23 / 12 / 2024

İstanbul 2013 Raylı Sistem Raporu!

İstanbul 2013 Raylı Sistem Raporu!

2013'te raylı sistem kullanan yolcu sayısında yüzde 20 artış var. 2012'de 333 Milyon kişi taşıyan İstanbul’un raylı sistem hatları 2013'te yolcu sayısını yüzde 20 artırarak 402 milyon kişiye ulaştı...




İstanbul'da ulaşım yeni metro hatları sayesinde "Ray"ına oturmaya başladı. 2013'te raylı sistem kullanan yolcu sayısında yüzde 20 artış var.


2012'de 333 Milyon kişi taşıyan İstanbul’un raylı sistem hatları 2013'te yolcu sayısını yüzde 20 artırarak 402 milyon kişiye ulaştı... Esenler-Bağcılar-İkitelli-Olimpiyatköy Metrosu'nun hizmete girmesi ve Kartal-Kadıköy Metrosu'nun Marmaray'a entegre olması İstanbulluların "Raylı sistem" tercihlerini olumlu etkiledi... Kısa süre içinde açılması beklenen Haliç Metro Köprüsü sayesinde Yenikapı-Taksim metrosunun da devreye girmesiyle şehir içi ulaşımında raylı sistem ağırlığının daha da artacağı belirtiliyor...


EN FAZLA YOLCU BAĞCILAR-KABATAŞ TRAMVAYINDA...


2013 yılında İstanbul’da metro, tramvay, füniküler gibi raylı sistemleri ve teleferik hatlarını 400 milyonun üzerinde kişi kullandı.


En fazla yolcuyu toplamda 121 milyon kişi ile  Bağcılar-Kabataş tramvay hattı taşıdı.


1 Mart 2013 tarihinde Metro-Metrobüs yaya tünelinin açılmasının ardından M2 Şişli-Mecidiyeköy istasyonu toplamda 19 milyon yolcuya hizmet vererek tüm hatlar arasında en kalabalık istasyon oldu...


İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin iştiraklerinden Ulaşım AŞ'nin 2013 yılı verilerine göre yeni raylı sistemlerin devreye girmesi İstanbulluların ulaşım alışkanlıklarını değiştiriyor...


İstatistikler 2012 yılında 333 Milyon 906 bin olan yolcu sayısının 2013 yılında 402 milyon 270 bin rakamına ulaştığını gösteriyor... Raylı sistemi kullanan yolcu sayısında bir yıl içinde yaşanan yaklaşık yüzde 20 oranındaki artışın en önemli sebebi Esenler-Bağcılar-Başakşehir-İkitelli-Olimpiyatköy Metrosunun hizmete girmesi ve Kartal-Kadıköy Metrosu'nun Ayrılık Çeşmesi istasyonu ile Marmaray'a entegre edilmesi...


EN KALABALIK METRO: ŞİŞHANE-HACIOSMAN


Metro hatları arasında 89 milyon 822 bin 599  yolcu ile Şişhane-Hacıosman metro hattı ilk sırada yer aldı. 


Aksaray-Atatürk Havalimanı-Otogar-Kirazlı hattında 88 milyon 545 bin 46 yolcu taşındı.


2013 yılı Haziran ayında hizmet vermeye başlayan Esenler-Bağcılar-Başakşehir-İkitelli-Olimpiyatköy metro hattı ise 4 milyon 681 bin 22 kullandı.


Kadıköy-Kartal metro hattında ise 49 milyon 101 bin 425 kişi yolculuk yaptı.


Raylı sistemlerde tramvay hatlarının payı %38


İstanbul’un 3 hatta hizmet veren tramvaylarında ise geçen yıl 156 milyon 234 bin 962 kişi yolculuk yaptı.  Bağcılar-Kabataş tramvay hattında 121 milyon 234 bin 406 kişi taşınırken, bu rakam Topkapı-Habibler tramvay hattında 34 milyon 435 bin 962, T3 Kadıköy-Moda tramvay hattında ise 654 bin 594 kişi oldu.


