İstanbul tramvay hatları yenileme ihalesi iptal edildi!
İstanbul’da Bağcılar-Kabataş ve Habipler-Topkapı tramvay hatlarında meydana gelen yıpranma sebebiyle yapılacak olan yenileme çalışmaları için açılan ihale iptal edildi.
Metro İstanbul A.Ş, Bağcılar-Kabataş ve Habipler-Topkapı tramvay hatlarında yenileme çalışması yapmak için 21 Kasım 2018 tarihinde ihaleye çıkacağını açıklamıştı. Sözcü gazetesinden Özlem Güvemli'nin haberine göre, şartnameye göre; her iki tramvay hattının üst yapısında meydana gelen bozulmalar için mevcut raylar sökülüp yenilenecekti.
Yapılacak olan çalışma ile hatların konfor, güvenlik, işletme verimliliği, hat ömrünün uzatılması ve işletme bakım maliyetlerinin düşürülmesini planlanıyordu. Bu kapsamda, bir sene içinde bin 505 metrelik rayın, makasların ve kabloların değiştirilmesi planlanıyordu. Fakat 30 Kasım 2018 tarihinde ihalenin iptal edildiği açıklandı. İhaleye sunulan bütün tekliflerin ayrılan ödeneğin ve yaklaşık maliyetin çok üzerinde olması sebebiyle iptal edildiği kaydedildi. .
TRAMVAY HATLARI NE ZAMAN AÇILDI?
Kabataş-Bağcılar Tramvay hattının ilk etabı 1992'de Sirkeci ile Aksaray arasında inşa edildi. Topkapı ve Zeytinburnu yönlerine bağlanan hat, daha sonra Eminönü İstasyonu'na kadar uzatıldı ve 2006'da Galata Köprüsü üzerinden geçerek Kabataş'a bağlandı. Zeytinburnu – Bağcılar Hattı'nın tüm istasyonları 2011'de bu hat ile birleştirilerek Bağcılar'dan Kabataş'a aktarmasız raylı ulaşım sağlandı. Hattın uzunluğu ise 19.3 kilometre.
Habipler Topkapı Tramvay hattı ise Sultançiftliği ve Gaziosmanpaşa bölgesinin yolcu trafiğini önemli aktarma noktalarına taşımak için 17 Eylül 2007'de Şehitlik ve Mescid-i Selam istasyonları arasında hizmete açıldı. 2. etabında ise Edirnekapı ve Vatan bölgesinden geçerek Topkapı'ya ulaştı. 2009'da hizmete alınan Şehitlik-Topkapı etabı ile birlikte hattın toplam uzunluğu 15.3 kilometreye ulaştı.