İstanbul Design Week'in yeni mekanı eski Galata Köprüsü!
Eski Galata Köprüsü 'nde bu yıl 6 'ncısı düzenlenen İstanbul Design Week (IDW), tasarım dünyasını biraraya getirmek üzere dün akşam açıldı
Bir yıllık çalışmanın ürünü olarak toplam 400 bin Euro 'luk bütçeyle hazırlanan İstanbul Design Week, devam edeceği 2 Ekim 'e kadar geçen yılki ziyaretçi sayısı olan 35 bini aşmayı da hedefliyor. IDW 'nin organizasyonunu yürüten dDF 'in Başkanı Esra Ekmekçi, bu tür etkinliklerin Türkiye 'nin tanıtımına ve ekonomik katkılarına dikkat çekti. Ekmekçi, şunları söyledi: Türkiye 'nin imajındaki olumlu gelişmeler her alanda güçlü tasarımlarla desteklendiği sürece bu süreç tamamlanacaktır. Tasarımla dünya insanının kalbini kazanabiliriz ve daha sevilen bir ülke haline gelebiliriz.
Hak ettiği yere ulaşacak
Hürriyet 'in de sponsorları arasında yer aldığı IDW ile Türkiye 'nin dünyada tasarım ve tasarımcılarıyla yerini almasını, tasarım aracılığıyla uluslararası bir ağ oluşturmayı, farklı tasarımın gücüyle Türkiye 'nin algıda daha güçlü ve daha farklı konumlanmasına katkıda bulunmayı amaçladıklarını söyleyen Esra Ekmekçi, şöyle konuştu: Japonya yenilikçi ve teknolojik kimliğiyle, Fransa lüks konusundaki gücüyle, İtalya moda ve estetikteki birikimiyle dünyada ülkeler arasındaki konumunu hissettiriyor. Türkiye her konuda geleceğin ülkesi olarak görülüyor. Dünya kucağını açmış bir şekilde bizi bekliyor. Bizim daha çok üreterek daha özgün tasarımlarla kendimizi göstermemiz lazım.
Eski Galata Köprüsü 'nde düzenlenen IDW 'nin deniz üzerinde yapılan tek uluslararası tasarım organizasyonu olduğunu vurgulayan Ekmekçi, 10 bin metrekare kapalı, 5 bin metrekare açık alan üzerinde yer alıyoruz. Köprünün teşhir alanına dönüştürülmesi için 400 bin Euro 'luk bütçemiz bulunuyor.
Markalaşma için en önemli unsur
TÜRKİYE 'de tasarım kültürünün gelişmesinin, uluslararası markaların gelişimini sağlayacağını ve ekonomiye pozitif katkı doğuracağını anlatan Esra Ekmekçi, Son yıllarda ülkemizde inovasyon ve tasarım adına önemli adımlar atılıyor. Tasarımda güçlü bir ülke olmak uzun vadeli politikalarla olur. Tasarım markalaşma sürecinin olmazsa olmaz unsurudur. Özgün tasarım olmadan önemli marka olamıyorsunuz dedi.
Yaratıcılığı teşvik eden eğitim politikası gerek
TASARIM eğitiminin önemine de dikkat çeken Esra Ekmekçi, Yaratıcılığı teşvik eden eğitim politikaları güçlü tasarımcıların yetişeceği ortamı sunar. Genç yaşta kendini yenileyen ve geliştiren bir tasarım eğitimi verilmeli. Design Week 'te 16 üniversiteye sergileme üniteleri veriyoruz. Geçen yıl Karim Rashid, Massimilliano Fuksas, bu yıl da Lidewij Edelkoort, Amanda Levete ve Anthony Burill gibi isimlerin konferanslarına ücretsiz giriş sağlıyoruz dedi.
Hürriyet/Meltem KARA