Emlak Terimleri

İskan raporu nasıl alınır?

Binalara alınması gereken iskan raporu nedir, iskan raporu nasıl alınır? Sorularınızın yanıtı haberimizde...

İskan raporu nasıl alınır?

Ruhsatlı inşaat yapılarının, inşaatın bitmesi ve oturuma hazır hale gelmesi durumunda, müteahhidin söz konusu yapıyı bitirdiğini belirtmesi ve içinde oturumun başlayabilmesi için izin istemesi gerekiyor. Bu izin "iskan raporu" olarak ifade ediliyor. Yapı kullanmaz izin belgesi olarak da bilinen iskan raporu nasıl alınır, diyorsanız hemen yanıtlayalım.


İskan raporu nasıl alınır?

İskan raporu almak için gerekli belgelerle bağlı olunan belediyeye başvuruda bulunulması gerekiyor. Söz konusu iskan raporu için gerekli belgeler belediyeden belediyeye değişmekle birlikte, genel hatları ile aşağıda sıralanıyor.


İskan raporu için gereken belgeler..

İskan İzni istemi içeren dilekçe,

Tapu kaydı bilgileri,

Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi, 

Dış Kanal Belgesi (İZSU), 

Telekom Olur Yazısı,

Proje Müellifleri Raporu, 

Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu, 

Cephe fotoğrafları – 13 18 cm,

Emlak /Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,

SSK'dan alınan Borcu Yoktur Belgesi, 

Sığınak Raporu (Sığınak yeri ayrılmış olan binalarda) 

Yangın Tesisat Raporu (Dosyada İtfaiye Daire Başkanlığı'ndan onaylı yangın söndürme, algılama ve tahliye projeleri varsa) 


Bina asansörlü ise asansör firmasından;

*TSE Belgeleri,

*Garanti Belgesi,

*Mühendislerin SMM Belgeleri,

*Muayene Raporu – 4 adet

*Muayene fişi,

*Uygulama projeleri.


Yukarıda belirtilen belgelerle belediyenin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimlerine başvuruda bulunduktan sonra, birim görevlileri söz konusu yapıyı incelemeye alıyor. İnşaat başlamadan önce bildirilen ve tasdiklenen projesine ve bölgenin imar planına aykırı bir durum olmadıkça, iskan raporu veriliyor.


İskan raporu verilmeyen yapılarda, yasal olarak oturumun başlamasına izin verilmiyor.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com