22 / 11 / 2024
fuzul

İrme Elektrik Headquarters’a XL Mimarlık ve Mühendislik imzası!

İrme Elektrik Headquarters’a XL Mimarlık ve Mühendislik imzası!

Mimar Arda Işık’ın önderliğinde ulusal ve uluslararası ölçekte ödüllü mimari ve iç mimari projeler hayata geçiren XL Mimarlık+Mühendislik tasarımına sahip İrme Elektrik Headquarters, çevreye, kente ve çalışanların hayatını değerlendirecek bir genel merkez olarak kurgulanacak.




Viko by Panasonic elektrik prizleri, General Electric ve Osram ampülleri ile İrme markalı elektrik ürünlerinin tedarikçiliğini yapan İrme Elektrik’in İzmir’de bulunan genel merkez binası, birbirinden farklı ölçek ve fonksiyonlarda ödüllü mimari ve iç mimari projeler tasarlayan XL Mimarlık+Mühendislik tarafından dizayn edildi.

Mimar Arda Işık liderliğine sahip XL Mimarlık+Mühendislik, İrme Elektrik Genel Merkez Binası’nı dizayn ederken “hayal etmek” ve “ilham vermek” prensipleriyle çalışmalarını gerçekleştirdi. Projenin çevresini, kente ve çalışanların hayatını değerlendirecek bir ofis yapısı olması, tasarımın başlıca hedefleri haline geldi.

Şu anda eski bir depo binası olarak kullanılan yapı, perakende, toptan satış, depolama, ofis ve ağırlama alanı ile eğitim ve rekreasyon alanlarının bir arada çalıştığı; elektrik, mekanik ve otomasyon sistemleriyle her parçası tespit edilen, yüksek standartlarda bir genel merkez binası haline döndü.

Binayı zarf gibi dönüştüren ve Panasonic, Osram ve General Electric’e ait kurumsal renklerle tanımlanan KaleSinterflex kaplama panelleri, mavi-turuncu-gri arasında geçiş yapıp hem bina sınırları hem de kendi tanımlı bölgeleriyle ilgili “yeni” ilişkiler yaratmış ve “olası” ilişkileri çağırıyor.

XL Mimarlık+Mühendislik’in tasarım yaklaşımından meydana gelen “paylaş” anlayışı ile bina içi ve dışında kolektif hafızayla ilgili toplanma ve paylaşma alanları meydana getirilirken, “başkalaştır” ile zamanla anlamı değişen ilişkiler ve ortamlar, “özgürleştir” ile de algısal ve görsel sınırlar çözülüp karşılaşmalar yaratıldı. “Aç” ile tüm hacim tanımlandı ve bu bağlam anlamlı hale getirilecek şekilde düzenlendi.

“Kutu stratejisi” ile de mekanın kullanım, üretim, işletim ve tüketimiyle ilgili yeni ve yaratıcı uygulamalara fırsat sunan mimarların, arka bahçe ve cephede bulunan ilavelerle baştan ürettikleri çatı katı gibi çözümler, plakaların illüzyonik etkisiyle bütünün dışa açılan-büyüyen ifadesi olarak algılanıyor.


Geri Dön