23 / 11 / 2024
fuzul

İzmir Limanı'nın ihalesi 2016'da yapılacak!

İzmir Limanı'nın ihalesi 2016'da yapılacak!

Kruvaziyer Limanı ve Yük Limanı olmak üzere ikiye ayrılan Alsancak'taki İzmir Limanı'nın imar planları yayımlandı. 2016'ta ihalenin yapılması bekleniyor.




Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından 2012 yılında Kruvaziyer Limanı ve Yük Limanı olarak ikiye ayrılan  İzmir  Alsancak Limanı'nın yeni imar planları, Özelleştirme Yüksek Kurulu tarafından 14 Kasım 2015 tarihli Resmi Gazete'de yayımlandı. Her iki limanın yeni imar planları, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesi'nde bir ay sürecince askıya çıkarılacak. Edinilen bilgiye göre, İzmir Kruvaziyer Limanı ve İzmir Yük Limanı'nın, 2016'nın ilk yarısında ihaleye çıkarılması öngörülüyor. Resmi Gazete'de yayımlanan yeni imar planlarına göre, Kruvaziyer Limanı'nda emsal 1.25'ten 0.50'ye düşürüldü. Böylece inşaat alanı yaklaşık 50 bin metrekare azaltılarak, 125-130 bin metrekareye indirildi. Plana göre limana iki yeni parmak iskele eklenecek. AVM projesi yerine turistlerin ihtiyacını karşılayacak küçük çaplı alışveriş mağazaları ve oteller yer alacak. Yük Limanı'nda ise liman sınırı olarak, Meles Deltası belirlendi. Limanda öngörülen dolgu alanları ve rıhtım ötelemeleri plana işlendi. 


DENİZCİLER MEMNUN 

Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, İzmir Alsancak Limanı'nın imar planlarının hazırlanmasını memnuniyetle karşıladıklarını söyledi. İzmir'in tarihin en eski çağlarından bu yana liman kenti olduğunu belirten Öztürk, "İzmir'in varoluş nedeni limanıdır. Bu nedenle İzmir Alsancak Limanı'nın geleceğine yönelik belirsizliği ortadan kaldıracak her adımı destekliyoruz. Alsancak Limanı bugüne kadar zoru başardı. Baş döndüren rekabet koşullarına rağmen yatırım yapıp, hizmet vermeye devam etti. Ama artık rekabet koşulları daha da sertleşti. Dünyada verimli çalışan ve sürekli yatırım yapan limanlar ayakta kalıyor. İzmir Alsancak Limanı, dünyada ve bölgemizde yaşanan gelişmelerin dışında kalamaz. Biz limanların devlet kontrolünde olmasını doğru bulmuyoruz. Dolayısıyla limanlar ya özelleştirilmeli ya da otonom yapılarda yönetilmeli" dedi. Kruvaziyer Limanı'nın yeni imar planında iki parmak iskelenin yer aldığını dile getiren Öztürk, böylece yolcu gemilerinin yanaşma sorununun çözüleceğini ifade etti. Son yıllarda İzmir'in kruvaziyer turizminde hedeflerinin uzağında olduğunu belirten Öztürk, "Kruvaziyer turizminde yeniden yükselişe geçebiliriz. Bunun yolu altyapı olarak hazır olmaktan geçiyor. İzmir'e ayak basan turistin İzmir ile ilgili ilk izlenimi olumlu olmalı. Modern bir yolcu salonu ve yeni iskeleler ile daha fazla gemi ve yolcuya ev sahipliği yapıp, kruvaziyerde Akdeniz'de yeniden cazibe merkezi oluruz" diye konuştu. 


Hürriyet



Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Alsancak Limanı'nın özelleştirmesiyle ilgili ihalenin 2016'nın ilk yarısında yapılacağı açıklandı, istanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz Bölgeleri Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi'nden yapılan açıklamaya göre, bazı değişiklikler yapılan yeni imar planları, İzmir Buyüksehir Belediyesi ve Konak Belediyesinde bir ay süresince askıya çıkarılacak. Limanın yeni planına göre kruvaziyer limanına iki yeni parmak iskele eklenecek. Eski plandaki AVM projesi yerine turistlerin ihtiyacını karşılayacak küçük çaplı alışveriş mağazaları ve oteller yer alacak. 


Bugün



Haber, Haber Ekspres İzmir Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Alsancak Limanı'na yapılması planlanan küçük alışveriş merkezleri ve pazaryeri projesine Tarihi Kemeraltı Çarşısı esnafından tepki geldi. Esnafın desteklenerek, Kemeraltı'nın turizm alanına dönüştürülmesi gerekirken ortaya atılan projelerle çarşının tamamen yok edilmeye çalışıldığını savunan Başkan Ümit Kaya, limana pazaryeri yapılması projesinin asıl amacını anlayamadığını söyledi.


