22 / 11 / 2024
fuzul

İstanbul'daki sessiz asfalt dökümü çalışmaları sürüyor

İstanbul'daki sessiz asfalt dökümü çalışmaları sürüyor

İstanbul'da gürültü kirliliğini 3-10 desibel azaltacak E-5 Karayolu'ndaki "sessiz asfalt" çalışması sürüyor




İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, E-5 Karayolu Bakırköy İncirli mevkisinde gece yarısı başlayan ve bugünkü bölümü sabah saatlerinde sona erdirilen "sessiz asfalt" döküm çalışmalarını yerinde takip etti. Topbaş, burada gazetecilere yaptığı açıklamada, "En yoğun trafik akışı bulunan E-5 Karayolu üzerinde yapılan bir asfalt çalışması şantiyesindeyiz. Biz İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak her konuda olduğu gibi asfaltta da çok ciddi başarılara imza attık ve çok kaliteli nitelikli yol çalışmaları yapabiliyoruz, bunu başardık" dedi.

Çalışanların yardımıyla asfalt döküm makinesini de bir süre kullanarak, asfalt dökümü yapan Topbaş, "Uygulanmakta olan toplam 180 bin ton asfalt ve dökülen 36 kilometrelik yolda yapılan asfalt çalışması 3 kat çalışma esasında 108 kilometre anlamına gelmektedir" diye konuştu.

İstanbul veya Türkiye'de dökülen asfaltların kısa ömürlü, birkaç yıl içerisinde aşınan, lastik tutma kapasitesi düşük, ses ve trafik kirliliğine yol açan asfaltlar olduğunu kaydeden Topbaş, şöyle devam etti: "Biz buna son verme adına İsfalt'ta yaptığımız çok ciddi gelişmeler, laboratuvar incelemelerinin sonucunda çok başarılı asfalt edinmeyi başardık ve bu asfaltı da uyguluyoruz. İstanbul'da olanlar bizim uygulama yaptığımız yerlerde gayet nitelikli asfalt döktüğümüzü görmekteler. Çok daha fazla asfalt dökmemize rağmen saat 00.00'da başladığımız ve 06.00'ya kadar devam eden çalışmalar, çok daha hızlı, kaliteli ama kente çok az zarar veren, kentlinin konforunu bozmayan hızlı bir çalışmayı başardık." İsfalt'ın çok önemli çalışmalarının başında asfalt kalitesindeki başarısının geldiğini ifade eden Kadir Topbaş, şu bilgileri verdi: "Öncelikle asfalt dökeceğimiz alanları,katbekat asfalt dökmek yerine kazımaktayız. Kazıdığımız alanlardan elde edilen asfaltları tekrar geri dönüşümde kullanabiliyoruz. Burada uygulamakta olduğumuz 3 kat asfaltımız var. Bu 15 yıl dayanıklı bir sistem oluyor. Şu anda biten yerleri kullananlar bunu görüyor, adeta asfaltı hissetmiyorsunuz. Yamaları veya ek yerlerini hissetmiyorsunuz, bu çok önemli. Ayrıca fren tutma mesafesi de diğer asfalta göre çok daha güçlü. Bunların hepsi bir laboratuvar çalışması, uzun süreli çalışmalar."

Gürültü kirliliğini 3-10 desibel azaltan E-5 Karayolu'ndaki "sessiz asfalt" çalışmasının gelecek ay içinde tamamlanması planlanıyor.
AA

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

İstanbul'un asfaltları sessiz sedasız olacak

Hastane çevrelerinde kullanılan sessiz asfalt, şimdi de Mecidiyeköy-Avcılar arasında kullanılacak. Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, O-1 karayolundaki arasında asfalt çalışmasının okullar açılmadan bitirileceğini belirterek, "Yeni asfalt üç katmanlı. Araçlar üzerinden geçerken ses çıkarmayacak" dedi. Çalışma için 36 kilometrede 180 bin ton asfalt kullanılacak.
Topbaş, "İsfalt'ta bir iki yıl dayanabilen asfalt yerine çok daha dayanıklı asfalt üretmeyi başardık. Asfaltı üç katmanlı döküyoruz. En üst tabakanın özelliği trafikteki gürültü kirliliğini azaltması ve gürültüyü 10 desibele kadar düşürmesi. Konfor getiriyor. İnsanlar asfalttaki sesten etkilenmiyor. Bu da stresi azaltıyor. Ayrıca fren tutma mesafesi daha güçlü, kaza riskini azaltıyor" dedi.
Radikal

İstanbul'a gürültüyü önleyen asfalt 
 
Topbaş, E-5 Karayolu Mecidiyeköy-Avcılar arasında devam eden asfaltlama çalışmalarını denetledi

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, E-5 Karayolu Mecidiyeköy-Avcılar arasında devam eden asfaltlama çalışmalarını denetledi. Gazetecilere bilgi de veren Topbaş, toplam 36 kilometrede 180 bin ton asfaltın kullanılacağını söyledi. Projenin 20 milyon TL'ye mal olduğunu belirten Başkan, şöyle konuştu: "İSFALT'ta çok başarılı asfalt elde ettik. 1-2 yıl dayanabilen asfalt yerine çok daha dayanıklı asfalt üretmeyi başardık. Asfalttı 3 katmanlı döküyoruz. En üst tabakanın özelliği trafikteki gürültü kirliliğini azaltması ve gürültüyü 10 desibele kadar düşürmesi. 10 desibel demek mevcut trafiğin yarıya düşmesi demek oluyor. Konfor getiriyor. Biten yerlerde bunu insanlar görüyor. İnsanlar asfalttaki sesten etkilenmiyor. Bu da stresi azıltıyor. Ayrıca fren tutma mesafesi diğerine göre daha güçlü olduğu için kaza riskini azaltıyor."
Vatan/Arif Taşkın 


Geri Dön