13 / 11 / 2024

İstanbul'da otel doluluk oranları Mayıs'ta yüzde 5.2 arttı!

İstanbul'da otel doluluk oranları Mayıs'ta yüzde 5.2 arttı!

Yeni otel yatırımlarının hızlandığı İstanbul’da Mayıs 2015 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 5.2 arttı. Ocak-Mayıs döneminde oda fiyatı ise ortalama 122 euroya kadar düştü.




Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) tarafından açıklanan, dünyanın önde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global’in ‘Mayıs 2015 Ülke Performans Raporu’ İstanbul’da otel dolulukları artarken fiyatların gerilediğini ortaya koydu. İstanbul’da son dönemde açılan yeni oteller rekabete katılınca fiyatlarda da gerileme başladı.


Rapora göre, İstanbul’da Mayıs 2015 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 5.2 artarak yüzde 75.3 olarak gerçekleşti. Average Daily Rate (ADR) olarak adlandırılan ortalama günlük satılan oda bedeliyse 143.2 euro oldu. Bu değer 2014’e göre yüzde 4.1 düşüş gösterdi. Ocak-Mayıs 2015 döneminde ise İstanbul’da doluluklar olumlu bir hareketlilikle yüzde 66.9 oldu.


Geçen yılın aynı döneminde bu oran yüzde 63.3 olmuştu. Buna karşın ortalama günlük satılan oda bedeli ise 126.9 eurodan 122.1 euroya geriledi.


Antalya da düşüyor


Antalya’da da İstanbul’a benzer bir durum yaşanıyor. Rus turistlerdeki gerilemenin açıkça hissedildiği Antalya genelinde ortalama doluluk oranı bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 8.5 azaldı ve yüzde 62.4 olarak gerçekleşti. Bu oran Mayıs 2014’te yüzde 68.2 olmuştu. Antalya’da ortalama günlük satılan oda bedeli 76.1 euro olurken, bu oran geçen yıla göre sadece yüzde 0.8’lik bir düşüş gösterdi. Toplam oda sayısı üzerinden oda başı elde edilen gelirlerde geçen yıla oranla yüzde 9.2’lik bir düşüş yaşandı ve 47.5 euro olarak ölçüldü. Geçen yılın aynı ayında bu rakam 52.3 euro olmuştu. İlk 5 aylık dönemde de Antalya’da doluluk oranı yüzde 51.4 oldu. Geçen yılın ilk beş ayında bu oran yüzde 52.4’tü. Ortalama günlük satılan oda bedeli  62 eurodan 63.3 euroya yükseldi.


Seçim Ankara’ya yaradı


Ağırlıklı olarak iş ve siyaset turizminin damga vurduğu başkent  Ankara  ise istikrarlı yükselişini sürdürüyor. Ankara’da seçim ortamının yarattığı hareket doluluklara da yansıdı. Mayıs ayında Ankara’da otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3.2 artarak, yüzde 66.7 oldu.


Otellerin maliyeti yüzde 12 yükseldi


Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından yapılan hesaplamaya göre, Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) Haziran itibarıyla 12 aylık ortalamalarla yüzde 8.28 olarak belirlenirken, otellerdeki maliyet artışı yüzde 12 oldu. Haziran ayında maliyetleri en fazla yükselen kalemler yüzde 14.8 ile yiyecek grubu ve yüzde 10.7 ile içecek grubu oldu. Diğer ana gider gruplarındaki maliyet artışları ise enflasyon paralelinde büyüme gösterdi. Yiyecek grubu içinde en fazla maliyet artışları yüzde 22.6 ile meyve sebze, yüzde 17.3 ile bakliyat ve un, yüzde 14.7 ile et ve et ürünlerinde gerçekleşti. Maliyetler süt grubu ürünlerinde yüzde 9.9 artarken, yağ grubu ürünlerinde enflasyonun altında kaldı.


Vatan 


Geri Dön