Füniküler ve Teleferik hatları


Taksim- Kabataş Füniküler Hattında bu yıl 11 milyon 997 bin 498 İstanbullu yolculuk yaparken, hattın günlük ortalaması 32 bin civarında gerçekleşti ve böylece 2012 yılındaki 28 bin olan günlük ortalamasını yaklaşık %15 arttırmış oldu. Eyüp-Piyerloti ve Maçka-Taşkışla teleferik hatlarında ise taşınan kişi sayısı 1 milyon 797 bin 550 oldu.


İstanbul Kart’ın kullanım oranındaki artış devam ediyor!


2012 yılında toplamda 47 milyon 812 bin 845 kişi tek kullanımlık jeton kullanırken, 2013 yılında bu rakam 30 milyon 241 bin 255 kişiye kadar geriledi. Böylelikle 2012 yılında %14 olan jeton kullanım oranı, 2013 yılında %7.5 oranına inmiş oldu. Jeton kullanımındaki düşüş ve İstanbulKart kullanım oranındaki artış, tek kullanımlık jeton ücretinin elektronik bilete kıyasla daha yüksek olmasından ve 4. yılını dolduran İstanbulKart’ın kullanıcılar nezdinde daha fazla güven kazanması ve sunduğu indirimli aktarma imkânlarından kaynaklanıyor...


Yine 2012 yılında 110 milyon 359 bin 398 kişi tam bilet kullanırken, jeton kullanımındaki düşüşle beraber 2013 yılında 149 milyon 962 bin 693 yolcu tam bilet kullandı. 2012’de 43 milyon 365 bin 437 kişi indirimli bilet kullanırken 2013’te bu rakam 61 milyon 146 bin 355 olarak gerçekleşti.


Beş kişiden biri aktarmalı yolculuk ediyor!


İstanbul’daki raylı sistem ağının diğer ulaşım sistemlerine entegre edilmesi  sayesinde 2012 yılında %19.68 olan aktarmalı yolculuk oranı, 2013 yılında %21.38 olarak gerçekleşti! 2012’de 41 milyon 610 bin 206 tam aktarmalı yolculuk yapılırken, bu rakam 2013’te 52 milyon 183 bin 998 oldu. Yine 2012’de 24 milyon 110 bin 013 indirimli aktarma gerçekleşirken, 2013’te 33 milyon 807 bin 183 aktarma yapıldı.


Ayrılık Çeşmesi kıtaları buluşturuyor!


Marmaray’ın açılması ile birlikte 29 Ekim’de açılan  Ayrılık Çeşmesi istasyonunda ilk günlerde ortalama 12 bin civarındaki günlük yolcu sayısı, 2013 yılı sonu itibarıyla günde ortalama 21 bin seviyelerine ulaştı. İstanbul’un bugüne kadarki en büyük aktarma istasyonu yatırımı olan Ayrılık Çeşmesi, Marmaray’ın kısa süre içinde Haliç Metro Köprüsü sayesinde Yenikapı’da-Şişhane  ile entegre olmasının ardından yolcu sirkülasyonunu katlayacak.


İşte hat bazlı en kalabalık istasyonlar!


Şişli-Mecidiyeköy istasyonunu 18 milyon 986 bin 693 yolcu ile en kalabalık istasyon oldu.


Kadıköy İstasyonu’nu 11 milyon 332 bin 253 yolcu kullandı.  Zeytinburnu İstasyonu 10 milyon  880 bin 764, Aksaray istasyonu 10 milyon 495 bin 50, Füniküler Kabataş İstasyonu 6 milyon 706 bin 104, Topkapı İstasyonu 4 milyon 167 bin 294, Kirazlı İstasyonu 1 milyon 484 bin 685 bin yolcu ve 834 bin 122 yolcuyla Teleferik Eyüp İstasyonu izledi.


İBB


Geri Dön