22 / 11 / 2024
fuzul

İstanbul-Kocaeli Yolu sit alanından geçecek!

İstanbul-Kocaeli Yolu sit alanından geçecek!

İstanbul’un trafiğini rahatlatmak içim hazırlanan yeni İstanbul-Kocaeli Karayolu projesi, 3 ayrı ihaleyle 3 ayrı firmaya 22 ayda tamamlatılacak. Yol, Ballıkayalar Vadisi’ni de içine alan, 1. derece doğal sit alanı olan tabiat parkından geçecek...




İstanbul’un trafiğini rahatlatmak içim hazırlanan yeni İstanbul-Kocaeli Karayolu projesinin ÇED sürecinde sona gelindi. İstanbul-Kocaeli arasında 64 kilometrelik yeni bir yol yapılacak. Halihazırda kullanılan yoldan 10 kilometre daha kısa olan yeni yol, Ballıkayalar Vadisi’ni de içine alan, 1. derece doğal sit alanı olan tabiat parkından geçecek.

Hürriyet'te yer alan habere göre Karayolları Genel Müdürlüğü’ne ait projede İstanbul- Kocaeli Yolu’nun ÇED raporu, İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu’nca 19 Ekim 2018 tarihinde yeterli bulunarak kabul edildi. Rapor, 10 gün boyunca halkın görüşüne açıldı. Bu süre içinde İstanbul Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ile bakanlığa başvurulabilecek. Raporda projenin amacı, “İstanbul’daki transit trafik yükünün hafifletilmesi, araçların şehir içi trafiğine girmeden erişim kontrollü, yüksek standartlı, kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir yol ile zamandan tasarruf edilerek transit geçişin sağlanması, İstanbul şehir içi trafiğinde yaşanan yoğunluğun azaltılması” olarak belirtildi. Raporda yeni yolun, İstanbul Otoyolu’nun 2014 verilerine göre günlük ortalama 113 bin olan araç sayısını yarıya indireceği tahminlerine yer verildi. Proje 3 ayrı ihaleyle 3 ayrı firmaya 22 ayda tamamlatılacak.

İstanbul-Kocaeli Yolu sit alanından geçecek!

200 MİLYON YILLIK VADİ

Proje alanı Devletin Hüküm ve Tasarrufu altındaki hazine arazileri, tarım alanları, mera alanları, orman alanları ve özel mülkiyetlerden meydana geliyor. Karayolları, güzergahın alternatifinin olmadığını teknik bir raporla savundu. Ancak Kocaeli Tabiat Varlıkları Koruma Bölge Kurulu, karayolu projesinin 1.7 kilometresinin 1.derece doğal sit alanı olan Ballıkayalar Tabiat Parkı’ndan geçirilmesinin zorunlu olmadığını belirterek güzergâhı reddetti. ÇED raporunda Ballıkaya içinde derelerin akış güzergâhının değiştirilmeyeceği, mümkün olduğunca derin yarma ve dolgulardan kaçınılarak, hiçbir surette patlatmalı çalışma yapılmayacağı, şantiye kurulmayacağı taahhüt edildi. Raporda, parkın önemi şu şekilde ifade edildi: “Ballıkayalar Tabiat Parkı’nın ana kaynak değerlerini; yaklaşık 200 milyon yıllık süreçte Orta Trias kireç taşlarının erimesi sonucu oluşmuş olan ve derin kanyon tipi özellik gösteren Ballıkayalar karstik boğaz vadisi ile, kanyon duvarları ile birlikte, oyuklar, kovuklar, küçük çağlayanlar, küçük göllenmeli dev kazanları ile bunları çevreleyen doğal bitki örtüsü oluşturmaktadır. Bunlar aynı zamanda Tabiat Parkı’nın en önemli doğal peyzaj değerleridir. Bu nedenle, Tabiat Parkı’nda Ballıkayalar Kanyon Vadisindeki bu dikkat çekici jeolojik - jeomorfolojik oluşumlar, sahanın en önemli kaynak değerleri olmaları da göz önünde bulundurulunca planlama açısından özellikle dikkate alınması gereken doğal sınırlayıcılar olmaktadır.”

10 KİLOMETRE KISALACAK 2X2 ŞERİTLİ OLACAK

Projede mevcut yolun 75 kilometre uzunluğunda olup, saatte 50 km hızla gidilebildiğinden 1.5 saat sürdüğü belirtildi. Yeni yolun ise 64 kilometre uzunluğunda, 120 kilometre hıza olanak verecek şekilde 2x2 şeritli, yüksek standartlı olduğu dolayısıyla ulaşım süresinin de 35-40 dakikaya ineceği kaydedildi. ÇED raporunda yolun, “İstanbul’da orman sayılan alandan geçmediği; İzmit’te ise geçmesine rağmen ormana olumsuz etkisi bulunmayacağı” vurgulandı. Projenin orman sayılmayan arazileri genellikle tarımsal alanlar ile mera arazilerinden oluştuğu, bu nedenle tarımsal faaliyetlerle uğraşan, mera arazilerinden faydalanan yerel halkın yoldan olumsuz etkileneceği bilgisi yer aldı. Güzergâhta nesli şiddetli tehlike altında olan kukumav, çil keklik, kınalı keklik, kaya sıvacısı, kır incir kuşu; tehlikede olan mavi doğan, kaya ardıcı, ebabil ve karasağan gibi türler olması dikkat çekti. Raporda, kaç ağaç kesileceği bilgisi ise şöyle yer aldı: “Proje alanında Sakarya Orman Bölge Müdürlüğü ve İzmit Orman İşletme Müdürlüğü tarafından hazırlanan İnceleme Değerlendirme Formu’nda projenin İzmit ili sınırlarında Orman Sayılan Alan miktarı, 841 bin 522 m2’dir. Orman Sayılan Alan içerisinde kullanılacak yol güzergâhı göz önüne alındığında yaklaşık 17 bin adet ağacın kesilmesi söz konusu olacaktır.”

 

İstanbul-Kocaeli Karayolu projesi halkın görüşüne açıldı!

İstanbul’da hava kirliliğinin nedeni yükselen inşaatlar!


Geri Dön