İstanbul Finans Merkezi yönetmeliği yürürlüğe girdi! İşte detaylar…
İstanbul Finans Merkezi (İFM) yönetmeliği Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmelik merkezdeki donatıların işletilmesinden yeni katılımcıların kabulüne ve yönetime kadar birçok detayı kapsıyor.
TEK DURAK BÜRO
Konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamada, teknolojinin gelişmesiyle her alan ve sektörde işleyişin hız kazandığına vurgu yapılarak günümüzde işlemlerin hızla yürütülebilmesinin de büyük önem taşıdığı ifade edildi. Altı bölüm ve 28 maddeden oluşan yönetmelik ile İstanbul Finans Merkezi’ne katılımdan, işlem ve yönetim süreçlerine kadar pek çok konuda işleyişin nasıl yürütüleceğinin belirlendiği kaydedildi.
İstanbul Finans Merkezi (İFM) yönetmeliği kapsamında; 22 Haziran 2022 tarihli ve 7412 sayılı İstanbul Finans Merkezi Kanunu’nun uygulanması, İFM’nin ofis alanlarının ve kapsam dışı alanların yönetilmesi ve işletilmesi, katılımcı belgesine, tek durak bürosunun işleyişine ilişkin iş ve işlemlerin de yer aldığı ifade edildi.
Tek Durak Büro düzenlemesine ilişkin de bilgilendirmenin yer aldığı açıklamada, büronun, İstanbul Finans Merkezi’nin katılımcı ve katılımcı adaylarının faaliyetleri ile ilgili izin, ruhsat, lisans ve benzeri onay başvuruları ile katılımcıların çalışmalarına ve belirlenen konulara ilişkin süreçleri hızlandıracağı vurgulandı.