyorum. Ayrıca, orta-üst segmentteki markalar için bu renkler uygun değil. Bu segmentteki tüketici genelde gri ve siyah seçiyor" diye konuştu.   Dev ekranda yemek pişirilen döneme giriyoruz   Indesit'in inovasyon alanında tezgâha sıfır dev ekran şeklinde tasarlanan ocağa yer verildi. Pişirme kabını tanıyabilen ocağtn her bölgesinde yemek pişirmek mümkün.   Menekşe Ataselim / HABERTÜRK  

Geri Dön