İstanbul’daki 17 tünel projesi 2019'a kadar tamam!
İstanbul'da 2019’a kadar 98 kilometre uzunluğundaki 17 tünel projesi hizmete alınacak. 2019 sonrası ise 47 kilometre uzunluğundaki 11 tünelin tamamlanmasıyla 2023’e kadar İstanbul’un altına 145 kilometre yeni yol inşa edilecek.
İstanbul'un trafiği yer altına iniyor. İstanbul Büyükşehir Belediye(İBB) Başkanı Kadir Topbaş'ın talimatıyla İstanbul trafiğini rahatlatacak yeni çalışmalar hız kazandı. Göreve geldiği 12 yılda 150 kilometre raylı sistem inşa eden Topbaş, şimdi de İstanbul'un altına 145 kilometre yeni yol inşa etmek için kolları sıvadı.
Halihazırda yapımı devam eden toplam 5,78 kilometre uzunluğundaki Kasımpaşa-Sütlüce ve Libadiye-Çamlıca tünellerinde son aşamaya gelindi. İBB'nin Avrupa'da 22, Asya'da 6 tane tünel projesi var. 2019 yılına kadar hizmete alınması planlan yaklaşık 98 kilometre uzunluğunda 17 tünel projesi bulunuyor. Örneğin Kağıthane'den tünel ile Bayrampaşa'ya oradan Bağcılar'a kadar gidilebilecek. Dolmabahçe ile Levazım arasına yapılacak tünel Cendere yolu Ayazağa'dan Baltalimanı'na oradan da Çayırbaşı'na kadar uzanacak. Bu sayede Beşiktaş'tan Sarıyer'e yer altından kesintisiz ulaşım sağlanacak.
Kağıthane'den Büyükçekmece'ye bağlanacak yaklaşık 52 kilometrelik tünel 6 ilçeyi bir bine bağlayacak. Kağıthane'den başlayacak tünel Bayrampaşa, Bağcılar üzerinden Küçükçekmece'ye Avcılar üzerinden de Büyükçekmece'ye kadar uzanacak.
2019 sonrası için ise 11 tünel projesi bulunuyor. Projeler, Davutpaşa - Samatya, Merter - Kazlıçeşme, Kadıköy-Kuşdili tünelleri dahil yaklaşık 47 kilometre uzunluğunda olacak. Bu sayede 2019 öncesi ve sonrası tünellerle birlikte 2023'e kadar İstanbul'un altına 145 kilometre yeni yol inşa edilmesiyle trafiğin rahatlaması hedefleniyor.
AVRASYA TÜNELİYLE ENTEGRE OLACAK
Üsküdar Sahil trafiğini rahatlatmak için yaklaşık 24 kilometre uzunluğunda tünel inşa edilecek. Proje, Harem-Beylerbeyi, Beylerbeyi-Çengelköy, Çengelköy-Küçüksu, Küçüksu-Kavacık ve Kavacık-Çubuklu olmak üzere 5 ayrı etap halinde tamamlanacak. Bu sayede Beykoz, Avrasya Tüneli'ne yer altından entegre edilecek.
Yeni Şafak
Haber Milliyet'te şöyle yer aldı
Megakent İstanbul’un şüphesiz en büyük problemlerinden biri trafik sorunu... İstanbul’da yapılan karayolları tünelleri işe yarıyor, trafik sorununu azaltıyor.
2010 yılında hizmete giren Kağıthane - Dolmabahçe tüneli 54 dakikalık ulaşım süresini 5 dakikaya düşürdü. Aralık ayında hizmete girecek olan Avrasya Tüneli ise Kazlıçeşme - Göztepe arasını 15 dakikaya düşürecek. Şehrin ana arterlerini E5 ve E6’ya bağlayacak birbirinden bağımsız 6 tünel yapılması planlanıyor.
Kağıthane - Dolmabahçe
Bomonti - Dolmabahçe arasında hizmete giren tünel hizmete açılmadan önce trafiğin yoğun saatinde Kağıthane’den Dolmabahçe’ye 45 dakikada ulaşan bir sürücü, bu tüneli kullanarak saatte 70 kilometre hızla aynı yolu 5 dakikada kat ediyor.
Sarıyer - Çayırbaşı
Sarıyer - Çayırbaşı Tüneli, Hacıosman Bayırı’ndan Kilyos Caddesi’ne giden mesafeyi yüzde 40 azalttı. Tünel, yaklaşık 1 saat süren yolculuğu 5 dakikaya indirirken, trafikte büyük rahatlama sağladı.
Üsküdar - Beylerbeyi
İstanbul’da Üsküdar - Beylerbeyi hattındaki sahil trafiğini rahatlatması hedeflenen ve 1970’li yıllardan bu yana trafiğe kapalı olan Beylerbeyi Sarayı Tüneli yeniden ulaşıma açıldı. Tünelin yeniden hizmete girmesiyle 45 dakikayı bulan Üsküdar - Beylerbeyi hattı sahil yolculuğu 2 dakikaya düştü.
Kazlıçeşme - Göztepe
Aralık ayında açılması planlanan Avrasya Tüneli ile normalde 100 dakikayı bulan Kazlıçeşme ile Göztepe arasındaki seyahat süresi 15 dakikaya kadar inecek. İstanbul Boğazı’nın altından Avrupa ve Asya kıtalarını karayoluyla bağlayacak projede Kazlıçeşme ve Göztepe arasındaki mesafe ise 14.6 kilometre.
‘İstanbul’a bir çok tünel lazım’
İTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim üyesi Prof. Dr. Ali Osman Atahan şunları söylüyor:
“Tüneller en pahalı projedir fakat trafiğe etkisi büyüktür. 3 - 5 yılda kendini amorti ediyor. İstanbul’a birçok tünel lazım. Tünellerin diğer faydası köprülerin ve yolların ömrünü uzatır. Tüneller bir de şehir trafiğinden uzaklaştırır. Şehiriçi trafiğine girmeden istenen noktaya daha hızlı varmamızı sağlar.”
Milliyet