İşte yeni ofis kültürü!
Jones Lang LaSalle (JLL) Türkiye Başkanı ve Han Spaces Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş, "Evden çalışma uzaktan çalışmaya dönüşüyor. Artık paylaşımlı ofisler hayatımıza girecek. Yeni nesil iş hanı kuruyoruz. Göz göz odalar olacak" diye konuştu.
Jones Lang LaSalle (JLL) Türkiye Başkanı ve Han Spaces Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş, Kovid-19 salgını sonrasında yeni dönemdeki çalışma alanlarına ilişkin açıklamalarda bulundu.
Cumhuriyet'ten Şehriban Kıraç'ın haberine göre; Alkaş, "Yeni nesil iş hanı kuruyoruz. Göz göz odalar olacak" dedi ve maliyete ilişin bilgi verdi.
- Koranavirüsle ofis kültürü değişiyor, yeni dönemde bizi nasıl çalışma alanları bekliyor?
Evden çalışma uzaktan çalışmaya dönüşüyor. Artık büyük alanlı merkezi ofisi olan şirketler giderek kendilerini çalışanlarının yaşam yerlerine yakın yerlerde konuşlandıracak ve paylaşımlı ofisler hayatımıza girecek. Şirketlerin bu konudaki arayışları hızlanıyor. Biz de Han Spaces olarak ortak paylaşımlı çalışma ofislerini kurgulamaya başladık. Uzunca zamandır insanlar kafelerde çalışmaya başlamıştı. Ama buralar ergonomik çalışma alanları sunmuyor. Ofis gibi kurgu ve sosyalleşmeyi barındırması gerekiyordu. Hem büyük kurumsal şirketlere, hem bireysel kullanıcılara hem de KOBİ’lerin başlangıçta ofis yatırımı yapmadan şirketleri için adres ve ilk kurulum yeri olanaklarını sağlayacakları alanlar oluşturuyoruz.
- İsteyen herkes gelebiliyor yani bu ofislere?
Tabi. Nasıl ki bir jimnastik kulübüne üyelik oluyorsa buraya da üyelik mantığıyla belli bir abonman ücreti ödeyerek ya limitsiz ya da belli saatlerle limitlenmiş formüller var. Böylece maliyetler düşecek ve kârlılık artacak. Biz bu işe Beşiktaş ve Levent’te başladık.
Eskiden hanlar vardı. Aslında yeni nesil iş hanı kuruyoruz. Göz göz odalar olacak. Hızlı internet bağlantısı, kafeler, çektiğin fotokopi kadar parasını ödeyeceğin bir yapı. Kartlı sistemlerle giriş çıkış yapılacak.
- Bu hizmetten faydalanmak için ne kadarlık ödeme yapılması gerekiyor?
Ortalama 1500-2000 metrekarelik alanlarda 1000 TL ile başlayan aylık ücretlerle kullanma imkanı olacak. Toplantı salonları kullanıldığı kadar, çekilen fotokopi kadar ödemeler olacak. Mesela 3 kişisiniz bir şirket kuruyorsunuz, ofis kirası onun düzenlenmesi daha masraflı. Buralarda istediğin kadar kiralama da yapabileceksin. Bizim ana işimiz AVM'ler, ama şimdi daha fazla çalışma alanlarına odaklanıyoruz. Var olan ofisleri de dönüştürüyoruz. Ama yine de atıl duruma düşecek çok bina da var.
İstanbul ofis pazarı Kovid-19'dan nasıl etkilendi?