26 / 12 / 2024

İzmir Körfez Geçiş Projesi'nde son durum!

İzmir Körfez Geçiş Projesi'nde son durum!

AK Parti İzmir İl Başkanı Bülent Delican, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nca projelendirilen "İzmir Körfez Geçiş Projesi"nin Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) toplantısında TMMOB'ye bağlı bazı odaların projeye karşı çıktığını belirtti.



AK Parti  İzmir  İl Başkanı Bülent Delican, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nca projelendirilen "İzmir Körfez Geçiş Projesi"nin Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) toplantısında TMMOB'ye bağlı bazı odaların projeye karşı çıktığını belirterek, "Ne yazık ki kentte, hemşehrilerimize hizmet etmek amacıyla yapılan projelerin hayata geçmesini istemeyen bir yapı var" değerlendirmesinde bulundu.


Delican, yaptığı yazılı açıklamada, "İzmir Körfez Geçiş Projesi"ne karşı çıkan odaların bulunduğunu belirterek, bu duruma tepki gösterdi. 


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından projelendirilen, "İzmir Körfezi Tüp Geçişi Projesi"nin geçtiğimiz günlerde ÇED toplantısı yapıldığını belirten Delican, bu toplantıda projeye karşı çıkıldığını kaydetti.


TMMOB’a bağlı odaların İzmir'deki bu projeye de "bahaneler ürettiğini" iddia eden Delican, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:


"İzmir’in en önemli sorunlarının başında ulaşım geliyor. Ulaşımdan birinci derece sorumlu olan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin bu konuda yeterli önlemi alamadığını hepimiz biliyoruz. Tüm bunlar göz önüne alındığında hükumetimizin İzmir’e yönelik önemli ulaşım hamleleri oldu. 13 yıl yılda milyarlarca liralık projeler hayata geçti. Son olarak hizmete giren Konak Tüneli buna önemli bir örnektir. Burada da ne yazık ki türlü engellemeler ve kamu kurumlarının eliyle projeye müdahaleler edilmeye çalışıldı. Şu anda tünel sorunsuz çalışıyor ve hemşehrilerimize hizmet ediyor. Hükumetimizin İzmir’e yönelik önemli projelerinden birisi olan İzmir Körfez Geçişinin maliyeti 3 milyar 520 milyon lirayı bulacak. Bu proje, Balçova, Narlıdere, Karşıyaka ve Çiğli İlçesi sınırlarında yer alırken çevresindeki ilçelerin ulaşım problemini de kökten çözecek. Adeta şehrin nefes almasını sağlayacak ve kenti Kuzey’den Güney’e bağlamış olacak. Yaklaşık 4,5 kilometre uzunluğundaki köprü projesinde, 880 metrelik yapay ada, bin 800 metrelik batırma tüp tünel ve 16 bin 400 metre de raylı sistem inşa edilecek. Tam 6 şeritli otoyol ve 2 şeritli raylı sistem güzergahı kurulacak."


Böylesine önemli bir projenin ÇED toplantısında istenmediğini ve kabul görmediğini savunan Delican, "Daha proje başlamadan ayağa kalkanlar, kamuoyunu yanlış yönlendirip algı operasyonu yapmaya çalışanlar bir gün yaptıklarından utanacaklardır. Ne yazık ki kente hemşehrilerimize hizmet etmek amacıyla yapılan projelerin hayata geçmesini istemeyen bir yapı var" ifadelerini kullandı.



AA


Geri Dön