İşyeri tapu harcı 2017!
İşyeri alım satım işlemleri, ilgili tapu dairesinde gerçekleşiyor. Bu işlem için satış bedeli üzerinden tapu harcı ödeniyor. İşte işyeri tapu harcı 2017 oranları..
Alım satım işlemine bir işyerinin konu olması durumunda, bu işlem diğer devir işlemleri gibi tapu dairesinde yapılıyor.
Söz konusu işyeri tapusu gerçek bir kimsenin adına olabildiği gibi tüzel bir kimse adına da olabilior. İki işlem için de aynı oranda tapu harcı ödenirken, temin edilmesi gereken belgeler birbirinden farklı olabiliyor.
İşyeri tapu harcı 2017
İşyeri alım satım işlemlerinde, işyeri satış bedeli üzerinden binde 20 oranında harç ödemesi yapılıyor. Bu bedeli alıcı ve satıcılar ayrı ayrı ödemek ile mükellef oluyor. Buna göre toplamda binde 40 oranında tapu harcı ödenmiş oluyor.
Tapu harcının yanı sıra tapu döner sermaye bedeli de ödeniyor. Geçtiğimiz sene 87,25 TL olarak tahsil edilen tapu döner sermaye hizmet bedeli 2017'de 90,50 TL olarak ödenecek.
Tapu işlemleri için gerekli belgeler
Tüzel kişi adına yapılacak tapu işlemleri için gerekli olan belgeler;
- Şirket yetkilisinin imza sirküleri,
- Şirket vergi levhası aslı ve örneği, son yönetim kurulu seçiminin bulunduğu sicil gazetesi örneği,
- Şirket adına satışta bulunacak vekil ise düzenleme şeklinde yapılmış vekaletin aslı,
- Söz konusu gayrimenkulün ilgili belediyeden alınmış harca tabi rayiç değer ve vergi borcu yoktur yazısı.
Gerçek kişi adına yapılacak tapu işlemleri için gerekli olan belgeler;
-Belediye Rayiç Bedeli Belgesi
-TC Numaralı Nüfus Cüzdanı ve Fotoğraf
-Vergi Borcu Yoktur Yazısı
-Tapu Aslı veya Fotokopisi
-Deprem Sigortası (DASK)
-Vekaletname
Konut tapu harcı 2017!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com