Tarihi Kemeraltı Çarşısı'nın dünyanın en büyük açık hava alışveriş merkezi olduğunu ve 4'üncü yüzyıldan beri hizmet verdiğini söyleyen Kemeraltı Esnaf Derneği Başkanı Ümit Kaya, Kemeraltı'nın güzelleştirilip daha cazip hale getirilmesi gerekirken yapılan projelerle bitirilmeye çalışıldığını savundu. Esnafa gerekli yatırımların yapılmadığını ve çarşıda 60 bin üzerinde insanın istihdam edildiğini söyleyen Kaya, 'Bunu yapmayı düşünmek neyin kafasıdır anlamıyorum. Kemeraltı, İzmir'in elmasıdır ve bunu karartmayın. 12 binin üzerinde esnafın olduğu çarşıda küçük esnaf bitmiş durumdayken bir de bunun yapılmak istenmesi Kemeraltı konusunda ince hesapların olduğunu düşündürüyor' dedi.


Kemeraltı İzmir'in elmasıdır


Turizmin göbeği ve İzmir'in elması Kemeraltı'nın güzelleştirilerek daha da cazip hale getirilmesi gerekirken alınan kararlarla Kemeraltı'nın tamamen bitirilmek istendiğini belirten Kemeraltı Esnaf Derneği Başkanı Ümit Kaya, 'Küçük esnaf yaşasın, bitmeye yüz tutmuş meslekler ayakta kalsın diye çalışacaklarına limana pazaryeri ve alışveriş merkezleri düşünüyorlar. Bu tamamen saçmalık. Gün geldiği zaman biz STK'lardan yanayız, küçük esnaf yaşamalı, biz esnaftan yanayız diyenler şimdi neyin kafasını yaşıyorlar anlamıyoruz. Kemeraltı esnafı olarak bu projeye kesinlikle karşıyız. Şehrin göbeğine verilen AVM ruhsatlarından dolayı küçük esnaf zaten bitmiş durumda. Bunu da yapıp tamamen küçük esnafı bitirelim düşüncesindelerse o zaman Kemeraltı'yla ilgili ince hesaplar da var demek' dedi.


Büyük istihdam 


Küçük esnafı hiç dikkate almadan alınan bu karara karşı olduklarını vurgulayan Kaya, sözlerini şöyle sürdürdü: 'Ekonomideki durgunluktan dolayı son 6 aydır esnaf ciddi sorunlar yaşıyor. Bu proje gerçekleştiği takdirde turist Kemeraltı'nın yolunu iyice unutacaktır. Yapılan istatistiklere göre çarşımızda organize sanayilerden daha fazla istihdam var. 12 bin esnafın iş yaptığı çarşımızda, 60 bin insanda evine ekmek götürüyor. Bu insanları şehrin yöneticileri yok sayamazlar. Bu pazar yerine karşı çıkacaklar sadece biz değiliz. Şehirdeki ticaret odasının, esnaf birliğinin ve bütün STK'ların yanı sıra şehrin yöneticilerinin de bu duruma karşı çıkması gerekir. Hafta içi yüz 50 bin, hafta sonu ise 3 yüz bin kişinin ziyaret ettiği Kemeraltı'na yazın ise bu rakamlar katlanarak artıyor.'


Herkes kendinden birşey bulur


Kemeraltı'nın sadece alışveriş olarak düşünülmemesi gerektiğini söyleyen Kaya, 'Şehrin çarşısı aynasıdır. Kemeraltı Çarşısı dünyanın en büyük açık hava alışveriş merkezidir. Burası mistik kokusu, tarihi dokusu, havraları, sinagogları, yemek yerleri, tatlıcısıyla burası bir yaşam merkezidir. Yani Kemeraltı'nda yok yoktur. İzmir'den ya da İzmir dışından gelen herkes Kemeraltı'na muhakkak iner. Bu sadece alışveriş için değil. Herkes burada bir şey bulduğu için ziyaret eder. Kemeraltı, bir elmas. Şehrin önde gelenleri bu elması işleyerek gece yaşanır bir hale getirebilirlerse dünyanın en güzel alanlarından biri olur. Biz 24 saat açık bir Kemeraltı istiyoruz. Eğer bu olursa Kemeraltı, hem küçük esnafa hem de İzmir'e can verir' diye konuştu.


Haber Ekspres İzmir


Geri Dön