AVM

İstanbul’da bu yıl 2 yeni AVM açılıyor!

Pandemi dönemiyle zor günler geçiren alışveriş merkezleri için toparlanma sinyalleri de gelmeye başladı. 2023 yılını büyüyerek kapatan ECE Türkiye bu yıl İstanbul’da 2 yeni AVM'yi faaliyete geçirecek.

2023 yılını büyümeyle kapatan ECE Türkiye, portföyündeki alışveriş merkezlerinin perakende satış cirolarını yüzde 90, müşteri giriş sayılarını da yüzde 9 oranında artırdı. Ülkemizde portföyünde 9 tanesi faaliyet halinde, 3 tanesi inşaat aşamasında toplamda 12 alışveriş merkezi olan ve yaklaşık olarak 600 bin metrekare kiralanabilir alanda 2 bin 500 kira kontratını yöneten Ece Türkiye, bu sene hizmet vermeye başlayacak olarak alışveriş merkezleriyle başarı grafiğini yükseltmeyi, yeni projelerle de portföyünü genişletmeyi planlıyor.

Dünya gazetesinden Mehmet Hanifi Gülel imzalı habere göre ECE Türkiye Eş Genel Müdürü ve CFO’su Nuri Şapkacı, zorlu koşullara rağmen, portföydeki alışveriş merkezlerinin gücü, başarılı kiralama performansı, yenilemeler ve doğru pazarlama stratejileri ile kümülatif sonuçlara bakıldığı zaman 2022 yılına oranla müşteri giriş sayılarının yüzde 9, perakende satış cirolarının ise yüzde 90 artış gösterdiğini ve söz konusu bu oranın enflasyonun da 25 puan üzerinde olduğunu dile getirdi.

ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİN DOLULUK ORANI YÜZDE 100

Yaptığı açıklamada geçen senenin dünya genelinde zorlu geçse bile fırsatları beraberinde getirdiğini dile getiren ECE Türkiye Eş Genel Müdürü ve CFO’su Nuri Şapkacı, 2023 yılına çok iyi başladıklarını söyleyerek, "Şubat'ta hepimizi derinden yaralayan depremlerin de etkileriyle bir düşüş yaşadık. Merakla beklenen yerel seçim sürecine girilmesiyle beraber fiyatlarda artış yaşanabileceği öngörüsüyle şekillenmiş olan tüketici davranışları sebebiyle alışverişler öne çekildi." dedi.

Yaşanan bu durumun da cirolara olumlu bir biçimde  yansıdığını kaydeden ECE Türkiye Eş Genel Müdürü ve CFO’su Nuri Şapkacı "Alışveriş merkezlerinin doluluk oranı sektör ortalamasının üzerinde ve yüzde 100’e yakın” diye konuştu.

Açıklamasında şu an 9 tanesi faaliyet halinde, üç tanesi de inşaat aşamasında 12 AVM'de yaklaşık olarak 600 bin metrekare kiralanabilir alanı ve 2 bin 500 kira kontratını yönettiklerini dile getiren ECE Türkiye Eş Genel Müdürü ve CFO’su Nuri Şapkacı, "Yeni alışveriş merkezi arzının kısıtlı olduğu sektörde farklı hedef kitlelerin beklentilerine yanıt vermek ve perakende harici fonksiyonlarla alışveriş merkezlerinin çekim gücünü yükseltmek için çalışma yürütüyoruz." dedi.


TÜRKİYE PAZARINA YENİ MARKALAR GİRECEK

Yaşanan her kriz döneminden sonra pazara yeni markaların girdiğini dile getiren Semet Yolaç Canlıel, "Ülkemiz, global perakendeci oyuncular için genç ve dinamik nüfusuyla oldukça kıymetli. Yeni markalar da bu pazarda yer almak için düğmeye basıyor. Enflasyon hedeflerinin yakalanabilmesi, satın alma gücünün artması ve finansman sorununun çözülmesi durumunda 2024/2025 yıllarında Türkiye pazarına yeni girişler olmasını bekliyoruz” diye konuştu.

“ÜÇ BÜYÜKŞEHİRDE ÜÇ PROJEYLE GÖRÜŞÜYORUZ”

Bu sene hayata geçecek projelerle ilgili de önemli detaylar veren ECE Türkiye Eş Genel Müdürü ve COO’su Semet Yolaç Canlıel, Akdeniz, Ege ve Marmara’da üç büyük kentte görüşmelerinin devam ettiği projeler olduğunu dile getirdi. Bu sene İstanbul Başakşehir’deki V Metroway ile Çekmeköy’de inşaatı süren ve 7 milyar Türk Lirası yatırımla Ağaoğlu ÇekmeköyPark Alışveriş Merkezi'nin açılacağını dile getiren Canlıel, “İsra Holding imzasıyla hayata geçirilen V Metroway, Başakşehir’de yükseliyor. V Metroway, toplamda 25 bin metrekare kiralanabilir alan üzerinde 80 mağazayla hizmet verecek. 2025 yılında hizmete açılacak olan V Mall İstanbul, Başakşehir’de bir perakende destinasyonu olacak” diye konuştu.

 

Survivor eski sunucusu Alp Kırşan'ın İzmir'de restore ettiği evi görenler hayran kaldı!

EPGİS başkanı Aktaş; "Kartta komisyon kalksın 2 litreyi bedava verelim"

İlk kez ev alacaklara düşük faizli konut kredisi ne zaman çıkacak? Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıklaması bekleniyor!