Isparta için yeni imar revizyon planı şart!
Makine Mühendisleri Odası Başkanı Hasan Akıllı, Isparta Belediyesi'nin otopark projelerine ve otopark yönetmelik uygulamalarına tam destek verdi. Ancak Akıllı, sorunun kökten çözümü için Yeni İmar Revizyon Planı'nı işaret etti.
Makine Mühendisleri Odası Başkanı Hasan Akıllı, Isparta'nın trafik probleminin çözümü için Yeni İmar Revizyon Planı'nı işaret etti. Belediyenin otopark projelerini ve otopark yönetmeliği uygulamalarını 'geç kalınmış' diye yorumlayan Akıllı, gerçek çözüm için yeni imar planı yapılması gerektiğini söyledi. İşte Akıllı'nın açıklamaları:
GEÇ KALMIŞ KARARLAR
Isparta Belediyesinin yeni otopark yönetmelik uygulamasında ruhsatlarda aranan şartları değiştirmesi son derece isabetli ve hatta çok geç kalmış bir karar olarak bakıyoruz.
Isparta’nın trafik problemi gün geçtikçe büyümektedir. Şehirleşmenin büyümesi motorlu araç sayısının nüfus artışının dört katı oranında genişlemesi neticesi ilimizde nisan 2015 itibari ile il genelinde nüfusun yarıdan fazlasının (%55) il merkezinde yaşaması ve il merkezinde 101.000 motorlu araç bulunması her ne kadar hareket halindeki trafikte büyük sıkıntı yok ise de park sorunu büyüktür. Bunun birçok sebebi vardır.
TRAFİK YÜKÜNÜ ÇEKEN 3 CADDE BULUNMAKTA
En büyük sebep 2981 nolu imar yasasıdır. 1985 yılında çıkarılan bu yasa Türkiye şartlarına asla uygun değildir. Bakınız bu yasa ile her 3 meskene veya 40 m2 iş yerine bir otopark düşmektedir. (Bu kuralda genellikle otopark parası ödenerek yapılmıyor idi). Yani kanuna göre takribi 12 kişiye bir otopark düzenleme mecburiyeti olmasına rağmen ilimizde 2.2 kişiye bir motorlu araç düşmektedir. İlimizin trafik yükünü genelde çeken 3 cadde vardır. Bunlar Mimar Sinan, Cumhuriyet ve 6 Mart Caddeleridir. Bunlardan birisi geçicide olsa trafiğe kapansa hareket halindeki trafik felç olur. Bunu biz yıllardır savunmaktayız.
3 OTOPARK YAPMAK YETERLİ DEĞİLDİR
Isparta Belediyesi'nin yeni otopark yönetmelik uygulamasında ruhsatlarda aranan şartları değiştirmesi son derece isabetli ve hatta çok geç kalmış bir karar olarak bakıyoruz. Bakınız Isparta Belediyesi'nin bu kararı İmar ve İskan Bakanlığı'nda bile örnek teşkil etmiş ve bu hususta Türkiye genelinde çalışmalar başlatılmıştır.
PARLAK GELECEK İÇİN...
Biz oda olarak il merkezinde bilhassa 3 adet otopark yapımını yeterli bulmuyoruz. Evet, yapılacak bu otoparklar bir miktar otopark sıkıntısında rahatlık sağlayacaktır fakat hiçbir zaman problemi kökünden çözmeyecektir. Problemin temelden çözümü için Paris’in 1853-1868 yılları arası Belediye Başkanı olan Haussmann tarafından nasıl Paris yapılmış Kayseri’yi 1955'li yıllarda Belediye Başkanı Osman Kavuncu’nun hangi yolları izleyerek Anadolu da trafik problemi en fazla olan tek il haline nasıl soktuğu öykülerini hep beraber araştırmamız gerekir. Parlak gelecek için bugün için feda etmemiz ne varsa yapmamız gerekir şu unutulmamalıdır ki gelecek; güçsüzler için ulaşılmazlık korkaklar için bilinmezlik cesurlar için şanstır.
YENİ BİR SAYFA AÇALIM
Isparta’ya uzun vade olarak 5 yıllık planlama değil 300-400 yılı nazari dikkate alan yepyeni bir “ŞEHİR İMAR REVİZE PLANI” ile önemli bir sayfa açarak planlamalar yapmalıyız. Kentler “toplumun gelişmişlik düzeyini belirleyen faktörlerden biridir”. Yüksek standartlarda şehirleşme arttıkça zenginlik ve gelişmişlik göstergesi artıyor demektir.
RANTSAL DÖNÜŞÜM!
İleriye yönelik modern bir şehrin oluşması için 16.05.2012 tarihinde 6306 sayılı kanun ile çıkarılan “AFET RİSKİ ALTINDAKİ ALANLARIN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ” kanun kısaca halk arasında “KENTSEL DÖNÜŞÜM” adı altında uygulamaya sokulmuştur. Bu kanunun üç ana hedefi vardır. Bunlar; sağlam ve sağlıklı yapılaşma, yeterince yeşil alanlar teşekkül ettirme ve modern şehir yaratma temalarıdır. Bu kanunun her yerde sadece birinci ve ikinci maddeleri öne çıkarılarak esas olan “MODERN ŞEHİR” yaratma yönü hiç ama hiç düşünülmediği gibi bu kanun 81 ilde de kentsel dönüşümden ziyade rantsal dönüşüm amacına yönelmiştir.
KENTSEL DÖNÜŞÜM FIRSATTIR
Bakınız kentsel dönüşüme ilk giren ve 2013 sonunda yıkılan Gülistan Mahallesi'ndeki ORMA EVLERİ’Nİ arkadaşlarla bizler yaptık 1978 de bitti 35 yıl sonra ömrü bitti 4 katlı 48 daireden oluşan buraya 12 katlı 190 kadar bağımsız bölüm yapılıyor. Kenarındaki daracık yollar aynen duruyor. Alt yapıda bir değişiklik yok. Nerede bunun modern şehirleşmesi? Kentsel dönüşüm yasası 81 ilimiz için büyük bir fırsattır. Bu fırsatın çok iyi kullanılması gerekir. 24 Şubat 1984 de çıkarılan 2981 nolu “İMAR AFFI YASASI” ile bunu takip eden ve 9 mayıs 1985tarihinde çıkarılan 3194 sayılı “İMAR KANUNU” yasalarının bütün olumsuzluklarını sıfırdan düzenlemesi beklenilen “KENTSEL DÖNÜŞÜM” yasası maalesef rantsal dönüşüm yolunda hızla yol almaktadır. Biz bu yanlışları dile getiriyoruz bugün için bizleri suçlayanlar ileride ne kadar haklı olduğumuzu anlayacaklardır. Fakat sel köprüyü almış olacaktır.
Haber Gazetesi